Revestrekenes akvarieverden (side 11)

Takker, takker Ronny-André og Fart66

For tiden går det i coryegg og yngel...
En yngelboks står i 240-literen full av mer eller mindre nyklekkede yngel av Green Laser, Concolor og C134 (håper bare alle eggene av de to sistnevnte klekket). Yngelboks2 inneholder egg av Green Laser og Venezuelanus.

I dag hang det rundt 20 egg i karet hvor Concolor'ene går, problemet er bare at det også er ett par Nattereri og noen CW010 i karet. Jeg tipper på at det er Concolorene som har lagt dem men er altså ikke sikker Eggene er flyttet til boks3 i 240-liter'n. Tenkte jeg skulle prøve å ha disse boksene i et kar så de holder en jevn temperatur.

I går måtte vi ha en ny "bøttefilter-redningsaksjon". Jeg oppdaget en yngel (ca 1 cm lang) i karet hvor Eques lever. Kikket bort på Eheimfilteret og der skimtet man tydelig en yngel igjennom plastikken. Opp med filteret og innimellom all filtergørret fant vi 15 yngel i størrelse knøtt til 1 cm Frem til stuereolen var klar til innflytting gikk Weitzmani og CW010 sammen med Eques så jeg regner med at det noen slike som har lekt i karet. Jeg la også et blad med Venezuelanusegg i karet for noen uker siden. Nå suser de små rundt i yngelkaret og det blir spennende å se hva de vokser opp som
Filterinnsuget er grundig yngelsikret så nå håper jeg vi slipper flere redningsaksjoner.
Ynglene vokser og gror, og det klekkes nye hele tiden
Jeg er så spent på hvor mange det er av hver art, kan nesten ikke vente til de vokser litt mer Dårlig bilde men man ser artemiemagene ihvertfall...
Ser ut til at det er aktivitet hjemme hos dere ja

Kan jeg spørre hvlke ph coryene går ?
Sølvi Gullaksen
Ser ut til at det er aktivitet hjemme hos dere ja ;) Kan jeg spørre hvlke ph coryene går ?


Det er en stund siden jeg har målt men den er nok mellom 5 og 6 i karene på akvarierommet der Grønn Laser, CW010 og Concolor går. I stuereolen er den noe høyere, mellom 6 og 6,5 tipper jeg (bl.a Venezuelanus og C134).
Jeg skal måle ph hos artene som leker senere i dag

Når jeg kikket inn på akvarierommet for litt siden hang det endel egg på glasset hos "grønningene", forrige gang var 3.april så her går det unna
En liten rundtur i Oslo og omegn i går resulterte i mye flott fisk; C. Adolfoi og C. Metae, og flere Hypancistrus Contradens + en drøss med Sakurareker

Da vi kjøpte vår første coryart kjøpte vi samtidig boken "Identifying Corydoradinae Catfish" og der merket vi av hvilke arter vi ønsket oss. Nå har vi vært så heldige at vi har fått tak i alle vi merket av, skjønt vi har en altfor liten "gruppe" Eques. Tre inndivider er ikke nok til å gi en stimfisk optimale forhold syns jeg. Vi har også en enslig Panda så nå prøver vi å få tak i flere av de to sistnevnte artene. Snedig hvordan denne corygalskapen tar helt av

Grønningene har forresten lagt egg i dag igjen, C134 holder også på og alle de bittesmå coryynglene ser ut til å klare seg bra så langt

Huskelapp til meg selv (kjekt med akvablogg når man er litt glemsk og distre)
Ildtetra hadde vært flott å ha i noen av corykarene!
De adolfoiene var jammen like vakre som mine

Og ildtetra har jeg også merket meg at var veldig fine, selv om de var mindre enn jeg hadde trodd.

Kjempefin reol dere har! Jeg viste den til mannen min, som mente at "den kan nå vel aldri stå i stua!" Nei, han er ikke bitt av akvariebasillen, selv om han syns at de to karene vi har er fine.
Jeg er glad vi har samme interesse her i huset, til og med den yngre garde har fått fiskedilla. Det gjør det litt enklere å sette opp kar både her og der
Hei godtfolk på dokka , takk for en hyggelig fiskeprat i går. De nye fiskene fra dere spinner rundt her, goffler i seg mygglarver og bare koser seg. Jeg får vel gratulerer dere med ny fisk i dag, ok med fisk som du ønsket deg Rita.
Hiavata
Hei godtfolk på dokka , takk for en hyggelig fiskeprat i går. De nye fiskene fra dere spinner rundt her, goffler i seg mygglarver og bare koser seg. Jeg får vel gratulerer dere med ny fisk i dag, ok med fisk som du ønsket deg Rita.


Ja jeg er kjempefornøyd med dagens fisk Er skikkelig sjarmert av de tykke damene vi har fra før, flotte er de. Kommer vi over noen så sier vi ifra til deg!

Har du studert farger i dag?
Gratulerer med adolfoi. en nydelig cory.
Håper på flere bilder av reolen deres.

God helg videre.

Espen
Flere bilder av reolen kommer etterhvert Espen Nå går dagene med til å rydde bort alt som dukker frem under snøen... og har man hund kan det fort bli litt av en møkkajobb

I går var vi så heldige å få tak i 8 flotte C. Eques så nå har vi en gruppe på 11
Nyankommerne ble sakte tilvendt vår ph på ca 6 (tror jeg brukte tre timer) og det ser ut til å ha gått bra. Nå svinser de rundt i karantenekaret

Hvilken type esker er det du har fiskene oppi?
Utrolig kjekke de så ut. Både fisk og eskene.
Alltid så mye styr med poser når fisk skal tilvennes.

Gleder meg til flere bilder.

Det er noen slike 1,5 eller 2 liters matoppbevaringsbokser de selger på europris (de har grått lokk). De er så greie fordi de er helt gjennomsiktige. Jeg bruker en algeskrapemagnet til å holde dem stødige i karet, det fungerer kjempegreit
Denne kan du også bruke

Hva forer du dine corydoras med, Rita?
Rita Revestrek
I går var vi så heldige å få tak i 8 flotte C. Eques så nå har vi en gruppe på 11 :)


Ojsann! Dere greide det jo Hvor kom de fra? Da dere var her visste dere ikke om noen C. eques.
Dette var jo kjempeflott
mona o
[QUOTE=Rita Revestrek]I går var vi så heldige å få tak i 8 flotte C. Eques så nå har vi en gruppe på 11 :)


Ojsann! Dere greide det jo Hvor kom de fra? Da dere var her visste dere ikke om noen C. eques.
Dette var jo kjempeflott

Vi hadde nok flaks som så annonsen med en gang den ble lagt ut her på forumet i går formiddag Atle hentet dem i Østfold i går ettermiddag (de stammer nok fra siste sending som kom til landet) og jeg er kjempefornøyd
SGS
Denne kan du også bruke [URLBLOCK1] Hva forer du dine corydoras med, Rita?


Vi fórer med mye forskjellig bl.a; frossenfór, avskallet artemia, Tetra Tabimin, discusgranulat, JBL Novofect og Novotab, Tetra Tips... og noe flakfór havner nok også på bunnen
[External Image]
Fru Diktator regjerer toppetasjen med jernhånd... når barna er store nok til å klare seg på egenhånd mister hun nok regimet sitt... da flytter hun til et eget kar Apistoynglene er nå ca 6 uker gamle og begynner så smått å ligne de voksne
nydelig bilde. hehe.
Mor tar ingen av ynglene?
Rita Revestrek
Vi fórer med mye forskjellig...avskallet artemia
Er ikke det altfor smått til coryer? Ikke det at eg ikke tror de sniffer det i seg, men det er utrolig smått...

Gratulerer med de nye C. eques! En av kremartene mine det
Tilfeldig bekjentskap
© Are Gjerde
Reklame for plussmedlemskap