- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Fluval edge tråden - designer kar i nano størrelse (side 11)
Fluval edge tråden - designer kar i nano størrelse (side 11)
Postet 08.05.10 kl 11:02
Postet 21.05.10 kl 20:13
Postet 22.05.10 kl 08:04
Postet 22.05.10 kl 13:34
Endret: 22.05.10 kl 13:35
Postet 22.05.10 kl 14:59
Postet 22.05.10 kl 15:01
Kent_Her kommer et par bilder av Sakura rekene i akvariet. Slipper nedi en malletablett og et par minutter senere er det fullt på markedet :) Er det forresten noen som kan identifisere sneglene? De har en fot og er arm og spiralformet hus. Regner med at det er en eller annen type jegersnegle, men jeg finner ingen som ligner helt.
Det ser nå ut som ein sandsnegle spør du meg. Har iallefall slike i min edge og kjøpte dei som sandsneglar.
[URL=http://akvaforum.no/dyr.cfm?id=1177 ]http://akvaforum.no/dyr.cfm?id=1177 [/URL] Dette er jo den vanlege jegersneglen.
Postet 22.05.10 kl 15:04
Postet 22.05.10 kl 15:05
Det man også skal være obs på på edgen er at vekta kun fordeles på den klossen under.
Jeg har mitt ene på en Expedit hylle, mitt andre på en Rast kommode og mitt tredje på kjøkkenbenken.
Rast kommoden anbefales ikke
Jeg har mitt ene på en Expedit hylle, mitt andre på en Rast kommode og mitt tredje på kjøkkenbenken.
Rast kommoden anbefales ikke
Postet 22.05.10 kl 15:13
SiljeeDet man også skal være obs på på edgen er at vekta kun fordeles på den klossen under. Jeg har mitt ene på en [URLBLOCK1], mitt andre på en [URLBLOCK2] og mitt tredje på kjøkkenbenken. Rast kommoden anbefales ikke ;)
Ja, men med mindre bordet/møbelen har tynn plate og eller stort spenn er ikkje dette noko problem. Om ein møbel ikkje toler 30 kg, sjølv om det er på eit avgrensa område, ville han nok ikkje heller tolt at eg sette meg på den. Kva skjedde med rast kommoden din då?
Postet 22.05.10 kl 15:18
Hva er målene på den klossen den står på da? Greit å vite i forhold til hvilket møbel jeg kjøper.
Aller helst vil jeg ha et møbel som er minst mulig, helst bare en søyle.. Men blir vel vanskelig med mindre man lager noe selv.. hehe..
Jeg tenkte å ha blå tigerreker i karet Muligens en liten stimfisk i tillegg, men sånn i utgangspunktet tenkte jeg kun de blå rekene.
Aller helst vil jeg ha et møbel som er minst mulig, helst bare en søyle.. Men blir vel vanskelig med mindre man lager noe selv.. hehe..
Jeg tenkte å ha blå tigerreker i karet Muligens en liten stimfisk i tillegg, men sånn i utgangspunktet tenkte jeg kun de blå rekene.
Postet 22.05.10 kl 15:23
Postet 22.05.10 kl 18:23
Postet 22.05.10 kl 19:22
SindreKulJa, men med mindre bordet/møbelen har tynn plate og eller stort spenn er ikkje dette noko problem. Om ein møbel ikkje toler 30 kg, sjølv om det er på eit avgrensa område, ville han nok ikkje heller tolt at eg sette meg på den. Kva skjedde med rast kommoden din då?
Problemet med Rast kommoden er at toppplaten ikke hviler på sideplatene. Derfor har den pga punkt belastningen av Edgen sprukket opp litt langsetter topplaten, og svaien er på vei. Dette er nå forsterket og det var ingen dramatikk, men oppbygningen av møbelet gir den en svakhet mtp tyngde.
Derfor ønsker jeg ikke å anbefale Rast kommoden til Fluval Edge
Postet 23.05.10 kl 13:05
Postet 31.05.10 kl 20:54
Postet 01.06.10 kl 07:28
Postet 01.06.10 kl 11:26
Postet 01.06.10 kl 17:53
Postet 03.06.10 kl 19:15
Hei!
Det lønner seg å enten tømme det i en perforert pose, alternativt klippe til en liten bit blåfiltermatte, sette denne inn mot pumpen og tømmer kulene rett i filter kammeret (svampen er kun for å hindre kulene fra å gå gjennom det lille hullet inn til rotoren). Tror det er noen bilder av det tidligere i tråden her?
Det lønner seg å enten tømme det i en perforert pose, alternativt klippe til en liten bit blåfiltermatte, sette denne inn mot pumpen og tømmer kulene rett i filter kammeret (svampen er kun for å hindre kulene fra å gå gjennom det lille hullet inn til rotoren). Tror det er noen bilder av det tidligere i tråden her?
Postet 03.06.10 kl 19:33