Tanganyika skravletråden. (side 11)

Så moro med liten tøff pemba. Husker når den ene kasakalawen min turde komme frem. Det er så moro for de tøffer seg allerede i ung alder. Helt til noen voksne kommer..hehe

Hva slags troffe har du ciklidesyka?
ciklidesyka
den ene hunen ruger nå(trofeus) lit spenenes :)

bare en liten rettelse no er ikke Simochromis diagramma noe tropheus da. men en egen art som også lever i tangyanika sjøen
Nei
saffen
[QUOTE=ciklidesyka]den ene hunen ruger nå(trofeus) lit spenenes :)

bare en liten rettelse no er ikke Simochromis diagramma noe tropheus da. men en egen art som også lever i tangyanika sjøen

ikke tropehus men trofeus to forsjelige navn
trofeus ??? og det er da??? tror du har bommet litt her eller blitt feil infomert. Simochromis diagramma har ingen ting med trofeus/tropheuser og gjøre , ikke er de litt i slekt engang heller, de heller vel mer over til petrocrhomiser enn tropheuser for og si det slik da.
Åå?
da ble jeg feil informert siden han kalt dem for trofeus PS 2 huner ruger nå det er så spenendes å se:P
skrives tropheus men uttales trofeus. men som sagt diagrammene har ikke noe med troofer og gjøre. alltid kult med tygging. yngler veldig mye de der så..
Problem er :o
kan ikke ta hunen ut pågrun av at hannen overtar eggen eter 10 dager:P
nr 1 de bytter ikke egg, hun fisken går 4 til 5 uker med eggene, hvem har sagt at disse bytter egg? du er veldig feil informert må jeg si.

simochromis er simchromis og hører inn under denne arten, under kategorien er diagramma elller isang osv.

de er plantespisere, kan bli opp mot 20 cm. du må aldri finne på og ta ett indivi ut av flokken det vill mest sannsynelig bli drept vist du setter det tilbake igjen,
du kan fiske opp hu fisken etter 4 uker og strippe henne slipp henne straks tilbake. disse spiser yngler så uten mange gjemmeplasser er de spist innen noen timer. vi har holdt denne fisken før utrolig fin men sint.
skal behandles som en petrochromis i mine øyne. denne terrorisere tropheus
bytter egg?? enset som jeg vet som bytter egg er hesenessene. og da bør man ta ut hannen når han har eggene ellers er det stor sjanse for at han stryker med.

nei cikidesyka du er nok blitt til de grader feil infomert eller har du missopfattet ting.

hva forer du fiskene med?
oy jeg har blit feil informert!!!

mater med vanlig pelets:P
de skal ha vegetar mat dvs, mat med lavt protein innhold og mye spirulina.
som tetra pro veg, OSI, tropical spirulina, osv. fint de går med egg. de leker veldig ofte. så du får mange yngel av disse vist du steller fint med de.
Det gjør vi
går det an å mate med agurk eller blomkål?
ja det gjør det sikkert, hvem har sagt alt dette her til deg? ang bytte egg, at det var tropheus osv? er du sikker på de er VF? at de ikke er F1 eller lengre ned?
har du noen bilder?
Jepp
vi får korte til sent oss
det er bilder i tråen
Noen som har disse gjøkmallene? så de på den filmen som ligger her om Tanganyikasjøen. Fikk litt lyst på disse. Hva ligger de på i pris?

Skywalker
Noen som har disse gjøkmallene? så de på den filmen som ligger her om Tanganyikasjøen. Fikk litt lyst på disse. Hva ligger de på i pris?

Viltfangede Syndonotis koster fra 200 kr/stk.
Fikk du med deg hva de gjør også? De er også høyt og lavt HELE tiden, og ødelegger mye lek for annen fisk. De er flotte å se på men noen vandaler i akvariet etter min erfaring....
Vibsi
Fikk du med deg hva de gjør også? De er også høyt og lavt HELE tiden, og ødelegger mye lek for annen fisk. De er flotte å se på men noen vandaler i akvariet etter min erfaring....

Min også
Jeg har et par med synodontiser og de er virkelig flotte fisk.
Når jeg ser på mine synodontiser så ser jeg nysgjerrige, flotte og utforskende fisker med en stor dråpe morderisk sluhet og forfølgelse..haha..

De er notoriske egg og yngelspisere, men så spiser også andre fisker i karet yngelen også da. Eneste er at synodontisene gjør det i mulm og mørke.

Foreløpig angrer jeg faktisk ikke på at jeg kjøpte de. De er utrolig flotte.

Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap