Mona's lille akvarierom - DEL 2 (side 11)

Matsi95
De er NYDELIGE de nye ottoene dine! Sitter nesten å sikler....;) Skjønner gost at det ble sånne på deg. Synd med den som døde da:(

Ja, jeg så på de 8 jeg kjøpte først, og for hver gang jeg så på dem, så likte jeg dem bare bedre og bedre! Ottoer er kule! Jeg liker veldig godt fargene på akkurat denne Sebra-ottoen, så jeg bare måtte ha flere!

Matsi95
Moro at du kanskje får Betta yngel også! Gleder meg til å lese videre om hva som skjer! Hvordan går det forresten med innkjørings-prosjektet?


Jeg er veldig spent på dette med Betta-yngelen selv. Det er første gang jeg prøver å drette en labyrintfisk overhodet.

Innkjøringsprosjektet av den 98 literen falt litt dødt i bakken, for jeg har ikke satt inn noen fisk der. De fiskene som jeg hadde bestilt og skulle ha der, kom aldri. Så da så.
Men jeg finner nok noe å putte nedi. Blir vel til at Corydoras sp Black yngelen flytter inn når de blir for store til 19 litern. Egentlig burde jeg vel ha noen fisk gående der inntil da, for å holde liv i filterbakteriene. Jeg har bare vært litt busy med julegaveinnkjøp og alt det der.
Hva kostet zebraene til deg?
De har de i Bergen til 135, men har fortsatt bestemt meg for å vente. Ialefall til nyåret.

Borte i 7 dager så er det en stor jobb å få lest seg opp på siden din. hehe

Kunne gjerne tenkt meg å prøvd den flyteplanten på nyåret (hvis det ikke er for mye pes da).

Jeg kjøpte Otocinclus cocama hos Aquamanias, og som alltid er han rimelig i pris; 85 kr pr stk. Jeg har sett dem før i butikk mye dyrere enn det, og har derfor ikke kjøpt dem før nå (selv om jeg har hatt lyst).
Otocinclus cocama
Jeg har litt dilla på mine nye Ottoer, så her kommer et par bilder til av de flotte, små mallene

Det er dessverre en til som har falt fra uten videre. Det er sånn med Ottoer, etter hva jeg har hørt så jeg var forberedt på noe frafall, men like fullt er det fryktelig synd.

16 igjen nå altså

[External Image]


[External Image]
Plussmedlem
Black_Flys
Hva kostet zebraene til deg? De har de i Bergen til 135, men har fortsatt bestemt meg for å vente. Ialefall til nyåret. Borte i 7 dager så er det en stor jobb å få lest seg opp på siden din. hehe Kunne gjerne tenkt meg å prøvd den flyteplanten på nyåret (hvis det ikke er for mye pes da).


Den har jeg også, Black. Så du trenger se lenger enn hit. Du kan godt få noen avleggere.
Nydelige ottoer, Mona. Og som vanlig formidler du gleden over dine nye husokkupanter på en herlig måte. Hvis vi ikke "innlegges" mer før jul, så vil jeg benytte anledningen til å ønske deg og dine en god jul og godt nyttår.
Hei Mona jeg har ikke noe problem med frafal hos meg,her fores det med agurk,tetra plecomin og jbl novotab, jeg har 11 stk som går i eget kar på 130liter
Takk Hiavata. Oppmuntrende å se at det finnes folk som får dem til Jeg er litt ny på dette med Ottoer og er vel ganske "nybegynner-nervøs" for at jeg ikke skal få i dem nok å spise

De spiser imidlertid akkurat nå JBL NovoPleco. Ligger og venter på tur rundt tablettene, som små høflige maller!
mona o
som små høflige maller! :)



Den var ny. Ikke mye høflighet å spore hos mine maller.



-Tim
mona o
som små høflige maller! :)

Tim
Den var ny. Ikke mye høflighet å spore hos mine maller. :)


Det er sikkert bare til de blir ordentlig husvarme... :p
Har jo bare hatt dem i noen dager, så...
L-144, 2 farget.
Den var jo veldig søt da
Den ser ut som en gammel kone med plagg på hode
Kansje den kunne bli en "utenom" i et akvarie dine.

Vil med det samme få takke deg for alle gode råd og hjelp du gir her på AF.
Det var eit flott system/anlegg du hadde for å skifte vann i akvariene dine.

God Jul
Betta channoides yngel!
Nå er jeg spent og glad! Betta channoides hannen min har spyttet ut yngelen!
Foreløbig kan jeg bare se èn yngel, men jeg håper det er flere i nettet.

Oppdaget det nå nettopp, for han var så aktiv og drev og svømte opp og ned i et hjørne. Innimellom virket det som han stirret på noe i overflaten, så jeg kikket etter, jeg også. Og der var det yngel

Jeg flyttet hannen til akvariet ved siden av, så han får ete seg opp litt og få litt krefter igjen etter å ha sultet under rugingen, før han får møte hunnen igjen.
Jeg kommer nok til å speide og granske mye i nettet i løpet av dagen, i håp om å få øye på flere yngel.

[External Image]
Næmmen så utrolig nusselig
Helt klart, Marianne! Føler meg helt gira her jeg sitter! Hehe
Jeg ble så nysgjerrig og tok en pinsett jeg bruker til fôring, og så løftet jeg sååå forsiktig på et par av de eikebladene som ligger i bunnen av nettet. Og da spratt det ut minst 4 små Channoides yngel! Det er mer enn godt nok for meg, jeg la forsiktig bladene tilbake og trakk meg unna.

I ettermiddag blir det levende, nyklekt artemia å spise på dem

Så gøy Gratulerer så masse!!
Gratulerer Mona! Så morsomt med channoides-yngel! Håper de små vokser opp

Og jeg er fortsatt så misunnelig på ottoene dine. Har vært inne hos Aquamanias og nesten bestilt dem flere ganger i det siste. Men dette er liksom ikke den beste måneden å slå seg løs med fisk på....
Sant det, Elin, men jeg tok meg råd til det for jeg har ønsket meg denne otto-arten så lenge! Et annet fiskekjøp som var planlagt skulle skje nå i desember ble ikke noe av, noen som hadde en myyye høyere pris enn hva disse ottoene kom på, så da så

Jeg skjønner det. Jeg hadde nok kastet meg over det jeg også, men.. har en bestilling inne på 1000,- fra aquaristikshop, og har bestilt utstyr for drøye tusenlappen hos aquamanias også, så fiskebudsjettet er vel brukt opp. Er jeg super heldig har han fortsatt igjen noen i januar, så kan jeg kjøpe da. Eller kanskje det vanker noen kontanter i gave på julekvelden
Litt Cory-mix fra den øverste 160 literen min

Enten brygger jeg på et migreneanfall (som ofte gir merkelige synsforstyrrelser i forkant) eller så skjedde det noe merkelig med disse bildene under forminskningen i fotoprogram for å få dem til opplastbar str her på AF. Syns alle ble så uskarpe plutselig. De var ikke det i stort format.



[External Image]

Corydoras condiscipulus, som er den langsnutede motsvarigheten til Corydoras oiapoquensis.
[External Image]


Corydoras spilurus, pga navnet heter de i mitt hode "De lure"
[External Image]
Stilige bilder

Tenkte bare jeg skulle nevne at typen også får migrener med synsforstyrrelser i forkant, men vi fant ut at hvis han drikker ca en liter vann umiddelbart når han får synsforstyrrelser, blir migreneanfallet veldig mildt eller kommer ikke i det hele tatt...

Bare et tips
Jeg er veldig, veldig glad for at mine nye Sebra-ottoer ser ut til å ta malletablettene jeg gir dem! Det er ikke alltid viltfangede fisk vil ta "kunstig" fôr, så dette er kjempebra

Jeg hadde jeg ikke trodd de skulle gjøre så fort, og de ser faktisk ut til å være mer begeistret for JBL NovoPleco enn hva de er for den ferske agurken de får hver dag :p Betryggende å se at de spiser og aktivt leter opp tablettene så fort jeg har sluppet dem nedi og de kjenner lukten av dem.

Jeg har forresten hatt den første gruppen med de 8 første Otocinclus cocama jeg kjøpte i en uke nå. De andre 10 kom noen dager senere, og ettersom 2 har falt fra i løpet av de første par dagene, så er det 16 stk her nå. Det sies jo at den første tiden (1-2 uker) i et nytt akvarium er mest kritisk mht Otocinclus, og om de overlever det så lever de lenge.

Det er forresten tjukt av reker rundt hver tablett også.. :p

[External Image]


[External Image]


[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap