Jørn hennings akvarie og fisker (side 11)

hentet noen fine maller som jeg skal ha i 450l..L200 Green Phantom 6 stk.. [External Image]
Ja, de er jævelig fine har sett på de fått satt i gang det karet nå eller?
450l
Nei det står forsatt uten vann og lys...:-/ men det kommer.
Det er bra har jævelig lyst på et stort kar selv

så litt på de hypostromusene, synes det kanskj kan ligne litt på Hypostomus plecostomoides
Corydoras atropersonatus
Corydoras atropersonatus disse fiskene har jeg bare en liten gruppe av 5 stk, jeg skulle gjerne hatt noe fler av disse fiskene. Det dukker opp plutselig noen et eller annet sted...
[External Image]
Plussmedlem
Atropersonatusene er vakre, ja. Skulle gjerne hatt noen av disse selv
C paleatus high fin
Hei Anders..jeg har ikke vært her inne på en stund ser du.. men ja en flott fisk..ingen tvil om det.

Bilde C paleatus High Fin [External Image]
C133
Gruppen jeg har av C133 er noen helt utrolige skye fisker . I dag startet de med å legge egg, å dette bildet måtte jeg vente lenge på.... [External Image]
Jeg ser du har CW016 i avataren din. Har du en gruppe av dem? *sikle*
Sannelig - det er en art jeg hadde vært villig til å sette opp et nytt akvarie for! (jeg som har trappet ned...men du vet, unntak finnes alltid, hehe)
Cw016
Hei Mona.. Ja jeg har to gode grupper på denne arten... Det var meningen at jeg skulle til Peru tidligere i år med Jørn Kåsa, Håvar Støre og Kim S Hansen, men jeg måtte bli hjemme på grunn av jobb. Sendte en forespørsel ned til Stingray på CW016, heldigvis har jeg noen gode venner som tok med fisken hjem for meg.. Jeg har delt de inn i to grupper med en ganske grei kjønnsfordeling på, så dette skal det ikke være umulig at det kan komme noe godt ut av.. (Et eldre bilde tatt under oppdelingen av gruppene) [External Image]
Send meg en email når du har leveringsklare CW016 da, hehe En helt utrolig nydelig Corydoras!
Cw016
mona o
Send meg en email når du har leveringsklare CW016 da, hehe ;-) En helt utrolig nydelig Corydoras!
Så fort det skjer noe Mona..
Plussmedlem
Bare for å spørre, Jørn Henning, hva er vanlig prisklasse? :-P

Jammen kjekt jeg ikke bor så langt unna..!
Cw016
tja.....si det du.. Et bilde av VF Orcesi, jeg hadde en grei gruppen på disse en gang..3 igjen..:-/ [External Image]
Cw038
Artige bilder av CW038..Har lenge prøvd å ta noen bilder av disse i lek, men de har kun lagt eggene på natters tid her hos meg så det har ikke vært det enkleste..MEN..i går la de egg på kveldingen så jeg fikk tatt noen bilder av hunnen legger egg og to hanner som sloss...artig.. Her et bilde av hunn fisken legger eggene. [External Image]
Cw038
Her et bilde av to hanner som sloss..Noe som kan gå så hardt for seg at det kan ha døden til følge. [External Image]
Tøffe bilder!
Så disse coryene er altså litt mer voldelige enn andre corydoras.
Vanligvis så er jo corydoras fredelige mot all annen fisk, eller er de ikke det ?
Mine er iallefall bare ekstra ville når de leker og knuffer bare litt, men er disse kansje av de coryene som er territorielle.

Uansett så har de et tøft utseende
De minner meg litt om de fiskene som jeg tror heter Scleromystax( vet ikke om det ble rett) og de er vel også i slekt med pansermaller.
Kansje de er en slags mellomting mellom corydoras og Scleromystax

Uansett så ønsker jeg deg lykke til med eggene!
Utrolig kule bilder, og spesielt det siste der! De to hannene fortjener en plass i Fiskebasen, syns jeg! Du må sende det inn! (husk å tekste det)
Det var et skikkelig stilig bilde av de to kamphanene, enig med Mona, send det inn til fiskebasen
Hei
Tobias O
Tøffe bilder! ;) Så disse coryene er altså litt mer voldelige enn andre corydoras. Vanligvis så er jo corydoras fredelige mot all annen fisk, eller er de ikke det ? Mine er iallefall bare ekstra ville når de leker og knuffer bare litt, men er disse kansje av de coryene som er territorielle. Uansett så har de et tøft utseende ;) De minner meg litt om de fiskene som jeg tror heter Scleromystax( vet ikke om det ble rett) og de er vel også i slekt med pansermaller. Kansje de er en slags mellomting mellom corydoras og Scleromystax ;) Uansett så ønsker jeg deg lykke til med eggene! ;-)
Hei når det gjelder Corydoras og slossing så er dette stortsett hannene av de store artene som sloss når de merker at hunnene begynner og bli klare for egglegging. Jeg hadde noen C gomezi tidligere der jeg virkelig trodde det skulle gå galt, hannene lå inntil hverandre med brystfinnene i full fress bortover sanden så det kostet etter. Dette er en Scleromystax....å denne slossingen tror jeg gjelder stortsett de fleste av Scleromystax artene.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap