- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- My aqua diary. (side 11)
My aqua diary. (side 11)
Postet 19.04.10 kl 11:43
Jamen altså hvor er de videoer du lager bare gode!
Jeg vidste ikke at sommerfuglene også kunne legge egg på blade og at de klæbede så de ikke dratter ned! Så smart! Fik du noget ut af eggene dine? Ja jeg ville jo gerne at de gik i lek igen idag allerede så utålmodig er jeg nu. havde slet ikke troet at jeg skulle have dem i lek, skete bare og så pludselig er jeg ligesom blevet hooked! hehehe
Min mann ønsker sig et 400L kar, UTEN snegler !!!! hmmm ja ja vi få se vi får se
Jeg vidste ikke at sommerfuglene også kunne legge egg på blade og at de klæbede så de ikke dratter ned! Så smart! Fik du noget ut af eggene dine? Ja jeg ville jo gerne at de gik i lek igen idag allerede så utålmodig er jeg nu. havde slet ikke troet at jeg skulle have dem i lek, skete bare og så pludselig er jeg ligesom blevet hooked! hehehe
Min mann ønsker sig et 400L kar, UTEN snegler !!!! hmmm ja ja vi få se vi får se
Postet 19.04.10 kl 12:29
Merete; god morn ja.. *flirer meg krøllat* er jo nesten natt igjen..
Vips; takk for det. Ja er yngel i massevis, men noen blir jo spist, naturens gang.
Inge; syns absolutt at du skal la din mann investere i en 400-liter! Så fremt at det ikke er bare deg som må gjøre alt stellet. Men tenk deg et flott kar med div litt større ciklider enn sommerfugler, ville vært bare supert.
Vips; takk for det. Ja er yngel i massevis, men noen blir jo spist, naturens gang.
Inge; syns absolutt at du skal la din mann investere i en 400-liter! Så fremt at det ikke er bare deg som må gjøre alt stellet. Men tenk deg et flott kar med div litt større ciklider enn sommerfugler, ville vært bare supert.
Postet 19.04.10 kl 23:24
Postet 19.04.10 kl 23:27
SirraInge; syns absolutt at du skal la din mann investere i en 400-liter! Så fremt at det ikke er bare deg som må gjøre alt stellet. Men tenk deg et flott kar med div litt større ciklider enn sommerfugler, ville vært bare supert. :-)
Jeg vil meget gjerne lade min mann investere i et 400 L kar! Mægtig gjerne. Problemet er bare hvor det skal stå da vi har store vinduer i huset her som faktisk danner næsten en hel vinduesside, så der kommer mye sol og lys ind, især om sommeren faktisk. Der hvor jeg har 200L og aquaurben,
har jeg faktisk sat persienner op og de er lukket til hele tiden, ellers ville karrene jeg har der få alt for mye lys!
Men vi skal nu nok finde ut af noet. En anden ting er at jeg ikke har lyst til at det skal ligne en akvarie butik herhjemme, hvorfor mine 9 andre kar også står nede i mit værksted. Der har jeg så sat en sofa op foran, så jeg kan sidde og se på dem og også tage mig en lur. Jeg slapper sådan af ved lyden af det rislende vann og så dretter jeg nemt isøvn lol
Postet 20.04.10 kl 09:55
Postet 20.04.10 kl 10:19
Postet 23.04.10 kl 19:33
Er det mulig å være så treg med oppdateringer som jeg er? Får ikke gjort noe jeg.
Ja, Merete, går bra her. Er bare det at jeg sliter med en kronisk sykdom, og disse vintermånedene har det gått i ett med forkjølelser og omgangssyka og all sånn dritt. Jeg har ikke noe å gå på fra før av liksom, så jeg blir helt satt tilbake.
Første dagen idag at jeg er litt oppe igjen, men kjenner at jeg ikke er så tøff som jeg først trodde. Men mest sannsynlig er denne virus-driten på retur igjen da i denne omgang.
Synes det har vært usannsynlig mye virus denne siste høst-og vintersesongen enn vanlig, lurer på hva som egentlig gjør det? Folk har jo ligget som fluer jo. Hmmm.
Akvarieoppdatering; har bestemt meg for å selge 222-literen.
Har allerede solgt noen av fiskene som gikk der, men har enda en del igjen.
Skal ta å sjekke litt ekstra på vannverdiene, og se om jeg tør putte oppi noen av fiskene i 650-literen. Gullfiskene går jo der så vanntempen er lavere enn ellers. Så jeg må sjekke litt nøye og se hva jeg tør å gjøre. Skulle gjerne beholdt både glassmallene, sae'ne og div andre.
Vi får se hvor det bærer hen.
Ja, Merete, går bra her. Er bare det at jeg sliter med en kronisk sykdom, og disse vintermånedene har det gått i ett med forkjølelser og omgangssyka og all sånn dritt. Jeg har ikke noe å gå på fra før av liksom, så jeg blir helt satt tilbake.
Første dagen idag at jeg er litt oppe igjen, men kjenner at jeg ikke er så tøff som jeg først trodde. Men mest sannsynlig er denne virus-driten på retur igjen da i denne omgang.
Synes det har vært usannsynlig mye virus denne siste høst-og vintersesongen enn vanlig, lurer på hva som egentlig gjør det? Folk har jo ligget som fluer jo. Hmmm.
Akvarieoppdatering; har bestemt meg for å selge 222-literen.
Har allerede solgt noen av fiskene som gikk der, men har enda en del igjen.
Skal ta å sjekke litt ekstra på vannverdiene, og se om jeg tør putte oppi noen av fiskene i 650-literen. Gullfiskene går jo der så vanntempen er lavere enn ellers. Så jeg må sjekke litt nøye og se hva jeg tør å gjøre. Skulle gjerne beholdt både glassmallene, sae'ne og div andre.
Vi får se hvor det bærer hen.
Postet 27.04.10 kl 16:23
Hei Marianne,
Jeg håber da virkelig at du snart får det bedre igen!
Men ja, mange har ligget syge, men for tiden er der her i Stavanger også noget sært vejr.
Den anden dag skinnede solen, sne, sol, hagl, sol, sne og så sol!!!! Så men vet jo heller ikke rigtigt hva man skal klæ sig på til!
God bedring til dig.
Jeg håber da virkelig at du snart får det bedre igen!
Men ja, mange har ligget syge, men for tiden er der her i Stavanger også noget sært vejr.
Den anden dag skinnede solen, sne, sol, hagl, sol, sne og så sol!!!! Så men vet jo heller ikke rigtigt hva man skal klæ sig på til!
God bedring til dig.
Postet 27.04.10 kl 17:16
Hei Marianne. Det var enda godt at det går bra med deg. Ja, jeg vet at du har en kronisk sykdom men ikke hvilken. Har igrunn ikke noe med det heller. Det viktigste er at det går bra med deg. Jeg var bare så urolig for deg. Det var det hele. Tusen takk for at du stakk innom tråden min. Jeg håper at du blir bedre snart. Ja, de sykdommene er ikke gode å ha med å gjøre. Først så ble mannen min syk med forskjølelse og influensa så jeg pleia han. Så ble jeg forskjøla vet du også begynte lungene mine å krangle. Så jeg gikk til legen. Jo da, lungebetennelse og komplikasjoner i forbindelse med astma i tillegg. Men jeg fikk medisiner for begge deler og ble frisk. På denne tia på året så sitter sånne forskjølelser og slikt lenger i. God bedring klem fra meg.
Postet 27.04.10 kl 17:28
Hallosann. Trist å høre at du har vært så dårlig i det siste, sykdom er noe forferdelig dritt. Ønsker deg en god bedring!
Leste at du skulle selge det ene karret, og noen ganger må man bare.. kan bli litt mye noen ganger! Jeg også har bestemt meg for å "trappe ned litt" for en stund nå. Økonomien min er jo ikke den beste når jeg bare er 12 1/2 år..
Men ønsker deg igjen en riktig god bedring, og håper at du snart blir ganske bra igjen!
Mvh Anders.
Leste at du skulle selge det ene karret, og noen ganger må man bare.. kan bli litt mye noen ganger! Jeg også har bestemt meg for å "trappe ned litt" for en stund nå. Økonomien min er jo ikke den beste når jeg bare er 12 1/2 år..
Men ønsker deg igjen en riktig god bedring, og håper at du snart blir ganske bra igjen!
Mvh Anders.
Postet 27.04.10 kl 18:26
Takk takk, alle sammen. For noen goinger dere er!
Nedtrappinga har en del med sykdommen også å gjøre. Akvariene er liksom min hobby, men jeg er avhengig av hjelp, og det blir rett og slett for mye. Det har tatt litt av, for å si det sånn.
Jeg er i en periode hvor jeg skal 'bygge meg opp', men istedet så 'bygger jeg meg ned'.. ler.. høres sikkert rart ut. Muskler uten energi, krefter og styrke tåler så forferdelig lite i en oppbyggingsfase. Det blir fort kun overbelastning istedet for oppbygging.
Jaja, uansett, må omorganisere litt med fiskene, er god plass i 650-literen, men det er jo snakk om ganske forskjellige fiskearter.
Temperatur og ph og div bør være innenfor grensa for alle. Vi får se.
Anders; Jeg er imponert av deg jeg! Praten din er så voksen liksom. Utifra måten du skriver på så ville jeg aldri trodd at du var såpass ung. Hadde jeg ikke visst hvor gammel du er så hadde jeg tippet på at du var i alder med ungene mine.
Du er en kjempegutt, og foreldrene dine må være fornuftige og greie folk.
Nedtrappinga har en del med sykdommen også å gjøre. Akvariene er liksom min hobby, men jeg er avhengig av hjelp, og det blir rett og slett for mye. Det har tatt litt av, for å si det sånn.
Jeg er i en periode hvor jeg skal 'bygge meg opp', men istedet så 'bygger jeg meg ned'.. ler.. høres sikkert rart ut. Muskler uten energi, krefter og styrke tåler så forferdelig lite i en oppbyggingsfase. Det blir fort kun overbelastning istedet for oppbygging.
Jaja, uansett, må omorganisere litt med fiskene, er god plass i 650-literen, men det er jo snakk om ganske forskjellige fiskearter.
Temperatur og ph og div bør være innenfor grensa for alle. Vi får se.
Anders; Jeg er imponert av deg jeg! Praten din er så voksen liksom. Utifra måten du skriver på så ville jeg aldri trodd at du var såpass ung. Hadde jeg ikke visst hvor gammel du er så hadde jeg tippet på at du var i alder med ungene mine.
Postet 27.04.10 kl 21:18
Marianne, nu bliver jeg altså nysgjerrig om dig og din sygdom! Hva er det som du fejler?
Har du ikke lyst til at fortælle om det, går det bra, men hvis du har, kan du jo altid maile mig privat hvis du føler at det er bedre. IngePoulsen@mail.com
Har du ikke lyst til at fortælle om det, går det bra, men hvis du har, kan du jo altid maile mig privat hvis du føler at det er bedre. IngePoulsen@mail.com
Postet 28.04.10 kl 02:01
Sitat av Sirra: Anders; Jeg er imponert av deg jeg! Praten din er så voksen liksom. Utifra måten du skriver på så ville jeg aldri trodd at du var såpass ung. Hadde jeg ikke visst hvor gammel du er så hadde jeg tippet på at du var i alder med ungene mine.
Haha, takk for det! Men jeg bruker dataen ganske så mye, og skriver mye, så har jo litt "øvelse" med det, da.. og, jada, foreldrene mine er fornuftige og greie de, altså
Haha, takk for det! Men jeg bruker dataen ganske så mye, og skriver mye, så har jo litt "øvelse" med det, da.. og, jada, foreldrene mine er fornuftige og greie de, altså
Postet 28.04.10 kl 07:27
Endret: 28.04.10 kl 07:28
Inge; Haha, du må ikke være så nysgjerrig! ler. Men det er da heller ingen hemmelighet hva som feiler meg. Jeg har M.E. Jeg har vært helt sengeliggende med pleie i over 4 år, jeg klarte å spise litt selv, men det var også alt. Og det sier seg selv hvordan muskler og sener var etter det lange sengeleiet.. ingenting fungerte. Så som oftest ender det i overbelastning istedet for at jeg blir sterkere. Så det tar litt tid å klare vanlige dagligdagse ting igjen.
Anders; Du skriver veldig bra hvertfall. Og så er det så artig at du interesserer deg for akvarier, det er de 'vi gamlinger' kaller for en sunn interesse. Sånne ungdommer liker vi! hehe
Legger opp noen bilder av de blå eplesneglene mine.
Synes disse lyseblå eplene er helt nydelige, og foten er så lekker med det oransje mønsteret.
Jeg har bare fire av dem, men det blir forhåpentligvis flere etterhvert.
Anders; Du skriver veldig bra hvertfall. Og så er det så artig at du interesserer deg for akvarier, det er de 'vi gamlinger' kaller for en sunn interesse. Sånne ungdommer liker vi! hehe
Legger opp noen bilder av de blå eplesneglene mine.
Synes disse lyseblå eplene er helt nydelige, og foten er så lekker med det oransje mønsteret.
Jeg har bare fire av dem, men det blir forhåpentligvis flere etterhvert.
Postet 28.04.10 kl 23:17
Endret: 28.04.10 kl 23:20
..og en liten video..
<embed src="http://www.youtube.com/v/0d-UpHmdR94&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed>
<embed src="http://www.youtube.com/v/0d-UpHmdR94&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed>
Postet 28.04.10 kl 23:21
Ler meg skakk her jeg. Den videoen var kjempekul. Når du er i form til det og har tid så må du fortelle meg hvordan du legger musikk og tekst på videoene for det vet ikke jeg hvordan man gjør det. Kjempeartig video.
M.E. Au da. Det må være en pest og en pip den sykdommen der. Lykke til og riktig god bedring klem fra meg.
M.E. Au da. Det må være en pest og en pip den sykdommen der. Lykke til og riktig god bedring klem fra meg.
Postet 29.04.10 kl 10:15
Postet 30.04.10 kl 01:33
Postet 30.04.10 kl 12:28
Tenk at det er 1 mai!! Wohoo!
For meg er mai liksom begynnelsen på våren, selv om det fortsatt er dritkaldt og sneen enda ligger tykk overalt.. ler.
Men det er da det vanligvis begynner å tine og smelte for alvor her hos oss, så selv om sneen fortsatt ligger så gir det meg likevel sånn småkriblinger.. om våååååår.
Og så har vi det med den lille hagedammen vår da! Klargjøring av den så gullfiskene etterhvert kan flytte ut. Men dét er enda ei god stund til.. kan jo ikke sjokke dem med vanntempen som er ute akkurat.
Men til alle som er innom her; HA EN FANTASTISK FLOTT OG DEILIG 1 MAI!!
For meg er mai liksom begynnelsen på våren, selv om det fortsatt er dritkaldt og sneen enda ligger tykk overalt.. ler.
Men det er da det vanligvis begynner å tine og smelte for alvor her hos oss, så selv om sneen fortsatt ligger så gir det meg likevel sånn småkriblinger.. om våååååår.
Og så har vi det med den lille hagedammen vår da! Klargjøring av den så gullfiskene etterhvert kan flytte ut. Men dét er enda ei god stund til.. kan jo ikke sjokke dem med vanntempen som er ute akkurat.
Men til alle som er innom her; HA EN FANTASTISK FLOTT OG DEILIG 1 MAI!!
Postet 01.05.10 kl 12:58
Endret: 01.05.10 kl 13:01