- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Rokke prat- en tråd for oss med lidenskap for disse flotte fiskene (side 11)
Rokke prat- en tråd for oss med lidenskap for disse flotte fiskene (side 11)
Den du ser i det første klippet blir ikke fryktelig stor, i forhold til de fleste andre potamotrygon. Jeg tipper 1200 liter vil passe bra til en trio - etterhvert som de blir mer eller mindre utvokste...
De svarte blir betraktelig større... +/- 2000 liter er i alle fall målet mitt.
Akkurat nå går de svarte i en 900 liter, og de andre er fordelt på to 540 litere. Har hatt de i mindre kar fra starten av - og flyttet de over i større kar etterhvert som de har vokst. Er nå forøvrig kommet til et punkt der neste forflytning innebærer bygging av større kar
De svarte blir betraktelig større... +/- 2000 liter er i alle fall målet mitt.
Akkurat nå går de svarte i en 900 liter, og de andre er fordelt på to 540 litere. Har hatt de i mindre kar fra starten av - og flyttet de over i større kar etterhvert som de har vokst. Er nå forøvrig kommet til et punkt der neste forflytning innebærer bygging av større kar
Postet 06.01.12 kl 22:54
Postet 06.01.12 kl 23:08
Postet 07.01.12 kl 01:15
hei.nå skal jeg selge rokkene mine,pga jeg skal ha meg ett par leopoldi
så hvis dere skal ha rokker,så er det bare og ringe meg.legger ved link til annonsen.
http://akvaforum.no/rubrikk.cfm?id=66681
så hvis dere skal ha rokker,så er det bare og ringe meg.legger ved link til annonsen.
http://akvaforum.no/rubrikk.cfm?id=66681
Postet 07.01.12 kl 20:26
Hei sann.
Husker for mange år siden tok jeg turen ned til østfoldhallen (zoo butikk).
i ett av akvariene der husker jeg att jeg så en liten rokke.kan ikke ha vært større enn en snus boks.ikke var den så dyr heller.husker jeg riktig kan den ha kostet rundt 700kr.
Noen som vet hva slags art dette kan ha vært?
Har sett på noen linker att noen rokker koster over 10000.-
Husker for mange år siden tok jeg turen ned til østfoldhallen (zoo butikk).
i ett av akvariene der husker jeg att jeg så en liten rokke.kan ikke ha vært større enn en snus boks.ikke var den så dyr heller.husker jeg riktig kan den ha kostet rundt 700kr.
Noen som vet hva slags art dette kan ha vært?
Har sett på noen linker att noen rokker koster over 10000.-
Postet 11.01.12 kl 19:52
Postet 11.01.12 kl 20:29
Postet 14.01.12 kl 23:49
Postet 14.01.12 kl 23:57
Da har jeg gjort ren ene Fx5 en av 2, gleder meg allerede til neste.. Makan til møkk skal man lete lenge etter, synes egentli det er rart at jeg ikke har hatt noen problemer med nitrit og ammoniakk, fy flate.. Jeg tog ingen bilder, med fare for og drite meg selv ut totalt her inne, men det så ikke bra ut.. Så alle som har canister filters på rokkene sine, be aware. Tror det er 6mnd siden jeg tog de sist, noe som tydligvis var alt for lenge siden.
Postet 15.01.12 kl 13:42
Postet 15.01.12 kl 13:49
Postet 15.01.12 kl 14:24
Tor Erik LindøeDa har jeg gjort ren ene Fx5 en av 2, gleder meg allerede til neste.. Makan til møkk skal man lete lenge etter, synes egentli det er rart at jeg ikke har hatt noen problemer med nitrit og ammoniakk, fy flate.. Jeg tog ingen bilder, med fare for og drite meg selv ut totalt her inne, men det så ikke bra ut.. Så alle som har canister filters på rokkene sine, be aware. Tror det er 6mnd siden jeg tog de sist, noe som tydligvis var alt for lenge siden.
Samme problemet jeg Tor Erik renser mine ca hver 3 mnd ........ men nå er det ut med 2X 2080 og inn med 200 liters sump isteden med filtervatt i første kammeret ...... lei av disse gjørme filterne..
Postet 15.01.12 kl 14:43
Postet 15.01.12 kl 18:29
Liten video jeg tok i dag, mens jeg fôra med mysis. Blir aldri lei av å se de spise ;D
Postet 15.01.12 kl 23:34
Postet 19.01.12 kl 23:10
Postet 20.01.12 kl 14:20
Postet 20.01.12 kl 15:17
Du satser mye penger. Men leopoldi er stort sett ikke så mye verre en motoro mtp hold, og motoro er jo kjent for og være den aller beste nybegynnerrokka. 1: ikke så dyr 2: tåler mye(akkurat som leopoldi i de fleste tilfeller). Så lenger du leser deg godt opp, og er villig til og gjøre jobben som må til mtp rokkehold sjenerelt, så skal det nok gå bra. Når du legger ut så mye penger på feks en leopoldi, så får du stort sett fisk i god form..
Ser egentli ingen grunn til og ikke velge leopoldi som første rokke, utenom prisen.
Rokker er ikke rocket science, stort kar, stort filter, hyppige vannbytter og målinger så er du stort sett safe.. Eneste "hassle" er ved viltfanga rokker, det er å få dem over på frossendiskmat (reke\sei etc). De som er mest brukt.
Jeg vil vel egentli ikke dra paraleller mellom discus og rokker, ene og alene er vel at _veldig_ riktig discushold, faktisk er mer arbeid i forhold til rokker(mener jeg)
Ser egentli ingen grunn til og ikke velge leopoldi som første rokke, utenom prisen.
Rokker er ikke rocket science, stort kar, stort filter, hyppige vannbytter og målinger så er du stort sett safe.. Eneste "hassle" er ved viltfanga rokker, det er å få dem over på frossendiskmat (reke\sei etc). De som er mest brukt.
Jeg vil vel egentli ikke dra paraleller mellom discus og rokker, ene og alene er vel at _veldig_ riktig discushold, faktisk er mer arbeid i forhold til rokker(mener jeg)
Postet 24.01.12 kl 19:55
Endret: 24.01.12 kl 19:57
Postet 24.01.12 kl 20:07
Postet 24.01.12 kl 21:47