Slik begynner det og sånn skal der utvikle seg (side 11)

Inaktiv bruker
Yes! DA var man hjemme igjen på en vanlig pc!
Jeg har målt vannverdiene i 128L. 23 varmegrader, Kh 3-4 Ph6,5 og GH 4 hm, Den er kanskje litt høy for cory? eller den er midt på, noen tips om hvordan jeg får den ned?
No2 på 0,05 og No3 på 5 Tja ser jo ikke så ille ut. Håper at No2 går ned i morgen når jeg legger litt av en filtersvamp som har blidt brukt til innkjøring i et annet karr. Blir neppe verre! :P
Inaktiv bruker
Det kan jeg si dere, nå skjer det ting her, I 128L er det nå 0,025 I no2 bare over natta! Jeg vet ikke hvordan men den er på tur ned, så jeg skal ta et vannbytte vente til i kveld så skal jeg se hvordan det ligger an oppi der.

Bilde 1 og 2 er Anders. ;P Min første Kuhlii-ål, De andre har jeg ikke sett så mye til så de har ikke fått noen navn enda :P

Bilde 3 Pakken fra Aquamanias.

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Inaktiv bruker
Jeg sitter her og tenker litt på dette med de små akvariene! Jeg har målt litt og spekulert litt, Hva om jeg kjøper meg et 720L akvarie, HVOR skulle det stå?
Hvis jeg kaster ut 30L og 70L så kunne det ha stått der? Hm, Men så var det prisen. Det er jo ikke akkurat billig med filter og lystopp pluss bors! Skulle jeg først revet løs på et så stort akvarium så skulle det vært prima kvalitet!
Huff, hvorfor måtte jeg miste jobben på REC?! Teite finanskrise!
Jaja, Coop gir jo mer penger enn NAV! :P

Nå har jeg hørt med den lokale Dyrebutikken hvor mye de skal ha for saltvanns utstyr til 450L http://webzoo.no/default.pl?showProduct=4880&pageId=1023
De sa de kunne skaffe det billig. Rundt 2k ;P
Hva med å finne en kraftig benk eller bord fra en bruktbutikk e.l, og se om du finner en 720liter brukt i fin kvalitet?

Fin kuhlii ål ihvertfall, kjenner jeg blir litt misunnelig, haha typisk nå når jeg har stappet akvarie fullt av andre fisk.
Inaktiv bruker
Bord/Benk lager jeg bare av Leca og kler det inn med noe panel og maler det.
Trenger lys og andre ting. Jeg har vært inne på tanken, men de fleste er oppripet eller langt unna.

Hehe, takk ^^ Jeg ser at de koser seg i 128Litern.
Men jeg tror en har forsvunnet i filteret... :P Så nå skal jeg se om den er oppi filteret.
128Litern min er ganske bra planlagt. Det er KUN fisk fra Sør-Amerika.
Inaktiv bruker
Jeg vet at Pygmeusene mine er bare yngel, men jeg gleder meg til de begynner og bli kjønnsmoden, har så lyst å få yngel.
Det er større sjanse at jeg får yngel på dem en på Kuhlii ålene.
Eller på Grumpy som er helt alene. Øksefiskene prøver hele tiden, men så har vi mange bunnfisker som liker egg.... :P Jaja, Jeg fant noe på en rot som ligner på egg, sikkert bare sopp. :/
Inaktiv bruker
Hahah! :P Nå har jeg forsøkt å lage meg ei nettsie! :P må sette meg mer inn i det når jeg har tid. Ble bare sånn fortfort!

[URL=http://fiskedilla.webs.com/[/URL]
Inaktiv bruker
Nå sitter jeg her og tenker, slik jeg har skjønt det så liker ikke kjæresten min at jeg bruker så mye av tiden min på akvarium...
Er ikke akkurat happy for det! Jeg vurderer og selge ALT å bare slutte helt!
Flytte langt vekk å begynne med noe helt annet!

Er litt sykt å tenke på, vi har vært sammen siden vi var 16 det er 5 år, og hun blir sjalu på akvariene mine!
men selv kan hun trene 4 timer 4 ganger i uken?! :/
Hva har da kjærlighet å si når man ikke får gjøre det man brenner for?
Hele saltvanns akvariet er lagt DØDT!
Om noen ønsker å komme hit å kjøpe 70L 30L og et 54L med utstyr, fisk, reker og snegler? Så er det bare å komme!... Og denne sangen på Spotify gjør det ikke bedre... (Mirror- Lilly Wayne, Bruno Mars. )

Huff! Why me? :/
Ai da. Får håpe dere finner ut av det...
Ja detta var kjipt. Håper virkelig dere får løst det. Hadde skjønt henne om hobbyen din var å gå på strippeklubb. Men jeg ser nå ingen harme i akvarier. Med mindre det går utover økonomien da. (mitt syn på det)

Kan jo kanskje hjelpe å snakke med henne? Møtes på midten kanskje?
tror det må være enten veldige tålmodige mennesker eller med-akvarister som klarer å være sammen med en akvarist. At noen kan bli "sjalu" på akvariene høres for meg helt .. merkelig ut. Selv syns jeg det er beundringsverdig når jeg ser et menneske som virkelig brenner for noe, enten det er akvarier eller skriving, sveising, fiksing av biler, pianospilling osv. At en person kan sitte for eks 15 timer i strekk og male, skrive, osv rett og slett fordi de brenner for det, det kunne jeg aldri blitt sjalu over.. det hadde vært så innmari fascinerende. (Hadde heller satt opp et akvarie i nærheten av de, HAHA!)

Det er noe spesielt med mennesker som er så ihuga at de kan holde på og få så livsglede av en hobby/livsverk (hva vi akvarister og andre lidenskapelige mennesker vil kalle det vi styrer med)

Uten å kunne ta stilling til deres forhold da jeg ikke kjenner dere, så syns jeg alikevel det er trist. Håper ikke du gir opp en hobby du liker såpass godt fordi et annet menneske blir sjalu. Skal ikke en kjæreste/venn støtte noe som gjør den andre så glad (innenfor lovens grenser og alt det derre såklart)

Håper alt ordner seg for deg!

Huff da. Vi akvarister blir litt ensporet til tider, vi må jo holde på fordi det tross alt lever ting oppi der. De heldige av oss har partner som klager, men forstår. Min kjære klaget da vi hadde ett akvarium på 160 liter, og kom med en 450-liter i jubileumspresang året etter. Ingen god kur mot litersyke, men han så hvor mye glede jeg hadde av det. Klage gjør han fortsatt innimellom, men nå er det ganske mange flere kar i huset her, og jeg bare lukker ørene. Og så kan han holde på med radio på fredagsnatta og øvelser til alle døgnets tider fordi han skal synge i en musical i mars, og jeg må bare pent holde kjeft fordi jeg står på hodet i et akvarium hele tiden.

Det er mye som skal gå seg til når man er to, og personlig tror jeg det er veldig viktig at vi har plass til hvert vårt. Men jeg rører ikke sverddragerne han er så glad i selv om det ikke er min type fisk hvis du forstår hva jeg mener! Kan hun få et ord med i laget på noen måte? Ikke på viktige ting, der må den som kan noe bestemme, men hvis det passer inn?

Ikke gjør noe overilet nå da, ting går seg til, lag en god middag med lys og servietter og prat litt om det. Å legge lidenskap på hylla fører i alle fall bare lukt ut i fordervelsen. Det har jeg forsøkt. Han kastet jeg på dør ;o)
Inaktiv bruker
Jeg får bare gå tilbake til det jeg dreiv på med før.
Da lå jeg under et panser hele dagen, eller så satt jeg bare og spillet på min PS3.
Det har jeg ikke gjort siden jeg begynte med akvarium.
Inaktiv bruker
Takk for støtten. Setter stor pris på det.
Hun er interiørkonsulent og Barne og ungdoms arbeider.
Så når hun ser et akvarium tenker hun at det er som en søyle man ikke kan flytte.

Jeg har inkludert henne, hun har to gullfisker i 70L som jeg er 100% imot og hun er klar over det, men jeg sier ingenting fordi jeg elsker henne jo.
Hun har også 54Litern som skulle opp på soverommet.
Jeg har prøvd og lære henne om det jeg har lært her, har også sakt at om det er noe hun lurer på så spør så skal vi finne ut av det.

Jeg har en anelse om at jeg er for dumsnill og tålmodig, det plager meg aldri at hun trener eller at hun driver med konkurranseskyting, jeg hiver meg bare med. ( Er IT Admin og ADM teknikker på skytebanene)

Nei, jeg skal nøste opp i dette nå i helgen, vet ikke hvor mye jeg har lyst å legge meg under et panser ute i -20 grader, eller sitte 15 timer i strekk med modellbyggesett og Playstation. :/
Akvarium gir ro og fred, man blir avslappet av å se på det og er fin dekor i huset.
Det er sunt med akvarium, ALLE barn burde få akvarium, da lærer de og ta ansvar å konsekvenser, med veiledning fra foreldre så kan de få til store ting og bli noe stort.

Men nokk en gang TAKK for støtte, jeg gir meg ikke så lett! Hun får akseptere min interesse ellers får hun bare komme seg ut, det er min leilighet og mine møbler.
Vel, du får vise henne at akvarieinnredning er som iteriørdekorering. Jeg er nemmelig også interiørkonsulent
Hehe, høres bra ut. Kanskje dere kan komme til enighet så blir alt godt igjen! Støtter forslaget til Linda med fin middag og sånt!

Ikke at jeg snakker av erfaring forholdsmessig, men jeg bor med søsteren min som ikke er noe spesielt interessert annet enn det estetiske med akvarium, og hun rister bare oppgitt på hodet når jeg setter igang. Så jeg snakker henne ikke ihjel og jeg tør ikke nevne flere akvarium, haha. (heldigvis er mitt "safe house" soverommet mitt, haha der kan jeg styre så jeg vil)

Men aldri at noen skulle fått tatt fra meg hobbyen fordi jeg bruker for mye "tid" på den (hadde jeg blakket oss på det hadde det vært noe annet) -
Takler ikke en person mine interesser og hobbyer og min innlevelse i mitt eget liv så ser jeg ikke helt poenget. Såklart da har jeg jo ikke noe rett til å klage over deres hobbyer osv. Gi og ta og alt det der, og du gir ihvertfall din interesse og aksept til hennes livsstil/hobbyer.

15 timer playstation, hæhæ en helaften med andre ord. Hva slags spill?

Inaktiv bruker
Jeg har prøvd det, har gjenskapt litt fra ekte natur i 128L mens i 30L har jeg utgangspunkt i en Amerikansk bakgård, satte moseballen i ei keramikkpotte så det ser ut som en potteplante, og det er veldig ryddig, mens i 70L ser det ut som en bakgård fra krigsområde. Gullfiskene har ødelagt ALT...

Så kult! Da jeg kom hjem i dag hadde hun ommøblert, så nå kan jeg ikke lenger sitte i godstolen eller i sofaen å se på akvariene. :/
Jeg skal finne Aquaskaping sider og gi henne inspirasjon.
Jeg syns nå hvert fall ikke du skal legge alt på hylla fordi hun sier det. Man har da rett til å drive med sine egne hobbyer etter eget valg så lenge det ikke går utover noen. Og da synes jeg ikke sjalusi på fisk og akvarier er grunn nok. Fra mitt syn holder ikke det vann! (litt humor må vi ha). Men å snakke om det, få sagt hva man føler. Selvsagt hun også, for så å
Bli enige om en løsning begge er tilfreds med.

Alle må vi ofre litt når man er i ett forhold. Men ingen skal ofre alt. Og DET må gå begge veier.
Inaktiv bruker
Grapejuice
Hehe, høres bra ut. Kanskje dere kan komme til enighet så blir alt godt igjen! Støtter forslaget til Linda med fin middag og sånt! Ikke at jeg snakker av erfaring forholdsmessig, men jeg bor med søsteren min som ikke er noe spesielt interessert annet enn det estetiske med akvarium, og hun rister bare oppgitt på hodet når jeg setter igang. Så jeg snakker henne ikke ihjel og jeg tør ikke nevne flere akvarium, haha. (heldigvis er mitt "safe house" soverommet mitt, haha der kan jeg styre så jeg vil) Men aldri at noen skulle fått tatt fra meg hobbyen fordi jeg bruker for mye "tid" på den (hadde jeg blakket oss på det hadde det vært noe annet) - Takler ikke en person mine interesser og hobbyer og min innlevelse i mitt eget liv så ser jeg ikke helt poenget. :) Såklart da har jeg jo ikke noe rett til å klage over deres hobbyer osv. Gi og ta og alt det der, og[B] du[/B] gir ihvertfall din interesse og aksept til hennes livsstil/hobbyer. 15 timer playstation, hæhæ en helaften med andre ord. Hva slags spill?


Jeg skal steke biff til henne på søndag, siden jeg har vokst opp på kjøkken og med begge foreldre som kokker så skal jeg lage bedre biff en Helstrøm! ;P

Jeg blakker oss ikke, jeg venter til i slutten av hver måte før lønning om jeg har rom til å kjøpe noe, er ingenting jeg trenger og kjøpe, jeg har ikke kjøpt et eneste akvarium. Har FÅTT alle gratis, fra folk i nærheten som ikke lenger vil ha dem eller som har hatt stående og bare vil ha dem bort, 128Litern har jeg arvet av min nest eldste bror, har stått i en garasje i 12 år Aquastabli, finnes ikke lekkasje.
Men da jeg byggde biler ble jeg blakk. Da jeg flyttet etter henne til og fra Trondheim brukte jeg 200 000,- fra sparekontoen bare på flytting og at jeg gikk arbeidsledig fra september til desember. :/

Tja, på Playstation er det alt fra GTA til BF 1946, 1, 2, 3 og Final Fantasy, mm
Husker ikke, er så lenge siden.
Inaktiv bruker
Are
Jeg syns nå hvert fall ikke du skal legge alt på hylla fordi hun sier det. Man har da rett til å drive med sine egne hobbyer etter eget valg så lenge det ikke går utover noen. Og da synes jeg ikke sjalusi på fisk og akvarier er grunn nok. Fra mitt syn holder ikke det vann! (litt humor må vi ha). Men å snakke om det, få sagt hva man føler. Selvsagt hun også, for så å Bli enige om en løsning begge er tilfreds med. Alle må vi ofre litt når man er i ett forhold. Men ingen skal ofre alt. Og DET må gå begge veier.

Jeg her helt enig. Heheh ;D Humor har jeg i plenti, Kan bli litt TØRR av og til... heheh.
Men som du ser i tråden jeg skrev i sta, 200K fra egen lomme på 3 månter. DET kaller jeg ofring. Jeg hadde spara siden 1999! :O
( Tenk det akvariet man kunne fått for 200 000,-? Sikler litt på tanken )
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap