- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 110)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 110)
Black_FlysMalvik langs sjøen er flott. Litt lant til sentrum for min del. ;)
Hehehe! Du høres ut som en skikkelig byboer! Det er ikke langt fra Vikhammer til sentrum. 25 minutters kjøring, med mindre det er rushtrafikk, selvfølgelig. Det tar en halvtime med bussen. Jeg er oppvokst på Vikhammer. Det er riktignok litt langt å sykle. Jeg har gjort det bare to ganger, og det fristet ikke til gjentakelse. Vikhammer er et hyggelig sted, selv om det har forandret seg mye siden jeg vokste opp der. Som sovekommune til Trondheim, har det blitt bygd ut veldig mye.
Postet 05.07.11 kl 20:44
Postet 05.07.11 kl 22:17
Inger Anne[QUOTE=Black_Flys]Malvik langs sjøen er flott. Litt lant til sentrum for min del. ;)
Hehehe! Du høres ut som en skikkelig byboer! Det er ikke langt fra Vikhammer til sentrum. 25 minutters kjøring, med mindre det er rushtrafikk, selvfølgelig. Det tar en halvtime med bussen. Jeg er oppvokst på Vikhammer. Det er riktignok litt langt å sykle. Jeg har gjort det bare to ganger, og det fristet ikke til gjentakelse. Vikhammer er et hyggelig sted, selv om det har forandret seg mye siden jeg vokste opp der. Som sovekommune til Trondheim, har det blitt bygd ut veldig mye.
Langt og langt fru blom,synes ikke det var så langt jeg,men så bor jeg jo selv litt utenfor Bergen sentrum
Kan ikke se at det er om og gjøre å bo nærmest mulig sentrum,er nesten aldri i byn jeg. får alt jeg trenger i nærmiljøet.
Litt artig at du har vokst opp på Vikhammer Inger Anne
Postet 05.07.11 kl 22:21
Jippi ,i kveld så jeg en blå tigerreke med egg unger magen .
Hadde vært skikkelig gøy hvis det kom noen små tigerbarn
Noe som ikke er så kjekkt er at jeg ser 2 endlers som ikke er helt bra
Den ene er en voksen hun og den andre en liten ny-utfarget hanne,begge disse har sammenklistret hale. Kh var litt lav så jeg ,så mulig dette kan være en årsak, men hva vet jeg. Har i allefall satt inn en ny mineralstein for å øke denne samt medisinert med Esha 2000 og Exit i tilfelle det er noe annet . Har litt panikk for å miste noen av de ,de har ellers sett så fine ut og gruppen har vokst jevnt og trutt . Så håper det går bra med de.
Ser ellers ut til at det omsider begynner å komme seg i 222 literen når det gjelder penselalgene. Plantene ser fine ut ,men roten har fremdeles en gods del på seg . Så denne har jeg tenkt å ta ut og spyle den, for algene sitter ganske løst nå.
Så kommer jeg til å sette inn disse Garra-fiskene så de kan få ta seg av vedlikeholdsarbeidet
http://sgullaksen.blogspot.com
Hadde vært skikkelig gøy hvis det kom noen små tigerbarn
Noe som ikke er så kjekkt er at jeg ser 2 endlers som ikke er helt bra
Den ene er en voksen hun og den andre en liten ny-utfarget hanne,begge disse har sammenklistret hale. Kh var litt lav så jeg ,så mulig dette kan være en årsak, men hva vet jeg. Har i allefall satt inn en ny mineralstein for å øke denne samt medisinert med Esha 2000 og Exit i tilfelle det er noe annet . Har litt panikk for å miste noen av de ,de har ellers sett så fine ut og gruppen har vokst jevnt og trutt . Så håper det går bra med de.
Ser ellers ut til at det omsider begynner å komme seg i 222 literen når det gjelder penselalgene. Plantene ser fine ut ,men roten har fremdeles en gods del på seg . Så denne har jeg tenkt å ta ut og spyle den, for algene sitter ganske løst nå.
Så kommer jeg til å sette inn disse Garra-fiskene så de kan få ta seg av vedlikeholdsarbeidet
http://sgullaksen.blogspot.com
Postet 06.07.11 kl 22:14
Endret: 06.07.11 kl 23:07
Postet 07.07.11 kl 13:05
Postet 07.07.11 kl 13:53
Postet 07.07.11 kl 15:09
Postet 07.07.11 kl 17:10
Postet 07.07.11 kl 20:07
Postet 07.07.11 kl 20:12
Postet 07.07.11 kl 20:28
Postet 08.07.11 kl 01:09
Postet 08.07.11 kl 10:14
Postet 08.07.11 kl 10:28
Postet 08.07.11 kl 10:29
Postet 08.07.11 kl 13:35
Endret: 08.07.11 kl 13:36
Gratulerer med barnebarn, Sølvi. Barn er herlige!
Elsker sakurarekene jeg kjøpte av deg forresten. Vet ikke hvor mange jeg har igjen, men det er i alle fall 5stk. Kan være alle er der, men vanskelig å se i 200l full i planter. De blir i alle fall ikke spist av noen. Så faktisk noen hunner med egg for noen uker siden, men vet ikke hvor de tok veien:-P Lurer på om jeg skal bestille meg ti stk til. Hadde vært artig om det faktisk gikk an å se de hele tiden, og ikke måtte lete.
Elsker sakurarekene jeg kjøpte av deg forresten. Vet ikke hvor mange jeg har igjen, men det er i alle fall 5stk. Kan være alle er der, men vanskelig å se i 200l full i planter. De blir i alle fall ikke spist av noen. Så faktisk noen hunner med egg for noen uker siden, men vet ikke hvor de tok veien:-P Lurer på om jeg skal bestille meg ti stk til. Hadde vært artig om det faktisk gikk an å se de hele tiden, og ikke måtte lete.
Postet 08.07.11 kl 18:38
Takk skal du ha Sara ,er så glad så glad,har vært å kjøpt noen søte ,små jentebabyklær i dag
Rekene forsvinner vel i et så stort kar når de ikke er så mange. Ser i mine kar at dett det er mange,er de mye er fremme. I det karet med kun 12 stk. deep blue Tiger-reker,der ser jeg kun noen få av gangen,så gleder meg til jeg forhåprntlihvis får øket bestanden av disse.
Så du får gi meg en mail hvis du vil ha flere,har enda noen igjen med grei størrelse på.
Men har mange småttiser ,så det blir ikke tomt med det første selv om jeg har hatt/har stor pågang på disse rekene.
Postet 08.07.11 kl 20:53
Postet 10.07.11 kl 19:58
Postet 10.07.11 kl 20:53