- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Elins lille hjørne (side 111)
Elins lille hjørne (side 111)
Må kanskje komme med en status ang. Smil og Freia.
Freia har fortsatt asyl i oppvekstkaret, noe som ser ut til å gå bra. Ser ingen tegn til at hun plager gullungene mine (kullet med atroer) Mulig hun har fått innvilget permanent oppholdstillatelse her, som en liten blå vokter over gullklumpene
Vedlagt et bilde av en stinn Freia - hun har akkurat spist mygglarver, og da er det ikke måte på hvor mye den magen kan romme... Det hvite er luftbobler forresten - og ikke møkk på glasset
Smil går fortsatt i Kloden. Han er ganske høyrevridd, og har derfor beslaglat høyre halvdel av karet. Det er sjeldent han stikker bort til venstre side ser det ut til. Litt såret stolthet, og mangler en del av finnen sin, men utover det har han det bra. Han mangler ikke mer finner nå enn da Freia ble evakuert, så det tyder på at det var den lille damen som er hissig, og ikke dvergkardinalene. De ser fortsatt ikke ut til å bry seg en døyt om Smil. Og den følelsen er gjensidig. Han ser nemlig sitt eget speilbilde i glasset på kortveggen, og har mer enn nok med å holde den andre hannen på en armlengdes avstand... *himlemedøya*
Må få tatt et bilde av den oppførselen der forresten. Det er nok ikke på hele kortsiden han ser speilbildet sitt, bare langs de ytterste 10 cm eller så. Så han svømmer bakover, så tilbake mot frontglasset, får se den "andre hannen", blåser seg opp, svømmer videre - og på neste runde er jammen rivalen på plass igjen. Og slik går det - frem og tilbake, avbrutt av noen avstikkere inniblant sverdplanten. Han er et merkelig liv
Freia har fortsatt asyl i oppvekstkaret, noe som ser ut til å gå bra. Ser ingen tegn til at hun plager gullungene mine (kullet med atroer) Mulig hun har fått innvilget permanent oppholdstillatelse her, som en liten blå vokter over gullklumpene
Vedlagt et bilde av en stinn Freia - hun har akkurat spist mygglarver, og da er det ikke måte på hvor mye den magen kan romme... Det hvite er luftbobler forresten - og ikke møkk på glasset
Smil går fortsatt i Kloden. Han er ganske høyrevridd, og har derfor beslaglat høyre halvdel av karet. Det er sjeldent han stikker bort til venstre side ser det ut til. Litt såret stolthet, og mangler en del av finnen sin, men utover det har han det bra. Han mangler ikke mer finner nå enn da Freia ble evakuert, så det tyder på at det var den lille damen som er hissig, og ikke dvergkardinalene. De ser fortsatt ikke ut til å bry seg en døyt om Smil. Og den følelsen er gjensidig. Han ser nemlig sitt eget speilbilde i glasset på kortveggen, og har mer enn nok med å holde den andre hannen på en armlengdes avstand... *himlemedøya*
Må få tatt et bilde av den oppførselen der forresten. Det er nok ikke på hele kortsiden han ser speilbildet sitt, bare langs de ytterste 10 cm eller så. Så han svømmer bakover, så tilbake mot frontglasset, får se den "andre hannen", blåser seg opp, svømmer videre - og på neste runde er jammen rivalen på plass igjen. Og slik går det - frem og tilbake, avbrutt av noen avstikkere inniblant sverdplanten. Han er et merkelig liv
Postet 30.03.09 kl 22:30
Endret: 30.03.09 kl 22:30
Kampfisker er lik kulefisker på mange måter, og også når det gjelder mangelen på magemål. De er riktignok ikke så tøyelige som kulene, men de greier å stappe utrolige mengder mat ned i den lille magen sin. Men så greier de også å stappe utrolige ting inn den digre kjeften sin også (nok et likhetstegn). Matvrak! Jeg glemmer ikke den gangen jeg i min totale uvitenhet slapp ut 22 guppyyngel til kampfisken min. På den tiden var jeg totalt uvitende, og også uvitende om kampfiskens storspisthet. Kampfisken min var i ekstase over herligheten! Over natta gafla han i seg alle 22 små, og trøste og bære så feit han var. Han så ut som om han skulle sprekke! Disse fiskene har bare ikke vett til å stoppe å spise, selv om magen er full for lengst.
Postet 30.03.09 kl 22:40
Postet 30.03.09 kl 22:44
C140 er 10 dager gamle
C140 har blitt 10 dager gamle, og ingen flere frafrall enda. Det er altså 19 søte små i tanken. Fortsetter bildespammingen, disse har altså det kuleste kamuflasjemønsteret! Tenk om det fantes en voksen cory som ser slik ut!
Postet 31.03.09 kl 21:04
Endret: 31.03.09 kl 21:04
Postet 31.03.09 kl 21:15
Endret: 31.03.09 kl 21:16
Postet 31.03.09 kl 21:29
Postet 02.04.09 kl 19:54
Endret: 02.04.09 kl 19:54
Postet 02.04.09 kl 20:05
Postet 02.04.09 kl 20:28
Endret: 02.04.09 kl 20:29
Postet 02.04.09 kl 20:35
Jeg har to ancistrus her også, som jeg egentlig skulle selge, men aldri fikk tak i så de ble her. De er jo litt søte også, da! Begge er hunner tror jeg, selv om de er unge enda. De er såpass store at det burde kanskje vært antydning til bart dersom en var en hanne. Tror jeg.
Også er det Freia da. Like skimrende blå og vakker som vanlig. Og rund i magen. Er det mygglarver på menyen holder hun på å sprekke!
Og til slutt.. den stygge andungen. Som egentlig er smellvakker! Men passer ikke helt inn her, blant så mange atropersonatus :p
Jeg tømte hele karet for rot, planter og hele sulamitten, og byttet plass på atroene og weitzmaniene. En dag etter det store byttet dukket det opp to weitzmani i karet med atropersonatus! To luringer hadde greid å snike seg unna, enda karet var helt tomt! Skjønner ingenting jeg. Men jeg har ikke orket å prøve å fange de, så de går nå her og roter med bartene sine. Spørs om ikke disse to blir her permanent, og flytter inn med sine foreldre etter hvert
Også er det Freia da. Like skimrende blå og vakker som vanlig. Og rund i magen. Er det mygglarver på menyen holder hun på å sprekke!
Og til slutt.. den stygge andungen. Som egentlig er smellvakker! Men passer ikke helt inn her, blant så mange atropersonatus :p
Jeg tømte hele karet for rot, planter og hele sulamitten, og byttet plass på atroene og weitzmaniene. En dag etter det store byttet dukket det opp to weitzmani i karet med atropersonatus! To luringer hadde greid å snike seg unna, enda karet var helt tomt! Skjønner ingenting jeg. Men jeg har ikke orket å prøve å fange de, så de går nå her og roter med bartene sine. Spørs om ikke disse to blir her permanent, og flytter inn med sine foreldre etter hvert
Postet 02.04.09 kl 20:36
Endret: 02.04.09 kl 20:37
Postet 02.04.09 kl 20:40
Endret: 02.04.09 kl 20:40
Postet 02.04.09 kl 20:57
Hei Galemor
Riktig, men du har oversett en, ja
Skal riktig lure på om noen klarer å se den, altså. Burde vel nesten gi en premie til den som ser fisken.. hmm.
Ok, premie til den som ser fisken er en pose med meitemarksticks!
Tror det er ca 100 gram i posen, men ikke skyt meg om det er noen gram feil :p
EDIT: vel.. ser bildet har blitt så skrumpet at det kan være for vanskelig å se... skal få lagt ut en litt bedre (og større) versjon.
Riktig, men du har oversett en, ja
Skal riktig lure på om noen klarer å se den, altså. Burde vel nesten gi en premie til den som ser fisken.. hmm.
Ok, premie til den som ser fisken er en pose med meitemarksticks!
Tror det er ca 100 gram i posen, men ikke skyt meg om det er noen gram feil :p
EDIT: vel.. ser bildet har blitt så skrumpet at det kan være for vanskelig å se... skal få lagt ut en litt bedre (og større) versjon.
Postet 02.04.09 kl 21:00
Endret: 02.04.09 kl 21:04
Postet 02.04.09 kl 21:06
Endret: 02.04.09 kl 21:07
Hmm ser tre muligheter, det er en fisk under pumpa, tror det er enda en guppi, ellers ser jeg noe mistenkelig rødt bak midt i bildet som kan minne om halen til en eller annen type malle, oxo er det noe til venstre på bildet, på rota som kan være en fisk kanskje. Lyst til å komme med noen tips???
Er ikke en metae eller no sånt??
Er ikke en metae eller no sånt??
Postet 02.04.09 kl 21:14
Endret: 02.04.09 kl 21:21
Postet 02.04.09 kl 21:16
Postet 02.04.09 kl 21:23
Stakkars Galemor! Hvor streng skal jeg være med deg, da tro
Jepp, det er oppe til venstre, men det er ingen otto.
Tror egentlig det er vanskelig å gjette seg frem til riktig art med et så utydelig bilde.
Har lagt ved et utstnitt som viser fisken oppe til venstre. Det er en Sicyopterus longifilis, faktisk. Impulskjøp fra Dahls i fjor vår hehe.
Jepp, det er oppe til venstre, men det er ingen otto.
Tror egentlig det er vanskelig å gjette seg frem til riktig art med et så utydelig bilde.
Har lagt ved et utstnitt som viser fisken oppe til venstre. Det er en Sicyopterus longifilis, faktisk. Impulskjøp fra Dahls i fjor vår hehe.
Postet 02.04.09 kl 21:27
Endret: 02.04.09 kl 21:27
Postet 02.04.09 kl 21:34