Mange bøtter vann.. (side 111)

flyttet den enslige venusyngelen over til foreldrene, og der så jeg jammen et par sytråder til. slang oppi noen fler flyteplanter så de kan gjemme seg, da jeg bare så noen få har nok de andre fiskene forsynt seg litt :p

og jeg har faktisk sett mine orange lasere på dagtid idag. det skjer ikke hver dag!

planlegger litt sånn oppi hodet mitt hvordan jeg skal plassere alle akvariene mine i den nye leiligheten...
jeg blir alltid så glad nå jeg får se barteliten rote omkring. den er hvit i magen så tydelig at den får i seg mat, om enn ikke så mye som den ville i en yngeltank uten konkuranse og fiender. ser ut til at det bare er en overlevende, men jeg er glad for alt. og han er såååå søøøt.

var forøvrig to ganske hypre voksne tidligere idag. er så søte med den oppførselen :p
Gratulerer med leilighet Når skal du flytte, og hvor?
når vet jeg ikke helt, det blir avtalt på kontraktsmøtet på torsdag
skal flytte til en annen plass her i Horten, sånn ca midt i holtandalen der alle blokkene er, hvis det sier deg noe :p

Er nok ikke så kjent, er det langt fra sentrum? Spennende å flytte, var veldig fornøyd med plastbaljene jeg brukte til fiskeflytting så den patenten kan jeg anbefale. Nå er det jo uansett lettere å flytte innen samme by og kunne ta flere runder.
nei, unna sentrum. er dalen på innsia hvis du skjønner. går buss opp dit :p

her er forøvrig barteliten, straks 2 uker gammel såååå søøøt

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Åhh så skjønn, hvilken type er det?
orange laser. han ser ikke heeeelt ut som pappan sin ennå :p
hehe ikke heeelt nei, ser mer ut som en liten habrosus - men kjempesøt liten tass Alltid gøy med yngel !!
ja, de stripene rundt snuten er ganske habrosusaktige. så skjønn... lurer på om jeg skal spesialbestille noen kar på dals til å ha som yngelakvarie. lave med stor bunnareal

nå som jeg skal flytte kan jeg ha som mange kar jeg vil :p
hehe blir mange nye kar nå skjønner jeg :-P Du får vente til du har flytta i alle fall
nja, mange og mange, leiligheten er bare 47 kvadrat. begrenset plass :p men storkaret på 375 liter skal i hus
vurderer et yngelkar på 70x40x30. altså drøye 80 liter. lurer på hvor mye det kommer til å koste. jeg har jo ikke akkurat mulighet til å kjøre land og strand rundt heller
Jeg tenkte på et karr på ca 60l uten noe, det ville kommet på rundt 400,- på dahls. Men hvis man skal bestille lampe og slikt samtidig blir det nok mye dyrere.
det blir det jo alltid. selve glasskassa er ikke alltid det som koster mest :p
med linjal og lommelykt så mener jeg på øyemål at barteliten er ca 12 millimeter lang ikveld. og roter like ivrig rundt i sanda med oransjaktig mage. alltid et hyggelig syn
Sanne
med linjal og lommelykt så mener jeg på øyemål at barteliten er ca 12 millimeter lang ikveld. og roter like ivrig rundt i sanda med oransjaktig mage. alltid et hyggelig syn :)

såpass liten ja. Har til gode å finne yngelet. Så tror ikke det ble noe av eggene mine denne gangen. Får prøve å få til lek i kveld. Har masse regnvann fra de siste dagene. hehe.
vel, mine har jo ikke optimal vekstrate heller da den må finne mat på egenhånd. men, jeg kan se masse små sprettende dyr når jeg lyser inn i karet, og magen er alltid oransj når jeg ser den, så den har hvertfall matvett :p
å ta bilder av noe *så* smått som ikke sitter stille er en tålmodighetsprøve.

denne her er vel av de mer enkle, når den er over bakken. herlighet å disse banjoene har vokst på den korte stunden jeg har hatt de...

[External Image]

disse er ikke like enkle å ta bilde av, da de sjelden står stille :p en venusjente.
[External Image]
c melanotaenia. nyyydelige fisk. men jeg greier sjelden å få *hele* fisken skarp da...
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap