Sissis våte drømmer (side 111)

Fikk akkurat melding om at venninna mi har blitt sjuk. Så nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal reise alene eller om jeg skal vente litt. Kjedelig å kjøre alene, men veldig greit å gjøre som en vil hele dagen. Jeg trenger veldig grønt i akvariet, men det haster jo ikke på dagen.
Du er nå ihvertfall velkommen om du kommer Tante, og det trengs luking her...

Reidar er veldig flott ja Lisbeth, med lange slør. Vet egentlig ikke hvor vanlig dette er...
Det blir nok ingen tur i morgen, er jo spådd det drittværet. Men en dag om ikke så lenge....
Drittvær? Må være på Tynset det da
Alt ser heldigvis bra ut i karene etter påske, men jeg har fortsatt ikke klart å lokalisere hverken super-rot hannen, Lotte eller noen cory-yngel...

Kampfiskynglene oppi Plæstikk Fæntæstikk har helt klart vokst den siste uka, og jeg håper virkelig at det ikke er fordi de har spist micro-coryer. Er jo så mye mose oppi der, så umulig å fine noe som helst uten å tømme hele karet, så da er det bare å krysse fingrene...

Så... Til vannbyttene!
Dvergguramiene er skikkelig på flørter'n i kveld, og Blåmann har laget et imponerende byggverk igjen. Problemet var bare at honning-hannen (som jeg aldri får solgt...) var veeeldig innpåsliten! Så nå er han flyttet over i Fødestua, enn så lenge. Mulig han blir med på neste klubbmøte, og så får jeg bare håpe at noen vil forbarme seg over ham...

Perle-barnet vokser med rasende fart for tiden, så det er ikke lenge før den trenger et nytt hjem heller!

Og når vi først snakker om barn; fikk øye på en knøttliten betta i Plæstikk Fæntæstikk i dag, så da lever ihvertfall en av barna til Reidar og Lilja enda. Nå er det bare å vente og se om det dukker opp noen bittesmå bartefjes oppi der også
Tror jeg skal slutte helt å skrive andre steder enn i de personlige trådene jeg, for nå har jeg fått hissig mail om at jeg bør holde kjeft. Har vist ikke lov til å uttale meg, siden jeg tydeligvis ikke bidrar her selv. Ja, ja. Hurra for åpenhet og toleranse...
Er det mulig? Uten deg og noen få andre hadde jo de fleste trådene her inne stått ubesvart til evig tid. Dummeste jeg har hørt i hele mitt liv!
Tusen takk Tante, jeg prøver jo å hjelpe der jeg kan. Det missoppfattes som å "samle flest mulig innlegg", så nå gir jeg opp...

Gleden ved AF får stadig en knekk, når surgufset tar overhånd. Mange dyktige akvarister har flyktet herfra på grunn av det, og jeg regner med at det snart blir flere.
Plussmedlem
Er det virkelig mulig? Det blir verre og verre det greiene her. Folk klikker jo i vinkel om noen kommer med meninger. Det er kanskje en av grunnene til et lite aktivt forum.
Føler meg helt ferdig med saken nå.

Ting blir ofte tolket i verste mening, og da tar det av. Ingen grunn til anmeldelse, for ingen alvorligheter her, bare helt fullstendig unødvendig tull...

Men nå har jeg lært meg å trykke "avbryt" en gang for alle, og bestemt meg for å unngå alle tråder som handler om AF. Disse blir nesten uten unntak ubahagelige. Og så begynner lista over personer jeg unngår å bli lang. Regner nesten med at det blir dritt å få nesten uansett hvor jeg poster framover...

Etter edit:
Har bestemt meg for å rydde kraftig opp i tråden min, slik at jeg slipper å bli minnet på dette hver gang jeg går bakover for å finne ut når og hvordan jeg har gjordt ting. Håper ingen føler seg støtt over at innleggene deres blir slettet...

Blir så lei meg når ting blir sånn, og det sitter dessverre i alt for lenge. Kan ikke fordra konflikter...
Over til noe hyggelig her: I dag lå det hele to akvaristiske innslag i postkassa

Mitt første medlemsblad fra NAF kom i dag! Jammen på tide syns jeg, siden jeg har vært medlem siden august-10, men bedre seint enn aldri.

Og enda bedre; tredje nummer av Amazonas-magazine. Denne gangen handler det mest om planter. Gleder meg veldig til å lese, men først akal det byttes mere vann ;D
Sissimor
Alt ser heldigvis bra ut i karene etter påske, men jeg har fortsatt ikke klart å lokalisere hverken super-rot hannen, Lotte eller noen cory-yngel... Kampfiskynglene oppi Plæstikk Fæntæstikk har helt klart vokst den siste uka, og jeg håper virkelig at det ikke er fordi de har spist micro-coryer. Er jo så mye mose oppi der, så umulig å fine noe som helst uten å tømme hele karet, så da er det bare å krysse fingrene... Så... Til vannbyttene!




Så det ble noen cory-yngel til tross for at du var på ferie ,veldig bra
Hadde 10 cory-yngel før påsketur Sølvi, men nå bare håper jeg. Fôrer med små grindalsormer og avskallede artemia-egg, og krysser fingrene for at det er små bartefjes oppi der som er like feite og fine som betta-barna. Får vel plukke ut noe mose en dag, for å se etter smått som piler
Det får vi håpe ,de er ellers flinke til å gjemme seg disse småttisene.
Har oppdaget ei spennende nettside i dag: ScotCat
Coryønskeliste...
Kjenner at jeg får bare mer og mer lyst på en av de coryene med maske og langsgående striper; de er så utrolig flotte! Parallelus, bifaciatus, c133, cw28 osv...

Dyre og vanskelige å få tak i har jeg følelsen av, så da blir det nok bare med drømmene. Veeeldig fine fisk
Farlig med alle disse flotte coryene som finnes ,så det er nok sikkert bra at de ikke er så lett tilgjengelig .
Men det er jo kjekkt å ha noen å ønske seg /drømme om og da
Plussmedlem
Jeg tror jeg må registrere meg på ScotCat jeg også Jeg har visst om siden ganske lenge, men av en eller annen grunn aldri registrert meg... ikke så rart, jeg er ganske treig :p Også må jeg kjøpe medlemskap på CW og ditt og datt. Jada, alt med sin tid

Du får nok litt av en jobb hvis du vil få tak i de artene der, ja!
Fillern...
Fant den nye super-rotdamen død i dag. Ingen krise det, men aldri morro med død fisk. Reker og levendefødere ser ut til å ha det som plommen i egget, så da er det vel bare slikt som skjer.

Fikk et glimt av hannen i forigårs, så håper at alt er bra med ham. Damen virket veldig slunken, så kanskje? Kan jo være ganske voldelige disse mallene, og de skal ha lekt en gang der jeg kjøpte dem fra...

Skal flytte over de 3 damene fra Godteskåla snart, med laaang tilvenning. Det må jo skje gradvis når de skal fra ph 6,4 til 7,2...
Tilfeldig bekjentskap
© Per Erik Sviland
Reklame for plussmedlemskap