- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Mona's lille akvarierom DEL 1 :-) (side 112)
Mona's lille akvarierom DEL 1 :-) (side 112)
Postet 30.08.08 kl 17:25
Postet 30.08.08 kl 17:27
Postet 30.08.08 kl 17:30
Det ser ut som Corydoras Green Laser også kjenner på kroppen at de har fått 4 vannbytter på 10 dager, samt fôring to til tre ganger daglig i denne perioden (mot 1 normalt).
Det var litt opphisset svømming der i dag, men ikke noe veldige greier egentlig. Men det er bare å fortsette, til slutt gir de seg vel
I tillegg tar jeg med et par bilder av en ekstra stor og fin Corydoras sterbai Jeg har to av denne størrelsen i gruppen på 8, kaller dem bare "Big Mama". De formelig vralter avgårde. Dette er Corydoras-arten jeg har hatt lengst nå, snart fire år, og få mnd etter dem kjøpte jeg C. adolfoi (som jeg også har fremdeles).
Det var litt opphisset svømming der i dag, men ikke noe veldige greier egentlig. Men det er bare å fortsette, til slutt gir de seg vel
I tillegg tar jeg med et par bilder av en ekstra stor og fin Corydoras sterbai Jeg har to av denne størrelsen i gruppen på 8, kaller dem bare "Big Mama". De formelig vralter avgårde. Dette er Corydoras-arten jeg har hatt lengst nå, snart fire år, og få mnd etter dem kjøpte jeg C. adolfoi (som jeg også har fremdeles).
Postet 30.08.08 kl 19:02
Endret: 30.08.08 kl 19:42
Postet 30.08.08 kl 19:52
For noen nydelige sterbaier! Det er absolutt en av yndlingscoryene mine, sammen med adolfoi og sp. black. Hvis du får noe lek på dine svarte så må du være snill å si hvordan du gjorde det. Min fine gruppe på 9 har nå skrumpet inn til 5 og jeg har nå gitt dem eget kar i håp om at de kunne tenke seg å bli litt flere, men de reagerer bare ikke.
Både adolfoi og sterbai svarer vakkert på mating og kaldt vann, men de svarte nekter plent *sukk* De var så vanskelig å få tak i og jeg orker ikke tanken på at de skal bli borte for meg...
Både adolfoi og sterbai svarer vakkert på mating og kaldt vann, men de svarte nekter plent *sukk* De var så vanskelig å få tak i og jeg orker ikke tanken på at de skal bli borte for meg...
Postet 30.08.08 kl 19:52
Sanneoi, de grønne der var nydelige =D forresten, er det noe sted man kan se bilder og sånn av alle de coryene som ikke er i basen? er jo bare ett par c-nummer saker som står der...
Det er synd C-nummerne ikke finnes her, ja, men de finnes heldigvis mange steder på nettet.
PlanetCatfish Corydoras-oversikt (engelskspråklig)
Scotcats oversikt over Corydoras (engelskspråklig, skotsk side)
L-welse.com ("welse" er maller på tysk, og de har noen Corydoras også i databanken)
Corydorasforum.de (tysk den også)
Postet 30.08.08 kl 19:58
Endret: 30.08.08 kl 20:03
Postet 30.08.08 kl 20:06
hei mona
se på denne da
se på denne da
Postet 30.08.08 kl 20:21
mona o[QUOTE=Evolution]hei mona;-) gleder meg til du skal begyne og ta bilder av tropheuser hehe;-) sett bildene av de nye moliroene våre da?
Ja.... og de var vanvittig flotte! Det er disse du mener, ikke sant? Absolutt de flotteste Tropheusene jeg har sett!
Gurimalla, jeg blir helt matt.... Skal jeg ha meg Troffer, må det bli sånne!
Hva ville du si var et passende stort akvarium for en gruppe sånne?
dette er en gruppe på 45 stk, de går i 530 liter, men kunne fint vært 10 til oppi der, men med bakgrunn så holder det med 45 i 530 literen, men 350 liter og 35 stk hadde vært fint. da mener jeg voksne fisker.
Synes du snart skal ta stege over terskelen og joine klubben vår.
Postet 30.08.08 kl 20:29
guttnhei mona [URLBLOCK1]
Ja, den kjenner jeg godt til, har ønsket meg den nydelige arten lenge! Men dessverre er det veldig vanskelig å få kloa i Corydoras araguaiaensis :-/
Man må nok kjenne noen som har dem og har klart å drette dem, evt få tak i dem av noen som har lykkes å få tak i en VF gruppe de vil selge.
Du finner den ikke i butikken, men det er en type art som kanskje kan dukke opp på auksjoner.
Postet 30.08.08 kl 20:40
Jeg tok noen flere bilder av Corydoras sp. Black
De er i farten hele tiden i dag, etter flyttingen i ettermiddag. Typisk Corydoras å gå litt bananas ved flytting
Jeg synes det øverste bildet ble spesielt klart og fint. Ren flaks, for fisken pilte avgårde i full fart fremover akkurat da jeg knipset
Opp og ned langs glasset....
De er i farten hele tiden i dag, etter flyttingen i ettermiddag. Typisk Corydoras å gå litt bananas ved flytting
Jeg synes det øverste bildet ble spesielt klart og fint. Ren flaks, for fisken pilte avgårde i full fart fremover akkurat da jeg knipset
Opp og ned langs glasset....
Postet 30.08.08 kl 22:52
Endret: 30.08.08 kl 22:54
Inaktiv bruker
flotte eksemplarer mona
Postet 30.08.08 kl 22:54
Sukk og atter sukk! Du må få overtalt de til å leke, Mona
Maken til nydelig cory skal man lete lenge etter! En vakker dag skal jeg ha slike også
Tror C140 har falt til ro, forresten. Sier "tror" fordi man skulle ikke tro at det var 10 corydoras (5 weitzmani og 5 C140) i den 110 literen nå. Den ser helt tom ut! De har for mange gjemmeplasser enda
Håper å få tid til å fiske ut de tre siste C140 i morgen slik at de kan møte sine nye venner
Maken til nydelig cory skal man lete lenge etter! En vakker dag skal jeg ha slike også
Tror C140 har falt til ro, forresten. Sier "tror" fordi man skulle ikke tro at det var 10 corydoras (5 weitzmani og 5 C140) i den 110 literen nå. Den ser helt tom ut! De har for mange gjemmeplasser enda
Håper å få tid til å fiske ut de tre siste C140 i morgen slik at de kan møte sine nye venner
Postet 30.08.08 kl 23:02
Et tips er å gi C140'ene et kar med skygge ovenfra, Elin. Jeg så markant forskjell i skyheten på mine voksne C140 da jeg flyttet dem til et kar som hadde et tett dekke av flyteplanter. Fra å være "no show" ble det til "show... but in doubt" hver dag. De var fremme støtt og stadig, mat lokket dem frem, og ofte lå de bare der og stakk ikke av for å skjule seg selv om jeg kom inn. Jeg kunne gå frem og tilbake foran karet, og de ble værende ute i det åpne likevel. Det hadde aldri skjedd før! De lå riktignok spent og fulgte med på hva jeg gjorde i tilfelle det skulle bli nødvendig å stikke, men de ble værende så lenge ingenting voldsomt skjedde.
Helt utrolig, det var en total omvending fra tidligere kar jeg hadde hatt dem i (som var uten flyteplanter).
Det er sjelden man ser det så tydelig som i denne artens tilfelle, men skygge ovenfra hjalp utrolig mye på skyheten og reddheten.
Helt utrolig, det var en total omvending fra tidligere kar jeg hadde hatt dem i (som var uten flyteplanter).
Det er sjelden man ser det så tydelig som i denne artens tilfelle, men skygge ovenfra hjalp utrolig mye på skyheten og reddheten.
Postet 30.08.08 kl 23:21
Postet 30.08.08 kl 23:45
Corydoras sp. 'Green Laser'
Forsøkte meg på en fotorunde i 128 literen med 15 stk
Corydoras 'Green Laser' i dag, men det ble veldig rart resultat synes jeg selv. Under vannbyttet i går drev jeg og skrapte den store trerota for penselalger, og selv om jeg slamsugde underveis ble det en del grums av det. Vannet var merkelig nok ikke helt klart igjen i dag, og jeg synes fiskene så litt blekere ut en vanlig. Når Corydoras sp. Green Laser blekner, så blir de liksom litt gulere i grønnfargen Når grønnfargen er på topp, er de helt smaragdgrønne.
Det får bli et vannbytte i dag også, tror jeg, og jeg får sjekke at innsugsristen i bakgrunnen ikke er tett eller noe.
Her er 3 av bildene jeg tok, flere kommer etterpå.
At last we meet - face to face.
Corydoras 'Green Laser' i dag, men det ble veldig rart resultat synes jeg selv. Under vannbyttet i går drev jeg og skrapte den store trerota for penselalger, og selv om jeg slamsugde underveis ble det en del grums av det. Vannet var merkelig nok ikke helt klart igjen i dag, og jeg synes fiskene så litt blekere ut en vanlig. Når Corydoras sp. Green Laser blekner, så blir de liksom litt gulere i grønnfargen Når grønnfargen er på topp, er de helt smaragdgrønne.
Det får bli et vannbytte i dag også, tror jeg, og jeg får sjekke at innsugsristen i bakgrunnen ikke er tett eller noe.
Her er 3 av bildene jeg tok, flere kommer etterpå.
At last we meet - face to face.
Postet 31.08.08 kl 14:16
Endret: 31.08.08 kl 14:22
Inaktiv bruker
fy søren Mona, jeg har også lyst på sånne corydoras, eller, egentlig alle corydoras du har, har jeg lyst på, men de er så flotte de du har bilde av
jeg misunner deg
jeg misunner deg
Postet 31.08.08 kl 14:27
Postet 31.08.08 kl 14:29
Postet 31.08.08 kl 14:45