- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 112)
Tropheus Bilder (side 112)
bra du tok til vette og kasta malawiwn på dør hehehehe.... nei da finnes fine malawi å. men synes de liksom er litt store og svømmer bare att å frem forran glasset på karet.
Men Mbuna de synes æ e fine, så synes æ fire fishen er drit fin synd den er skapt av oss. så 50 stk i ett kar i sverige drit stilig
Men Mbuna de synes æ e fine, så synes æ fire fishen er drit fin synd den er skapt av oss. så 50 stk i ett kar i sverige drit stilig
Postet 18.10.08 kl 17:55
Postet 18.10.08 kl 17:56
Postet 18.10.08 kl 18:05
Hallo folkens! Godt å se at det er så mye aktivitet her!
Jeg selv nærmer meg slutten av et stort prosjekt på jobben, så om ikke mange ukene er jeg tilbake her på forumet
Vil bare informere om at det kommer fisk fra tyskland og svergie i uke 44. Svensken har begynt å levere til krizoo, så bor du mellom svergie og stokke, er muligheten for fine troffer store.. Han har chaitika, red rainbow kabwimba, ikola, chilanga red og stoore red cheeks.. Alle vf.. Han anbefalte red rainbowsene veldig, så mye at jeg spinker og sparer får å få kjøpt meg en gruppe av dem.. Han hadde 100 stk, så det er nok til alle Ellers har han 8 forskjellige f1ere og masse annet tanga..
Skal få tatt noen bilder snart også.. Pembaene mine er friske å raske, og humøret på topp!
Jeg selv nærmer meg slutten av et stort prosjekt på jobben, så om ikke mange ukene er jeg tilbake her på forumet
Vil bare informere om at det kommer fisk fra tyskland og svergie i uke 44. Svensken har begynt å levere til krizoo, så bor du mellom svergie og stokke, er muligheten for fine troffer store.. Han har chaitika, red rainbow kabwimba, ikola, chilanga red og stoore red cheeks.. Alle vf.. Han anbefalte red rainbowsene veldig, så mye at jeg spinker og sparer får å få kjøpt meg en gruppe av dem.. Han hadde 100 stk, så det er nok til alle Ellers har han 8 forskjellige f1ere og masse annet tanga..
Skal få tatt noen bilder snart også.. Pembaene mine er friske å raske, og humøret på topp!
Postet 18.10.08 kl 18:21
Godt å høre at du er i live Kristian
Vil helst ikke høre om alle troffene som blir tilgjengelig hehehe...altfor mye fristelse!
Vi har idag fått opp den nye Hqi belysningen over moliroene. Det ble dritfint!!! Bilder kommer etter at vannet har klarnet litt.
Har fått masse masse moliroyngel,livua yngel. To red cheeks damer går med egg og tre ikola! Er overrasket over hvor livlige Ikolaene er! Og red cheeksene er jo gaaal når det gjelder mat hehehe Alle karene får mat 3-4 ganger for dagen, så vannbytter er blitt litt hyppigere i det siste..(hver 5 dag ca)
HVor ofte skifter dere vann folkens? Merker dere forskjell på farger og oppførsel på fisk om det går lang tid? Merker det spes på moliroene. Der blir de rosa om det går over en uke mellom vannbyttene. Bytter vi vann oftere holder de seg knallrød og sort! Nydelige!!
Vil helst ikke høre om alle troffene som blir tilgjengelig hehehe...altfor mye fristelse!
Vi har idag fått opp den nye Hqi belysningen over moliroene. Det ble dritfint!!! Bilder kommer etter at vannet har klarnet litt.
Har fått masse masse moliroyngel,livua yngel. To red cheeks damer går med egg og tre ikola! Er overrasket over hvor livlige Ikolaene er! Og red cheeksene er jo gaaal når det gjelder mat hehehe Alle karene får mat 3-4 ganger for dagen, så vannbytter er blitt litt hyppigere i det siste..(hver 5 dag ca)
HVor ofte skifter dere vann folkens? Merker dere forskjell på farger og oppførsel på fisk om det går lang tid? Merker det spes på moliroene. Der blir de rosa om det går over en uke mellom vannbyttene. Bytter vi vann oftere holder de seg knallrød og sort! Nydelige!!
Postet 18.10.08 kl 18:28
Postet 18.10.08 kl 18:29
VibsiGodt å høre at du er i live Kristian:) Vil helst ikke høre om alle troffene som blir tilgjengelig hehehe...altfor mye fristelse! Vi har idag fått opp den nye Hqi belysningen over moliroene. Det ble dritfint!!! Bilder kommer etter at vannet har klarnet litt. Har fått masse masse moliroyngel,livua yngel. To red cheeks damer går med egg og tre ikola! Er overrasket over hvor livlige Ikolaene er! Og red cheeksene er jo gaaal når det gjelder mat hehehe:) Alle karene får mat 3-4 ganger for dagen, så vannbytter er blitt litt hyppigere i det siste..(hver 5 dag ca) HVor ofte skifter dere vann folkens? Merker dere forskjell på farger og oppførsel på fisk om det går lang tid? Merker det spes på moliroene. Der blir de rosa om det går over en uke mellom vannbyttene. Bytter vi vann oftere holder de seg knallrød og sort! Nydelige!!
Etter min erfaring er alle de sydlige variantene veldig følsome når det gjelder vannkvaliteten.., men det gjelder selvfølgelig andre varianter også! Pembaene feks blir ikke så rene i båndene etter fire fem dager.. Husker lunangwaene.. De måtte jeg bytte vann på hver 3. dag hvis de skulle farge ut optimalt!
Postet 18.10.08 kl 18:35
Postet 18.10.08 kl 18:36
Postet 18.10.08 kl 19:18
Postet 18.10.08 kl 19:30
Postet 18.10.08 kl 19:40
Kenneth ØstbyOg da er Brichardiene i hus! Nå kan du angre Saffen ;D Er en veldig pen gruppe på 37 stk, voksne fisk. Har muligens ett nytt 540l kar på gang, veit om det er i boks i løpet av morradagen =) Noen forslag til hva slags fisk jeg skal gå for`?? Kenneth ps. Bilder kommer..(bare jeg som er treg)
Grattis kenneth!! Gleder meg til bilder! Hvilket kar går de i?
Postet 18.10.08 kl 19:41
Postet 18.10.08 kl 20:09
Postet 19.10.08 kl 09:08
Heisann, nå er det lenge siden vi har gitt lyd fra oss her oppe i Nord. Kirizaen begynner nå å bli store og det er et helsikes liv oppi tanken. Ser at et par av de mest dominatee hannene driver å flytter sand. Ikke noe spesielt det kanskje, men de flytter den til hyllene i Aquarock veggen, liksom legger den pent og pyntelig på plass der ? any ideas. Eller føyer det seg bare inn i rekken av mange rare fakter som disse fiskene har.
Ellers synes jeg de ser veldig lovende ut, bruker kun Tetrapro som for, og de er veldig klare i gulfargen. Et par av hannene er skikkelig hvite rundt kjef*en. Her ser man klare fordeler med og ha en stor gruppe, de klarer liksom ikke å bestemme seg for hvem de skal slåss med.
Skal nå skifte sand, fjerner rådasanden mens jeg slammsuger, litt etter litt. Blir vel en blanding av Argamax og fiji pink, disse ser for meg helt lik ut, kanskje mikroskopiske forskjeller på kornstr. Særlig pink er de vel ikke Men ser fram til at den forhåpentligvis hjelper meg med å buffre vannet.
Ellers har jeg startet med saltvann, he,he. Ser ikke bort fra at det ender opp med at jeg kvitter med med alt, og legger alle kluter til på saltvann og tropheus. Driver og skal selge reolen(e), har vel ikke hvert tlf storm akkurat
Ellers synes jeg de ser veldig lovende ut, bruker kun Tetrapro som for, og de er veldig klare i gulfargen. Et par av hannene er skikkelig hvite rundt kjef*en. Her ser man klare fordeler med og ha en stor gruppe, de klarer liksom ikke å bestemme seg for hvem de skal slåss med.
Skal nå skifte sand, fjerner rådasanden mens jeg slammsuger, litt etter litt. Blir vel en blanding av Argamax og fiji pink, disse ser for meg helt lik ut, kanskje mikroskopiske forskjeller på kornstr. Særlig pink er de vel ikke Men ser fram til at den forhåpentligvis hjelper meg med å buffre vannet.
Ellers har jeg startet med saltvann, he,he. Ser ikke bort fra at det ender opp med at jeg kvitter med med alt, og legger alle kluter til på saltvann og tropheus. Driver og skal selge reolen(e), har vel ikke hvert tlf storm akkurat
Postet 19.10.08 kl 09:39
Endret: 19.10.08 kl 09:40
Bengt FossliHeisann, nå er det lenge siden vi har gitt lyd fra oss her oppe i Nord. Kirizaen begynner nå å bli store og det er et helsikes liv oppi tanken. Ser at et par av de mest dominatee hannene driver å flytter sand. Ikke noe spesielt det kanskje, men de flytter den til hyllene i Aquarock veggen, liksom legger den pent og pyntelig på plass der ? any ideas. Eller føyer det seg bare inn i rekken av mange rare fakter som disse fiskene har. Ellers synes jeg de ser veldig lovende ut, bruker kun Tetrapro som for, og de er veldig klare i gulfargen. Et par av hannene er skikkelig hvite rundt kjef*en. Her ser man klare fordeler med og ha en stor gruppe, de klarer liksom ikke å bestemme seg for hvem de skal slåss med. Skal nå skifte sand, fjerner rådasanden mens jeg slammsuger, litt etter litt. Blir vel en blanding av Argamax og fiji pink, disse ser for meg helt lik ut, kanskje mikroskopiske forskjeller på kornstr. Særlig pink er de vel ikke;) Men ser fram til at den forhåpentligvis hjelper meg med å buffre vannet. Ellers har jeg startet med saltvann, he,he. Ser ikke bort fra at det ender opp med at jeg kvitter med med alt, og legger alle kluter til på saltvann og tropheus. Driver og skal selge reolen(e), har vel ikke hvert tlf storm akkurat:)
Jeg har deilig myk sand så hannene driver med å skuffe sand med munnen og tømte dem et annet sted. Men en ting jeg la merke til. De fleste ciklider rydder steinflate for lek men mine de strø jo sand opp på steinen. Forklarer det om du kan.
Ja, jeg liker Tetra Pro jeg også. Lett og ryddig. Og det er det beste med Tropheus var nettopp at de vet ikke hvem de skal slåss med. Alle mot alle, da blir ingen mobbeoffer.
Postet 19.10.08 kl 11:49
nei angrer ikke på noe som helst jeg så... har ikke plass til mere kar no. og heller kke peng til det så. ønker bare kenneth lykke til med flotte fisker.
har også kjøpt en liten boks med terta pro for og prøve, alle fiskene er helt galne etter det, ti og med frontosaen sluker det hehe.
obw radøy er snart tomt med reke mix igjen her ja hehe.
har også kjøpt en liten boks med terta pro for og prøve, alle fiskene er helt galne etter det, ti og med frontosaen sluker det hehe.
obw radøy er snart tomt med reke mix igjen her ja hehe.
Postet 19.10.08 kl 12:10
Nå har jeg oppdaget det siste jeg trengte nå. Silikonen har løsnet mellom bakgrunnen og glasset.. Filteret fungerer ikke noe særlig, og jeg har da kommet frem til at pembaene mine må selges da jeg rett og slett ikke har tid til å utbedre denne feilen i nærmeste framtid.. Det er heller ikke særlig artig å bytte 300 liter vann hver dag.. Forslaget med en stor dunk her i leiligheten ble ganske fort nedstemt.. Noe jeg egentlig har veldig stor forståelse for.. Sistgang ble det myye fukt på barnerommet, og det lukter fortsatt litt akvarium der inne
Så hvis det er noen som vil ha noen sinnsykt pene pembaer som jeg betalte skjorta for, så gi lyd.. Det er ca 3 hanner og 11 hunner..
Så hvis det er noen som vil ha noen sinnsykt pene pembaer som jeg betalte skjorta for, så gi lyd.. Det er ca 3 hanner og 11 hunner..
Postet 19.10.08 kl 12:27
Postet 19.10.08 kl 13:20
Postet 19.10.08 kl 13:24