- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Mange bøtter vann.. (side 112)
Mange bøtter vann.. (side 112)
Postet 09.09.09 kl 22:42
neeei. har greid å rote bort posen med tetramin junior prøven fra tante astrid. og stjerne fant ut at det var godt etterhvert... må bestille en boks da, men den får jeg vel ikke før uti neste uke... nåja, de får bare godta knust diskusgranulat inntil da.
ryddet nemlig pc pulten for å få plass til den nye skjermen, og vips nå finner jeg ikke posen -.-;
ryddet nemlig pc pulten for å få plass til den nye skjermen, og vips nå finner jeg ikke posen -.-;
Postet 10.09.09 kl 23:50
phew, fant posen. måltidene er reddet :p
så har jeg luket ut masse flyteplanter fra 96 litern og gjort reint innsuget til filteret. men det er fremdeles lite futt så jeg må nok åpne bøtta og se hva som er neri der... samme med hangon filteret til 20 litern.
ogår kjøpte jeg mer sand. 25 kg rådasand 0.4-0.8 mm. som skulle hjem. på sykkel. det gjør jeg ikke en gang til...
så har jeg luket ut masse flyteplanter fra 96 litern og gjort reint innsuget til filteret. men det er fremdeles lite futt så jeg må nok åpne bøtta og se hva som er neri der... samme med hangon filteret til 20 litern.
ogår kjøpte jeg mer sand. 25 kg rådasand 0.4-0.8 mm. som skulle hjem. på sykkel. det gjør jeg ikke en gang til...
Postet 11.09.09 kl 19:06
Postet 11.09.09 kl 19:15
Sanneogår kjøpte jeg mer sand. 25 kg rådasand 0.4-0.8 mm. som skulle hjem. på sykkel. det gjør jeg ikke en gang til...
Hehe. Det kan jeg tenke meg ikke var noen enkel sak.
Måtte også rense et filter i dag som det var så lite futt i. Viste seg at alle 3 filterne på Eheim powerballen var fulle av mudd. Må være den ene gullfisken som driter så mye. hehe.
Postet 11.09.09 kl 21:45
sånn, da er jeg drit sliten og venter på at fiskene jeg kjøpte idag skal komme seg.
solgte c trilineatus gruppa mi + n. eques restene. og utvidet gruppa mi med c melanotaenia med 4 små nye, + en gruppe c napoensis. disse er jeg litt bekymret for da de ser ut til å ha stresset på seg blodutredelser...
ellers fikk jeg tak i et perfekt kar til corybarnehage når jeg flytter.
solgte c trilineatus gruppa mi + n. eques restene. og utvidet gruppa mi med c melanotaenia med 4 små nye, + en gruppe c napoensis. disse er jeg litt bekymret for da de ser ut til å ha stresset på seg blodutredelser...
ellers fikk jeg tak i et perfekt kar til corybarnehage når jeg flytter.
Postet 13.09.09 kl 22:37
Postet 13.09.09 kl 22:43
Postet 13.09.09 kl 23:07
Postet 13.09.09 kl 23:44
nå lukter det friskt i nesten hele huset :p melafix på andre dagen, 5 igjen. c napoensisene ser ut til å være kvitt rødheten allerede, men litt vanskelig å se nå som de er farget ut. ser ut til å være 2 hunner og 3 hanner av dem.
c melanotaenia ungfisken er det umulig å skille kjønn på, men av de voksne har jeg hvrtfall en som definitivt er ei hue. MYE større enn de andre. ser og at ungfisken er veldig tynne. har nok ikke vært så mye mat til alle. og en ser ut til å ha et hull i panseret på hodet. men alle er aktive idag.
c melanotaenia ungfisken er det umulig å skille kjønn på, men av de voksne har jeg hvrtfall en som definitivt er ei hue. MYE større enn de andre. ser og at ungfisken er veldig tynne. har nok ikke vært så mye mat til alle. og en ser ut til å ha et hull i panseret på hodet. men alle er aktive idag.
Postet 15.09.09 kl 21:03
I løpet av uka skal 22 litern få en overhaling, grusen øker ph selv om den skulle være nøytral.. og gobiene oppi der trives best i en ph mellom 4.5 og 6....
egentlig har jeg lyst til å sette opp mallekaret jeg kjøpte, men jeg lovet at jeg ikke skulle... eventuellt kunne jeg byttet ut et kar, men siden det er 75 cm langt tror jeg ikke at jeg har plass... :p
egentlig har jeg lyst til å sette opp mallekaret jeg kjøpte, men jeg lovet at jeg ikke skulle... eventuellt kunne jeg byttet ut et kar, men siden det er 75 cm langt tror jeg ikke at jeg har plass... :p
Postet 15.09.09 kl 23:17
blir noe bekymra da jeg ikke har sett barteliten på et par dager. men det er jo godt om gjemmeplasser og han er liten...
ellers har jeg satt innkirsebærrekene jeg vant latterlig billig på søndag. en bønsj hos orange laserne og en bønsj sammen med venus og kuhlii. så får vi se hvordan det går.
greide å fange den ene store neocaridina sp'en jeg har, som kom som blindpassasjer med sandsnegler for over et år siden. denne går nå i 96 litern, og jeg har bestilt en bønsj til av de. utenom coryene er det kun en otto og en kampfisk. greit han er ganske kjapp, men karet er såpass stort at det burde gå. han gjorde ikke annet enn stirre på rekene som har vært oppi der så langt.
ellers har jeg satt innkirsebærrekene jeg vant latterlig billig på søndag. en bønsj hos orange laserne og en bønsj sammen med venus og kuhlii. så får vi se hvordan det går.
greide å fange den ene store neocaridina sp'en jeg har, som kom som blindpassasjer med sandsnegler for over et år siden. denne går nå i 96 litern, og jeg har bestilt en bønsj til av de. utenom coryene er det kun en otto og en kampfisk. greit han er ganske kjapp, men karet er såpass stort at det burde gå. han gjorde ikke annet enn stirre på rekene som har vært oppi der så langt.
Postet 17.09.09 kl 22:08
Postet 17.09.09 kl 23:12
Postet 18.09.09 kl 09:02
Postet 18.09.09 kl 12:44
Postet 19.09.09 kl 19:08
Inaktiv bruker
skal du til evje som er i nerheten av kristiansand ?
Postet 19.09.09 kl 22:35
Postet 19.09.09 kl 23:12
Postet 20.09.09 kl 14:20
Postet 20.09.09 kl 14:22