Sissis våte drømmer (side 112)

Hi,hi,hi...

En av de nye unge, skjønne grønne prøver å overtale perleguramiyngelen til å innta T-posisjon. Merkelig nok lar den seg ikke overtale ;D
Har bestilt meg bok i dag: Nature Aquarium av Takashi Amano

Har sett noen av hans aquascapes før, og er ganske sikker på at det er mye inspirerende i denne boka. Faren er selvfølgelig at jeg blir fristet til total omgjøring i alle karene...
Voksende labyrinter
Perleguramiyngelen begynner virkelig å bli stor nå
[External Image]
Den største av ynglene til Märtha og Odd begynner å farge litt ut. Ser ut til å bli ganske så lik mor og far ; rosa med litt turkis...
[External Image]
Her er en av de to små
[External Image]
Så nydelig farge på de yngelene du har.
Skal vi treffes til uken ? eller hvordan blir det?
Vi må prøve på det Heidi. Må høre litt med samboer om når han er ferdig på jobb onsdag og torsdag, for det var vist noen ekstra øvinger...
Corydoras concolor
Blir mange innlegg fra meg i dag ser jeg, men jeg må bare ha med noen bilder av de flotte concolorene mine! Studerte de litt ved foringa i kveld, og syns jammen noen av de begynner å få litt forlengede ryggfinner
[External Image]
Spesielt den bakerste her begynner å bli skikkelig flott...
[External Image]
[External Image]
Inaktiv bruker
De concolorene var nydelige. ja de hadde litt lange ryggfinner, skal de ha det?
Det hender at de får skikkelig lange, og jeg syns det er veldig stilig. Dette er heldigvis helt naturlig, og forekommer også på viltfanget fisk. Rita sine concolorer er helt fantastiske
Blir aldri for mange innlegg her, må skjønne :o)

Så moro med labyrintyngel ! Har skikkelig lyst å forsøke oppdrett på perlegurami, de er så utrolig flotte. Hvordan går det med fiskene du fikk i hus før påske forresten? Jeg ser lite til L129 her, men fikk et lite glimt av en i dag :o)
Inaktiv bruker
Så stilig, de høres utrolig fasinerende ut.
hadde jeg hatt plass så hadde det blitt en hel Cory reol, med mange forskjellige sorter.
L129 bor inn kokosnøttene StineMari, så jeg må løfte de rundt for å få et glimt av disse nusselige mallene. De skjønne, grønne vimser rundt, og ser ut til å ha det aldeles utmerket sammen med concolorene

Glade i å speile seg er de også...
[External Image]
L144
Atle vurderer om han skal gjøre klar hula igjen, for fruen maser sånn...
[External Image]
Lillebror Revestrek? Den knøttlille yngelen som ved en feil kom med i posen sammen med Atle begynner å vokse seg til. Og det er da en begynnende bart jeg skuer?
[External Image]
Håper ihvertfall det, for her er en av de to fra Fosen. Begge disse er større en den lille fra Dokka, og jeg ser ikke bart her. Håper det blir sånn, for ei leksgruppe med to hanner som ikke er i slekt med de tre damene høres bra ut
[External Image]
Bunnfisk vi? Hva er det du snakker om?
[External Image]
Ja da, jeg vet jeg har stilig ryggfinne. Men legg vekk kameraet...
[External Image]
Bunnfisk jeg! Ihvertfall noe av tiden...
[External Image]
Er de sånn i fargen? Blitt hypermoderne coryene, og fine er de jo.
De er nesten sånn Heidi, men lyset er litt for rødt. De ser nesten ut som rusten skifer egentlig. Veldig søte er de ihvertfall
Virkelig flotte concolorer!
wow! jeg trodde først det var på tull og photoshop! hehe de var jo helt nyydelige!
Nå ser jeg bilder i hodet av kaving rundt i snøen med polvotter og feiekost på leting etter stein telen vil gi slipp på - takk Sissimor! Dette blir det mallekar av :o)
Vakker cory ! Hvilken art er det? Den røde altså :o)
Skrenten stakk fram fra snøen Linda, så fikk plukket noe. Veldig kalde finner, men pytt. Liker å få gjordt opp for meg vet du ;D

Dette er concolorene Stine. Lyset har som sakt blitt litt for rødt (må få byttet rør), men de er virkelig "rustne" i kantene...

Etter edit:
Ha, ha, tydelig at en er akvarist når en omtaler sine egne fingre som finner! Hi, hi. Atså: skiferplukking i vinterlandet gir kalde fingre...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap