Tropheus tråd (side 113)

Oi
Skal si denne tråden våknet til live

Det er artig å se at det fortsatt svømmer troffer i karene deres!

Her har det ikke vært noen flere dødsfall, gruppen trives og spiser godt.
Jeg kan følge opp med litt flere bilder etterpå.

Men jeg sliter litt med å få vannet helt klart og fritt for partikler. Kjører 1 stk Fx-5 med bioballer og en bio pad. 1 stk Fx-6 med tilhørende filtermedia. Samt 2 stk powerheads på 8000 og 4000 l/h.
I Fx-6 ligger det i tillegg 500g Seachem Purigen i "the bag".

Karet er 200x80x60 lxbxh, har jeg for lite filtrering/sirkulasjon ? Feil filtermedie, eller kanskje bunnsubstratet ikke har satt seg skikkelig enda ? Tilførte sanden i begynnelsen av Januar mener jeg. Fiji Pink og African Cichlid Mix. Et tynt lag på 1-4 cm.

Er det noen som har noen gode tips der ute ? Hadde jeg hatt plass til sump hadde jeg satt inn en på dagen, savner dens fleksibilitet og volum fra saltvannskaret :P

Mvh
Kenneth
Jeg sleit selv når jeg kjørte med 2 x fx5. Bytta til Eheim og blei fornøyd. Karret mitt har grodd litt igjen nå men det har jeg gjort med vilje. Tror du ligger bra an med sirkulasjon. Karret ser tøft ut Kenneth!! Troffene også.
Are
Her skulle jeg sitere et tidligere innlegg, hvor du lurte på hva slags belysning jeg hadde.

Takk for det, det begynner da og ta form

Av belysning i karet har jeg :

1 x AluLight Double 2x54W
1 x Giesemann Aquablue plus 54W
1 x Giesemann Midday 54W
2 x Reflektor for 54W T5 rør

Som fungerer bra alge messig å gir en veldig fin farge.

Samt :

1 x Aqua Daylight 80W
1 x Coral Blue 80W (AL-T5-CB80W)

Som sitter i original armaturet, der er det 2 80w t5 rør som sitter montert overlappende, så de skal rekke over hele karet. Dermed må jeg har 2 like rør i dette armaturet, ellers blir det veldig synlige forskjeller i fargen. Kombinasjonen på dette armaturet ble så feil, at det er pr dags dato ikke i bruk. Så tar gjerne i mot tips til et fint 80w rør og gjerne fra en nettbutikk som sender :P

I tillegg har jeg et 60 cm rør med blå led dioder til moonlight..

Flott fisk du har valgt! Hva slags belysning bruker du ?

Har lest om de som sverger til Eheim og ikke vil ta i Fluval og vica verca..
Hva er bedre partikkelmessig med Eheim sine pumper ? Kan det holde som løsning å skifte til Eheim filtermateriale ?

Mvh
Kenneth
Det skal bli lys var det en skjeggete kar som sa for lenge siden.

Jeg har 2 x 80 T5 selv. Ett blått ( saltvann) og ett vanlig hvitt. Belysninga henger igjen fra jeg hadde frontosa. Lurer litt selv på hva jeg skal gjøre nå. Om jeg skal kjøre samme oppsett bare bytte lysrør eller gå for noe annet. Thomas - akvaboden har lysrør. Er der jeg kjøper alt mitt utstyr. Fantastisk service og fine priser. Send meg en mail/sms så kan jeg sette deg i kontakt med han.
endelig klart å få ett bilde som er noenlunde ok..

[External Image]
Hei
Flotte fisker du har fått deg! De ser velfødde å fine ut
Mange takk mange takk. Er jo greit å fore fisken litt også
Ja det hjelper seg nå. Få feitet de opp litt og få lek på de så blir det bra. Har ett forings regime som bør gjøre susen
Stemningsbilder!
Hiv dere på med bilder folkens. Jeg veit dere Har

[External Image]
Hvilken art er det der Are?
Det er tropheus moorii Kambwimba red rainbow. Utrolig flotte om jeg kan si så selv. Men jeg regnes nok som inhabil
Jeg tror jeg sovnet midt i en tekstmelding i går Are :-P

Følger opp med et bilde, tok 20-30 bilder med mobilen og fikk 1 som var såvidt brukbart hehe..
He He ja jeg også Kenneth. Mobil bilder er vanskelig å få bra altså. Sliter selv.
En snutt.. (kanskje)
en liten snutt fra karret..

Begge linkene fungerer hos meg.
Liker bakgrunnen din og selvfølgelig fiskene
Takker for det cathy. Eneste jeg savner i det karret er filtrering bak bakgrunnen. Neste karr skal definitivt ha det. Ellers er jeg meget fornøyd
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Fredly
Reklame for plussmedlemskap