Sissis våte drømmer (side 113)

Og jeg fniser nesten nervøst, for jeg reagerte ikke på det før jeg leste editen!

Ja det er jo nesten et enda verre tegn...jeg reagerte ikke med det samme jeg heller. ..uhhhuuu blop blop
Sitter her og ser på den ensomme, lille pandaen i Asylet. Den virrer ufortrødent rundt, og får innimellom selskap av pygmaeusene, men jeg får dårlig samvittighet. Prøve å gi den til noen som har flere? Kjøpe et par til selskap? Hm...

Jeg skulle selvfølgelig ha sendt den med ned til Linda! Litt seint å komme på det nå...
Kjøpe flere! - nikker entusiastisk.... :ø)
Anbefales absolutt å ha en panda-bande Mine er kjempesosiale

Så slutter meg til entusiastisk nikking!
Plussmedlem
Jeg begynte med 8 i sin tid, og det ble vel ca. 40 avkom av dem i alt i løpet av halvannet år eller noe... Og det er en utrolig søt, liten Corydoras. En sjarmør Jeg savner mine litt. De er ganske aktive etter min erfaring, og ser ut til å stortrives i hverandres selskap hele tiden. De er ikke særlig sky. De "hopper" stadig rundt på jakt etter mat, eller surfer på glasset

Dette er en art jeg varmt vil anbefale! Tror nok du vil falle pladask for disse

PS! De liker vannet best under 25 grader.
Sissimor
Jeg skulle selvfølgelig ha sendt den med ned til Linda!


Selvfølgelig skulle du ha gjort det, men jeg syntes det var fælt å bry Trøndelagsekspressen med en enslig liten fisk....

Pandaene er de mest sosiale av Coryene her, i alle fall nå når de er så mange. Men det må da være noen i klubben din som har sånne, og som har plass til en bitteliten knert til? For nesten helt alene kan den jo ikke være. Nå er jo ikke den skjebnen noe du har valgt da, og hvis den surfer rundt med pygmaeus sørger den seg sikkert ikke ihjel mens du tenker ut noe smart...
Du har helt rett Linda; det ville blitt litt vel mye styr for en fisk...

Noen i klubben ja. Vet om bare 2 som har coryer, men tror ingen av dem har panda. Går i malawi og apistoer hos gutta der. Men kan jo forhøre meg...

Kanskje jeg kan finne ut hvor resten av flokken dens havnet? Eller kanskje jeg må få tak i flere. Valgte egentlig atroer fremfor pandaer i sin tid, men det går jo an å ha noen boende fast i Ungdomsklubben. Hm, valgets kval. Det er da så vanskelig å kvitte seg med fisk når en først har fått de i hus! Og den lille pandaen gjør sitt beste for å sjarmere meg i senk...
Plussmedlem
Sissimor
Det er da så vanskelig å kvitte seg med fisk når en først har fått de i hus! Og den lille pandaen gjør sitt beste for å sjarmere meg i senk...


Hehe, der er du i gang (Ingen vei tilbake).
Pokker... :(
Denne berg og dalbanen vil tydeligvis aldri stoppe...

Fikk super sneglepakke fra Heidi i dag, men da jeg stakk hodet nedi Fødestua for å ordne tilvenning, fant jeg super-rothannen død. Det vil seg virkelig ikke dette altså! Finner ikke noe galt med vannet, og både levendefødere og reker seg ut til å trives utmerket. Hva er det her?

Har jo mistet hele paret som snill Inger Anne hadde med til meg fra Hamar for 2 uker siden. De skulle jo egentlig være en trio, men den ene hannen døde uka før de ble hentet. Kanskje de hadde en eller annen mystisk sykdom? Håper virkelig at det ikke er noe som har smittet levendeføderne...
Huff så leit
Er så leit når man ikke helt kan finne en direkte årsak.

Men sneglepakker er morro! Fikk min i dag jeg og
Huff hvem er det som strør om seg med sneglepakker her inne tro?? H eh e hi hi
Har inntrykk av at det er endel som strever med karene sine for tiden. At bare fisker dør og ingen skjønner noen ting. Kan det ha noe med våren og forandring i bakteriene i vannet? Det har jo vært så mye flom og dritt og lort.
Jeg venter på reker. Kom ikke i går men skal hentes på posten i dag...
Ja Heidi, hvem er det som sprer vakre snegler utover det ganske land? Og helt til Australia med?

Her kommer ihvertfall bilder av mine nyankomne nydeligheter:
[External Image]
3 knallrosa posthorn
3 lilla epler
6 rosa epler
4 gule suller
[External Image]
Fine snegler!

Enig med deg der, hadde nok vært mindre snegler rundt om i dette landet hadde det ikke vært for Heidi.
Huff, så trist at superrot hannen døde :o/ Leit å miste fisk, ikke minst en som du har lett lenge etter, og ikke er så enkel å få tak i. Det høres jo ikke normalt ut at hele trioen dør på noen uker, nei.

Men sneglene er i alle fall flotte ! Heidi har mange utrolig vakre snegler.
Jeg fikk flotte gule, blue pearl og Rili reker i dag. Gleder meg som en unge til i morgen for da kommer det som er bestilt fra utlandet, sneglene og alle de fine kampfiskene mine...Jeg må få laget meg en egen tråd hvor jeg kan skrive om alt, og nå også saltvann. Men vet ikke hva den skal hete...
Du må helt klart ha egen tråd her ja Heidi!

Den måte hete noe finurlig med snegle i tittelen... "En sneglefrues akvaristiske krumspring"? Eller noe enda mer fiffig

StineMari: Ja, ikke helt vanlig dette. Da han skrev at den ene hannen var død, så tenkte jeg at det skyldtes slossing, men nå tror jeg ikke det lenger. Maks uflaks kan en si. Ekstra vannbytte med vannforbedringsmiddel foretatt, og så er det bare å krysse fingrene for at millerier og endlers slipper unna...
Nei og nei Sissimor, kom deg av den berg-og-dalbanene med en eneste gang! Veldig ekkelt når det er nyanskaffet fisk som dør, men vi sier at hvis de har hatt sykdom var de ferdige med den og bare litt svekket. Eller noe sånt. Usj!!! Egentlig litt dårlig gjort å selge fisk når man har mystiske dødsfall i karet...

De sullene dine følger jeg med på, har veldig lyst til å forsøke! Det er bare det der med det varme vannet...
Jaa, ekkelt var det der...

Sullene får det bittelitt kaldt hos meg, men forholda ellers skal være fine. Prøvde meg med 4 av den enkleste sorten først for å se om det går, for de er jo så veldig søte! Håper virkelig de vil trives...

Blir jo skikkelig styr om jeg må sette igang med heftig medisinering. Hadde ikke noe annet sted å gjøre av sneglene heller, så nå krysser jeg bare alt jeg har. Venter ihvertfall med å flytte super-rotdamene mine nå.
Vet du Inger Anne; I dag har jeg sluttet fred meg Fluval 2pluss-filteret mitt! Det ble jo lagt bort i sinne, men etter å ha blitt venner med lillebroren for ei stund siden, så fant jeg ut at jeg skulle gi det en sjanse til. I dag fikk jeg åpnet og renset alt mulig, og nå tror jeg faktisk at alt funker som det skal ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Liv Hjelle
Reklame for plussmedlemskap