Tropheus Bilder (side 114)

Bare det å male bakgrunnen eller ligge sort film på har kjempe masse å si! Får en annen dybdevirkning! Det går jo an å ha bare 3-4 moduler i et 540l kar uten at det ser puslete ut. Du kan jo også lage moduler selv om du er nevenyttig og tålmodig hehe

Ja det kunne gått ann..men jeg kjøper nok ferdig, tålmodighet er ikke helt min side! =/ Tropheus er stas fisk, men bikker også på tanken til saltvann i dette karet.. Men igjen så er jo det enda dyrere!

Hvor mange tror du det vil til for at det gruppen er fullstendig da Kristian? 15 stk til? Har du en pris på det eller vil du ta det over mail?
vi har 45 stk i vår 530 liter
Hei godt folk!

Da har jeg hentet min nye 540 l.. =)
Men lurte på om hvor mange sekker med sand det går sånn ca. ?
Tenkte jeg skulle prøve ut Argonite sanden denne gangen, da de 2 andre karene har Biltemasand... =/ Hva slags farger har de denne sanden i? Har lyst på hvit igrunn...

Kenneth
to store sekker burde holde hvis du har sten ol. på bunnen

Troffer sett gjennom en mobiltelefon;
[External Image]

[External Image]
Det der syntes jeg var dårlig gjort Kristian ;D Fy så fine fisker..!!
Kunne jo ventet med å kjøpe bakgrunn ( moduler å alt det derre) til senere... Og istedet kjøpe gruppen du har nå... Usikker ;?

Hva sand passer til pemba da? Tenker fargemessig etc
Kenneth Østby
.... Hva sand passer til pemba da? Tenker fargemessig etc

Jo lysere jo bedre. Da får du den store kontrasten. Rødt, hvitt og blått .. nei... svart.
hehe, hva type sand bruker du i dine kar Badat?
Badat bruker månesand hehe

Jeg personlig syns det er kult med sort sand.. Prøvde det med noen kirsebær for noen år siden.. Fiskene ble VELDIG sorte og kontrasten mot flekkene ble enda sterkere.. Men, vet ikke hvordan det er mot pembaer.. Jeg bruker en god blanding av 3 typer argonittsand, argonitt grus og småsteiner samt noe biltemasand
Kenneth Østby
hehe, hva type sand bruker du i dine kar Badat?

Gå inn i profilen min så ser du sanden jeg bruker Kenneth. Fordel med den sanden er at fiskene elsker å skille den som typisk ciklidene gjør. Og sist men ikke minst den er billig. Jeg har samme sand i alle kar. Du kan se selv.
Nice denne kalksanden ! Hvor kan den kjøpes mon tro?? hehe
Kunne også tenkt meg å prøvd den derre crinum planten, men ingen dyrebutikker her omkring som selger den!

Kenneth
Kenneth Østby
Nice denne kalksanden ! Hvor kan den kjøpes mon tro?? hehe Kunne også tenkt meg å prøvd den derre crinum planten, men ingen dyrebutikker her omkring som selger den! Kenneth

Du får ta turen til Oslo så får du begge delene.
Alle dyrebutikker som får planter fra tropica kan skaffe crinum
vi bruker fiji pink og den er ikke rosa. litt off white kanskje.. men tar seg bra ut da..

har prøvd dette tetra pro foret no og fiskene her er jo helt galen etter det. selv frontosaene hopper i karet når de får det.. de er mer laber til rekemixen og krill foret som de får.. men tetra proen er de helt galen jo hehe
Ja saffen. OSI er så god som mors kjøttkaker men Tetra Pro er spennende med rekesmak.
Du får tak i ham Kenneth når det gjelder Kipili yngel. Går det bra med Moliroene eller saffen?
ser ut som om moliroene dine vokser Kristian

Halloen!

Mitt kar kom uten møbel, det jeg lurer på er om jeg skal bruke porsareolen min til dette nå da. Men vil den bli svakere hvis jeg skrur plater utapå? Bruker porsaen som "ramme" hvis dere skjønner. Om min er 160 lang, karet er 150.. Dette kan vel bare sages til?

Kenneth

Ps. Jaja, Saffen jeg sier ifra hvis det blir noe yngel på Kipiliene så skal vi få til noe vettu!!
Du kan bare kappe til slik at det blir riktig lengde og dybde. Husk å fordele det lik på begge sider av senter. Ellers så det går an å kle hele porsabord inn uten å røre selve rammen. Her får du artikkel om "innbygging av akvariestativ". Du må ikke finne på å skru i stående stolper. Det er de som bære akvarie. Lykke til.
Tilfeldig bekjentskap
© Ir
Reklame for plussmedlemskap