Sissis våte drømmer (side 114)

Vi glemte jo at jeg skulle titte på det når jeg var der. Men da ser det ut til at det har holdt med mine gode vibber mens jeg var på besøk. Jeg er godvenn med disse filtrene, jeg, vet du. Godt å høre at det fungerer igjen.
Det var det jeg også kom på at vi hadde glemt. Nå har jeg ihvertfall startet det flere ganger uten problemer
Hm... Begynner virkelig å skjønne hva du mener StineMari, når du sier at du ikke ser noe til L129! Jeg ser mine kun når jeg løfter på kokosnøttene de bor i. Er veldig bekymret for at de ikke spiser, så ha begynt å gi tabletter inni hulene. Krysser fingrene for at alt går bra...
Hva er det med disse dvergguramiene, som må leke midt under vannbyttet? Her har Blåmann bygget på redet i lang tid, siden lenge før forrige vannbyttet. Men i dag, da jeg hadde tømt ut vannet, så satte de igang! En kan si påfyllingen ble meget langsom og forsiktig...
Fisk vet sånt. Når matmor blir aller mest stresset mener jeg. Lager skumrede når det passer som dårligst, klistrer egg på glasset timen før ferieavreise eller to minutter før du skulle vært der med algeskrapen - er sikker på at de ser at jeg tar den fram! Eller som i dag - føder bittesmåttinger mens man røsker i mosen de driver og føder i. Nå har de muligens milleri de ikke vet om til salgs hos Dahls...
Ja, fisker er sånn. Mine kan lukte når jeg skal reise på ferie. Det yngler aldri så mye som like en uke eller to før en ferie!
Arg, det er så frustrerende å måtte takke nei på grunn av plassmangel, når man blir tilbudt flotte akvarier helt gratis! Hmpf...
Hvilken størrelse var det?
Skulle kansje hatt noe

Denne gangen er det en komplett 54-liter, med bord...
Er det ikke bare typisk å ikke ha plass?? Kjenner følelsen.

Her ryker snart sofaen til fordel for kar, hvertfall hvis det skal fortsette i dette tempoet Problemet er vel at gubben muligens blir litt grinete
Er du hjemme i morgen eller tirsdag? Så sant ikke pappa blir dårligere så jeg må reise dit blir det bytur på meg. Skulle så gjerne kjøpt noen planter av deg....
54 liter har vært perfekt
Hehe, skal du på møte på tirsdag?

Mvh Petter
Er sikkert hjemme begge dager jeg Tante, så bare send meg en PM du

Så du er på land Petter? Da skal jeg sjekke om hun fortsatt har karet. Og jo da, jeg har selvfølgelig tenkt meg på klubbmøtet
Er fortsatt på land og er i byen. Blir i allefall i byen til møtet
Så flott! Men hun har dessverre gitt bort karet til noen andre alt...
Hva i helv..... !!!???
Etter siste vannbytterunde har jeg nå funnet 3 døde bartefjes! En broschis, en svart og en concolor. Disse bodde i 3 forskjellige kar, og ingen av dem i det karet super-rotene døde. Jeg skjønner ingen ting her! Brukte til og med vannforbedringsmiddel for sikkerhetsskyld...

Finner ingen ting synlig galt med noe som helst, så nå er jeg helt rådvill her...

Hulk...
Plussmedlem
Huffameg, dette var ille Du gjør absolutt ingenting annerledes?
Ingenting annerledes... Utenom vannforbedringsmiddel. Brukte det fordi jeg har sett antydning til kløing...

Kan det være noe forurensning i vannet?
Neeeeeeeeei!!!!
Nå spruter frustrasjonstårene her, for dette trenger jeg virkelig ikke...

Fant enda en død concolor!!!!! Kikka rundt i karene etter tegn på noe galt, og om rekene plagdes med noe. Men alt ser normalt ut, bortsett fra at en cory til har dødd siden mitt siste innlegg. Sterk og fin i fargen, ingenting som gir meg et hint. Ser resten av concolorene puster litt fort, men de små grønne i samme karet er helt som vanlig. Rekene ser ut til å ha det som plummen i egget. Skjønner virkelig ingenting...

Bør jeg skifte vann? Eller er det vannet som er problemet? Blir gal av dette jeg...
Byttet 10 liter i ren desperasjon, uten å vite om det var lurt...

5 dager siden normalt vannbytte i Ungdomsklubben der concolorene går.
1 dag fra vannbytte i Godteskåla til en broschis døde.
2 dager fra vannbytte i Lekegrinda til en sp Black ble funnet død.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap