Tropheus Bilder (side 115)

moliroene har det som plommen i egget de... koser seg og er fine i fargene, spiser som noen griser.... hehe ... flere som går med egg og...

hmm kipili ymgel ja... hmm just no er det dårlig med plass her i huset da så...men vi får se.
saffen
moliroene har det som plommen i egget de... koser seg og er fine i fargene, spiser som noen griser.... hehe ... flere som går med egg og...

Hmm... Skulle beholdt dem å bruke som avlegruppe. De er store og fine.
Til alle tropheusakvarister!

Hvordan er livet i karene deres nå? Jeg tenker på høsten. Nå som mørket senker seg ute og temperatur synker. De fleste trekker seg inn og det blir selvfølgelig mer tid til innekos... og.... litt til fiskene. Jeg for min del fant ut at jeg kan bytte vann 2 ganger i uka. Klarer ikke å la være når sanden er hvitt og avføring ligger bare der å flyte. Slik som jeg forer så blir det mye avføring. Ikola er fete som bare det. De skal nok på slankekur. Mørketiden er farlig. Det er da både akvarist og fisk legger på seg. Så... Kos med måte!

En koselig høst ønskes til alle!

Ps! Jeg har rakt løv og ryddet ute i hagen.
badat
[QUOTE=saffen]moliroene har det som plommen i egget de... koser seg og er fine i fargene, spiser som noen griser.... hehe ... flere som går med egg og...

Hmm... Skulle beholdt dem å bruke som avlegruppe. De er store og fine.
glede
hehe ja du sku kanskje bare ha beholdt dem ja.. men no har de gjort bergensere av seg da, så de skjønner ikke østlands dialekten lenger no. Men store er det i aller høyeste grad ja .... din sorg vår
ellers så går det veldig bra her. alle fiskene vokser og koser seg. eneste som ikke overlevde var alle sneglene(pest sneglene) i yngle karet som ikke helt tålte dt kok varme vannet de fikk da hehe

frontosaene vokser og koser seg sammen med sine nye rom kamarater.

luangwaene koser seg i selskapet med stadig voksende kiriza,
Dubbene har vokst noe sinnsykt også er det yngel på hestenesen
Til info så er siste sjangs for tysklandsfisk lørdag klokken 16.00
Nå har jeg fått fiksa bakgrunnen, og nå er pembaene fornøyde En mindre ting å tenke på... Snakket med Helmut på cichlidenstadl i formiddag, og montro om det blir en liten gruppe med pollier fra ikola.. Ellers kunne han rapportere om meget pene ndoler og petrochromis texas(fikk ikke med meg hvilken variant)

Bra at du fikk ordnet akvariet, Kristian. Det er mange fine fisker som kommer denne gangen. Men jeg fikk ikke solgt reolen. Grrr. Kunne tenke meg en gruppe Ilangi eller Nkonde Yellow.

Hvordan går det med Pemba nå som gruppen er halvert? Jeg tenker på dem en stund men er skeptisk til medisin. De befinner seg fortsatt i kroppen deres en lang stund etter.
Pokker Badat.

Vil du ha Nkonde så reis til Sverige.
Finere fisker får du ikke...
Austmarka zoo
ser ut som om reolen din er tungsolgt badat.
Hadde vi bare hatt penger så hadde det blitt ny runde med fisk her å.

Vi måtte flytte red cheeksene fra 430 literen det ble bare surr med de, så jo helt møllspiste opp langs hele siden. så nå går de i ett fult innredet 600 liter med 10 hesteneser og 15 astatotilapia det funker utrolig fint de sloss ikke så mye lengre.

moliroene har fått nytt lys HQI med moonlight
har 5 stk med egg vi skal strippe i løpet av helgen, de er mere enn klare.

Ikolaen der er det full fart de vokser, 2 med egg som skal få spytte om ikke så lenge.

Livuaene har fått nye leieboere 20 stk regani kipili.

Ellers så er alt bare fint alle er feite og fine igjen etter sommerferien, mye jobbing i det siste.

Tispen vår ble rønket fri for Hofte dysplasi denne uken så vi har om alt går som det skal NKK godkjente valper etter nitro og tequila (rottweiler med stamtavle) leveringsklare i mai juni vist det er av interesse.
De levers ferdig chipet med stamtavle og reg i nkk (norsk kennelklubb)
Så du synes det mester Roger. Det er en gruppe som er til salg over der ja. Bare jeg får solgt reolen så. Kjenner du til gruppen eller Roger. De komopprinnelig fra Ozric.
Jeg har en kjøper på den nå. Men han hadde litt problem med cash... Er ikke det typisk!?
Det ser ut som dere kommer til å bli opptatt en stund fremover nå Vibeke og Erik.
Det er en utfordring å holde Red Cheeek. Hvor gamle eller store er de?
Har dere yngel i hvert sitt kar eller det blir et felles yngelkar for alle?
badat
Så du synes det mester Roger. Det er en gruppe som er til salg over der ja. Bare jeg får solgt reolen så. Kjenner du til gruppen eller Roger. De komopprinnelig fra Ozric.

Har ikke sett dem personlig men jeg har bekjente som har sett dem.
De skal være kanon.

Jeg har hatt 2 grupper med konder og begge har jeg vært missfornøyd med.
Det er langt mellom fine grupper med nkonde skal jeg si deg.

I morgen henter jeg mine kiriza og jeg gleder meg som et barn
Roger Kaasa
... I morgen henter jeg mine kiriza og jeg gleder meg som et barn:)

Hopp sann. Hvor skal du hente dem? Ikke retning Ørebro vel?
Ja de nkondene hadde jeg tatt hvis jeg var deg.. Et røverkjøp.. Hadde jeg hatt penger og plass hadde jeg tatt med meg sjåføren min til en tur til svergie

Men nkonder krever vannvittig bra vann for å farge helt ut vil jeg tro,, det gjorde hvertfall linanguene mine, og et par av dem var absolutt på høyde med de som er til salgs, men gikk det fire fem dager ble det straks kjipere på fargefronten
er det dumt og ha felles yngle kar?
Vibsi
Tispen vår ble rønket fri for Hofte dysplasi denne uken så vi har om alt går som det skal NKK godkjente valper etter nitro og tequila (rottweiler med stamtavle) leveringsklare i mai juni vist det er av interesse. De levers ferdig chipet med stamtavle og reg i nkk (norsk kennelklubb)

hvor stort kar trenger de da vibsi? evt kor mange kan gå i samme kar? hva er prisen? kan by 150-200 kr stk. går det bra?
moahahaha

vi har ynglene våre i fødenett i samme kar som de voksne av samme art. Vi har ikke feller yngel kar. Det skal jo ikke gjøre noe,men jeg ville hatt vanskeligheter med å se forskjell på moliro og livua yngelen. De er jo like. Men dere som har dubber og moliro feks kan jo gå helt fint sammen i ynglekar. Jeg tror dere ville hatt vanskelig med å se forskjell på lunangwa og moliro yngel visst de var i samme kar! Kjipt for en evt kjøper å få en gruppe med litt av hvert hehe..

Fordelen med fødenettet syns eg er at eg kan fôre yngelen til eg blir grønn. Restematen forsvinner, for de voksne står under å spiser av nettet I et evt yngelkar blir det fort mye griseri når man fôrer 6 ganger for dagen. Noe jeg gjør med yngelen..
badat
Jeg har en kjøper på den nå. Men han hadde litt problem med cash... Er ikke det typisk!? Det ser ut som dere kommer til å bli opptatt en stund fremover nå Vibeke og Erik. Det er en utfordring å holde Red Cheeek. Hvor gamle eller store er de? Har dere yngel i hvert sitt kar eller det blir et felles yngelkar for alle?

Ja tror vi kommer til å gå en travel tid i møte... :s
Jeg vet ikke hvor gamle de er,men det er Roger sine gamle VF. De er svære Har to som går med egg men ikke kommet noe yngel fra de ennå..
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap