Tropheus Bilder (side 118)

Kristian Hennig
Det var da en god uttelling på kort tid vibeke;) Jeg har ikke så mye growth igjen, men har masse vanlig thera a fra nls.. Ps. Det var kapampa hanner i tyskland hvis det er av interesse..

Ja det var virkelig en odlingsgruppe hehe Kan jo være det roer seg litt nå når det blir vinter..

Det blir ikke noe ny fisk på oss i denne omgang desverre.. Er skikkelig rik for tiden,så det får heller bli neste gang, for Kapampa skal prøves!
Men bare hanner,hvordan blir det da?
badat
Både Kachese og Nkonde er finne fisker. Og så vidt jeg vet så de finnes ikke lenge i Norge? De "gamle" gutter som tidligere var aktive herinne (Rogaland, Stavanger...) hadde kanskje hatt en gjeng Kachese før, men nå er de forsvunnet alle sammen. Jeg håper inderlig at de dukker opp igjen!
Det var også Kacheser på østlandet før i tiden Badat, hadde selv en gruppe på 42 VF
Ja ser man det. Snakke om solen.... Da har vi en av dem.
Du har ikke noe gamle Kachese bilder Magnar?
Jeg vet bare at det er en Rød Moorii. Veldig lik Moliro men mangler den røde strippen ved haleroten.
Nei, det har jeg ikke. Det var sist gang jeg hadde troffer og begynner å bli en stund siden.Men du kan gått ta en tur å ta noen bilder, hvis du har lyst engang
Magnar Langeng
Nei, det har jeg ikke. Det var sist gang jeg hadde troffer og begynner å bli en stund siden.Men du kan gått ta en tur å ta noen bilder, hvis du har lyst engang

Takk skal du ha Magnar! Det skal jeg huske neste gang jeg skal en tur til Lier! Jeg holder på å lage en hjemmeside om Tropheus. Blir den bra så publiserer jeg til allment. Da trenger jeg masse bilder. Ikke minst av folk som har fisken.
Ingen som har noen bilder av denne kapampa??
Kenneth Østby
Ingen som har noen bilder av denne kapampa??

Her har du et bilde av fisken Kenneth.
Som du ser så er fisken en Moorii. Moorii flest er veldig avhengig av riktig lysforhold for å vise riktig farge. For å ikke snakke om fiskens trivsel og riktig vannverdi. Utfordring på denne fisken er å få den speilen i midten av kroppen til å skinner.
her er noen bilder av kapampa også
Vurderer å skaffe meg noen hesteneser til ett av karene.. Noen som har det tilsalgs? Tenkte på 1-3.. Burde vel funke fint?

Og evnt. i det nye karet som er "under construction" tenkte jeg kanskje å ha 2-3 synodontis polli.. Fant bilder på sue.. (linken du ga Vibsi)
Er det noe problem å ha disse sammen med evnt. Kipili? De er jo fra tanganyikasjøen
Kenneth Østby
Vurderer å skaffe meg noen hesteneser til ett av karene.. Noen som har det tilsalgs? Tenkte på 1-3.. Burde vel funke fint?

har noen hestenes yngel. kan vel sikkert alltids gjøre en bytte handel med noen kipili da hehe
hva skal dere med de kipiliene egentlig saffen? har ikke dere nok miks hehehe

Du må nå få tak i en 20 til 30 yngle til for og komme opp i en fin stamme
rekemiks laging i morgen? er ikke helt i formen sliter med feber og ondt i hode, men gir dere en lyd tidligere på dagen vist formen er dårlig.

Har de frossne reker på remaen i frekhaug? vist ikke møtes vi i knarvik for shopping. vi tar med kverne for annledningen.
skal du til bergen så har vi sikkert 2 til 3stk og avse
det var bare flipp det med kipiliene da.. hehe

ja det kan vi i morgen ja... tror de skal ha det på remaen her ja..
hva annet som trengs? hvor mye reker og erter?
hmm fuglesjuken som sitter i enda altså? hehe
tror nok heller det er fuglesjuken som har utviklet seg..
Jepp skal huske på det Erik, hvis noen av kompisene mine skal hjem i nærmeste framtid kanskje de hadde giddi å tatt de med over fjellet =)

Ellers så går det bra i begge kar her! Kipiliene ser ut til å vokse seg fete igjen..Og gode vannskifter.
Så det var som du sa Badat, har iallefall hjulpet bra med variert kost 3 ganger om dagen!

Ellers da? Hos alle andre? Noe nytt ang. Tropheusklubben?
Da har 900l blitt troffe karr igjen, med 36 Red Cheek og 12 Petrocromis Trewavase og 9 Hestneser
aaaaaaaaaaah!!! Misunner deg de literene!! Ser veldig bra ut! Hvor stor er red cheeksene dine? Er det yngel av mine? Roger's gamle?
Vibsi
aaaaaaaaaaah!!! Misunner deg de literene!! Ser veldig bra ut! Hvor stor er red cheeksene dine? Er det yngel av mine? Roger's gamle?
ja, det yngel etter dine de er fra 7-10cm. Har hatt et par tygg på dem.
Det er flotte fisker!! Hvilke andre troffer har du for tiden da?
Vibsi
Det er flotte fisker!! Hvilke andre troffer har du for tiden da?
vf ilangi,vf musanga,kasakalawe,pempa,friey fry, og en liten gruppe på 12 stk regnbuer og ei gruppe på lån med bright red
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Nicklas Iversen
Reklame for plussmedlemskap