Mange bøtter vann.. (side 118)

to kampfisk, en hann og en hunn. hunnen skal gå sammen med den jeg hadde fra før, hannen skal gå i 64 litern inntil jeg har flytta og ordnet på ting og tang :p

tatt en masse bilder, kommer på løpende bånd når jeg får sett på de :p
starter med kampfiskene jeg.

en liten størrelsesforskjell, tror jeg :p
[External Image]

frøken kampfisk på nært hold
[External Image]

bachelorfisken. han er voldsom til å vise seg frem
[External Image]
corymølje :p
[External Image]

trut!
[External Image]

yngel med mat i magen. boksen er ikke av klar plastikk desverre
[External Image]
virker ikke som herr kampfisk likte selskapet sitt. fikk tak i tulla, nå går hun i tilpasningsboksen inntil jeg har tenkt ferdig. har veldig lyst til å gjøre noe i 20 litern til henne, men der er jo gobiene. skikkelige grinefisk. lurer på om jeg skal selge dem etterhvert..
hun lever enda. må bare passe på at hun også får mat. men hun er flink til å gjemme seg. tatt en god del bilder idag, mesteparten ubrukelige. dumme nannoer, stå stille :p

[External Image]

[External Image]

nam nam, maaat
[External Image]
hvilken type Nannostomus er dette?
Sanne. disse bildene bør du høre om du får legge inn på arten.
De som er der før speiler ikke denne fisken så flott som dine bilder.

Utrolig stilig fisk. Har du fått yngel på disse?

Espen
disse er bare ungfisk, har ikke farget skikkelig ut enda. du skulle sett bildet av arten som tom c har, men med søkefunksjonen nede finner jeg den ikke igjen.

tenkte litt på det ene bildet her, men de er nå så strenge på bildekvaliteten fortiden :p

om yngel, jeg vet ikke. jeg har en fisk som bare er 1/3 av størrelsen til de største, men allikevel syns jeg den er for stor til å ha blitt født etter at jeg kjøpte dem. da jeg kjøpte de hadde de såvidt begynt å få rødt på finnene, og var knappe 2.5 cm, ifølge basen blir de 6 cm. men de er noen matvrak. spiser ALT, passer det ikke i munnen så prøver de likevel :p
Du må i hvertfall prøve og sende inn dette bildet ditt! Det var kjempefint, og jeg synes ihvertfall det var fiskebase-materiale!

PS! Glemte å si det jeg skulle si: N. beckfordi'ene var råkule! Jeg har virkelig sansen for en del av medlemmene i Nannostomus slekta. Aller, aller høyest på ønskelista står en real stim med N. mortenthaleri, men de er så utrolig stive i pris (til stimfisk å være altså, man har liksom ikke alltid råd til 30 stk på sparket når de koster 100 kr stykket...)
skal se om jeg får gjort bildet inn i riktig størrelse senere, men tror nok de blir refusert. beckfordi er en nydelig fisk, og mine er ikke så fine som de kan bli ennå. ser ut til at jeg har en håndfull hanner av en flokk på 19 fisk. håper å få tak i fler når storkaret kommer opp. er ikke så mye til som skal gjøres der.

men, jeg vurderer om jeg skal skaffe et porsabord istedenfor den digre sjenken som fulgte med karet. den er så massiv, og ganske høy. men jeg aner jo ikke hvor mye porsating koster :p
magen full disse har virkelig satt igang med å spise etter at de fikk varme i karet sitt
[External Image]

sitter og redigerer noen bilder nå, så sinnsykt mye jobb da jeg sliter med å få glasset reint og det er no partikler i vannet. 90% av bildene blir slettet da fisken spretter ut av fokus i det jeg trykker ned knappen :p
nannostomus beckfordi han
[External Image]
jeg har fire eller fem hannfisk blant en gruppe på 19. forskjellen på kjønnene er stor, men hunnfisken er ganske fargerik hun og, selv om hun ikke har de store røde feltene

liten munn, stort matvrak
[External Image]
en liten video. desverre klarer ikke mobilkameraet den uklare plasten, men man ser da noen små streker surre rundt :p

<embed src="http://www.youtube.com/v/xl-Qerz7jzI&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Morsom lyd på den snutten der, hva er det som bolber så høyt?

Er det møte i akvarieklubben nå til torsdag? Lyst å komme hvis det ikke er altfor langt og krøkkete å komme seg dit. Når på kvelden begynner det?

Er du forresten intr. i flere nannostomuser? Vurderer å kvitte meg med både marginatus og eques, har vel 6 av hver eller noe sånt.
For noen flotte nannostomuser du har Har selv eques, og synes de er ordentlig flotte. Hvordan er disse i forhold til dine beckfordi? Tenker på adverd ol. Vurderer å anskaffe oss noen i 240-literen våres
haha liv, det er luftpumpedrevet svampfilter. smeller skikkelig da det er store bobler.
møtene er flyttet til onsdager, så da blir det førstkommende onsdag klokka 19 på krizoo. jeg pleier som regel å stikke bort før stengetid for å sikle :p

beckfordi er de eneste nannoene jeg har. jeg hadde 3 eques igjen som jeg solgte på forrige auksjon. jeg har rett og slett ikke plass til mer fisk nå :p

syns beckfordiene er enklere enn eques'en, i tillegg er de mere "svømmefisk", eques'ene hadde tendens til å bare stå der, og fant en etter en dau. 8 krympet til 3. tror det er viktig å ha ganske gode stimer med disse, nå har jeg 19 beckfordi, en helt annen oppførsel og opplevelse enn 8 eques. beckfordiene er også noe mer agressiv i matfatet og går ikke av veien for å stjele maten til coryene :p
Har fått mail fra Joanna (fra tråden her) som er intr. i alle nannostomusene mine, så da skal det nok bli ordning med det

Antar det er Krizoo Stokker du mener? ikke Tbg. sentrum? Hvordan kommer du deg dit uten bil?
jepp, i stokke. bussen stopper like utafor døra, og jeg blir kjørt hjemover, så null prob. alltids noen som har plass i bilen hvis det ikke passer med buss
Tilfeldig bekjentskap
© Espen Engdal
Reklame for plussmedlemskap