Tropheus Bilder (side 119)

Åh..den som hadde hatt plass til det Vi har nå VF Red cheeks,VF livua,VF moliro og f1 ikola. Men kunne veldig gjerne tenkt meg en gruppe med red rainbow eller en annen red variant til.
Magnar Langeng
Da har 900l blitt troffe karr igjen, med 36 Red Cheek og 12 Petrocromis Trewavase og 9 Hestneser

Ohi...ohi.... Kanskje bygg troffer bor på Lier. Bare lekkert, Magnar!
Slik dere driver med å legge ut så jeg kanskje en dag tenker på bakgrunn jeg og...
Siste tilskudd i tropheini baljen;
[External Image]

Gjetter dere hva det er?
kan det være denne Limnotilapia dardennii ??
Oi flott fisk. Hvor mange har du, og hvilke fordeling?
Det er en dardennii ja magnar Det er 1+3, hannen er ca 10 cm, og har vel en 15 cm til å vokse på.. Knallfisk!
Den dominante pembahannen;
[External Image]

Vild p. trew
[External Image]

Bildene er tatt med et fullformats nikonkamera, så uten en eneste fargekorrigering. Det rosa skjeret kommer fra de nye saltvannsrørene, blå rør med rødt skjer.. Et rør jeg er vannvittig fornøyd med Passer jo perfekt til pembaer..
Noen har levd et hardt liv i det vilde,
[External Image]

mens andre har levd herrens glade dager på østerås uten bekymringer..
[External Image]

Bildet er tatt mens det fortsatt var en dominant sjøodlet hanne
[External Image]
De dagene er forresten talte..
Dardennii rett etter ankomst i går..
[External Image]
I dag har jeg en tyggende hunn
Masse flott bilder Kristian!

Hvordan er tilgangen på Dardennii? Prisklasse?

Har et prosjekt på gang nå der jeg muligens får en reol med 3* 300 litere.

Så jeg driv å setter meg opp en liste, men det er så mye å velge i.
Har lyst at i en av akvariene skal det være noe som er spesielt og kanskje vanskelig å få tak i.

Noen tips om hva jeg skal ha i hvert enkelt akvarie?
Blir ikke noe blanding i disse, kun rene artskar.

*Fanken* Det jeg ikke har tenkt på er at Kirizaene er solgt til en slektning av meg, så da har jeg også en 325 liter ledig...

Tips mottas gjerne!

PS. Tror du hadde rett i at jeg må i høyden med akvariene dersom jeg skulle ha flere... Du fikk nok rett Vibeke!! :p
kan jo alltids få kjøpe mine kipilli? hehe
hva som ryker ut denne gangen da vidar??? sist gang var det jop kjøkken bordet som måtte til pers, så lurer på hva det blir denne gangen da. begynner no og få noen kar etter vert du no da...

flotte bilder kristian..

her går det no sin vante gang her. leter litt etter ett nytt 540 l kar. til moliroene. er så stripete og styggt det de har no så..
saffen
hva som ryker ut denne gangen da vidar??? sist gang var det jop kjøkken bordet som måtte til pers, så lurer på hva det blir denne gangen da. begynner no og få noen kar etter vert du no da... flotte bilder kristian.. :) her går det no sin vante gang her. leter litt etter ett nytt 540 l kar. til moliroene. er så stripete og styggt det de har no så..

Hehe... Denne gangen solgte jeg et hjørne kontor bord, og ominnredet og vips, så har jeg en vegg på 125 cm ledig og da begynte tankene å gå på full maskin! :p

Det begynner å bli litt etterhvert, men siden det ikke er så veldig mye inntekt, så tek jeg det litt på sikt...

Tenkte å skaffe meg reol så raskt som mulig, noen som vet om det går med vanlig porsa? De akvariene jeg har sett på er 120*50*50cm = 300 liter.

Hvor må jeg evt kjøpe reol så er kraftig nok til å tåle 3* 300liter?

Vart mye spørsmål, men rekner med noen kan svare på det...
Vidar Alfei
Masse flott bilder Kristian! :) Hvordan er tilgangen på Dardennii? Prisklasse? Har et prosjekt på gang nå der jeg muligens får en reol med 3* 300 litere. Så jeg driv å setter meg opp en liste, men det er så mye å velge i. Har lyst at i en av akvariene skal det være noe som er spesielt og kanskje vanskelig å få tak i. Noen tips om hva jeg skal ha i hvert enkelt akvarie? Blir ikke noe blanding i disse, kun rene artskar. *Fanken* Det jeg ikke har tenkt på er at Kirizaene er solgt til en slektning av meg, så da har jeg også en 325 liter ledig... Tips mottas gjerne! :) PS. Tror du hadde rett i at jeg må i høyden med akvariene dersom jeg skulle ha flere... Du fikk nok rett Vibeke!! :p

Dardennii er ikke så veldig dyre, men disse kan bli opp mot 25 cm, så en 300 liter blir vel litt knapp..
Varianter jeg ville hatt omdagen; Nkonde yellow eller linangu, fiery fry eller en annen brichardi variant, og en gruppe red rainbows for syns skyld
har jo evt slike dekk reoler, slik som badat har. de tåler jo en god del da. og de kan no vel kanskje kappes slik man ønsker dem skulle jeg vel tro da. men hvor man får tak i slike er no en annen ting da...

det bør no iallefall være noe som tåler vekt da. blir jo ovet tonnet da. tåler gulvet det??
saffen
det bør no iallefall være noe som tåler vekt da. blir jo ovet tonnet da. tåler gulvet det??

Jeg bor i kjeller med betonggulv som er støpt rett på fjell, så tror ikke det blir problem... :p
godt og høre du er i gang vidar. vi har over 60 moliro yngel gående og 25 livua yngel samt ett 50 talls yngel fra burtoniene disse er vel salgsklare om noen mnd. moliroene leker i ett sett, nå er det 4 nye med kjeften full. men nå blir det spytting i karet har innredet det slik at det er yngel vennlig, moliroene ble utrolig lett stressa. fikk to med sotten rett etter vi fiska ut de og tømte alle som var klare. så nå er det slutt på stressingen av disse. lar naturen gå sin gang. og heller ta ut yngel når karet må renskes og bunnsubstratene skiftes. moliroene der funket ikke slå av lyset eller noe. de var bare så ekstremt skye når noe kommer ned i karet.
Vibsi
godt og høre du er i gang vidar. vi har over 60 moliro yngel gående og 25 livua yngel samt ett 50 talls yngel fra burtoniene disse er vel salgsklare om noen mnd. moliroene leker i ett sett, nå er det 4 nye med kjeften full. men nå blir det spytting i karet har innredet det slik at det er yngel vennlig, moliroene ble utrolig lett stressa. fikk to med sotten rett etter vi fiska ut de og tømte alle som var klare. så nå er det slutt på stressingen av disse. lar naturen gå sin gang. og heller ta ut yngel når karet må renskes og bunnsubstratene skiftes. moliroene der funket ikke slå av lyset eller noe. de var bare så ekstremt skye når noe kommer ned i karet.

Kan dere holde av 30 moliro yngel og alle 25 livua ynglene, samt ca. 25 burtoni yngel?... så avtaler vi nærmere når vi har første styremøte forhåpentligvis i slutten av denne måneden eller begynnelsen av neste (før jul hvertfall... julehandel! )

Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap