- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 12)
Tropheus Bilder (side 12)
Er vel min tur med et lite bidrag for og holde liv i denne tråden nå da.
Har ikke det beste kameraet for fisker i fart, men det får gå.
Slenger også med bilde av det tomme Troffe karet, alt er klart der nå, går bare og venter på at den "rette" skal dukke opp.
Har ikke bestemt meg for vilken type jeg skal ha der enda.
Har ikke det beste kameraet for fisker i fart, men det får gå.
Slenger også med bilde av det tomme Troffe karet, alt er klart der nå, går bare og venter på at den "rette" skal dukke opp.
Har ikke bestemt meg for vilken type jeg skal ha der enda.
Postet 02.01.08 kl 23:48
stiggerEr vel min tur med et lite bidrag for og holde liv i denne tråden nå da. Har ikke det beste kameraet for fisker i fart, men det får gå. Slenger også med bilde av det tomme Troffe karet, alt er klart der nå, går bare og venter på at den "rette" skal dukke opp. Har ikke bestemt meg for vilken type jeg skal ha der enda.
Fine fisk! Ingenting er bedre en et tomt akvarie som venter på noen tropheuser
Har dessverre ikke så mye og bidra med fortiden, bildemessig.. Har en 720l som skal startes opp i morgen,. men der skal jeg har litt forskjellig tanganyika,. Resten av tropheusgruppene koser seg på jessheim omdagen..
Postet 03.01.08 kl 01:37
martin spec[QUOTE=Kristian Hennig]Har dere daua i jula eller? Eller, enda værre, fiskene deres?!
He he, tvert om her har verken jeg eller fiskene daua. Har akkurat tømt 3 pemba hunner for unger, og har nå totalt 15- 16 nye yngel gående her hjemme. Har hørt at black variantene er forholdsvis lette å få i lek, men det her tar kaka med tanke på størrelsen på foreldredyra.
Ellers lurer jeg på om er det noen som har eller vet om noen andre som har black. sp. kirsebær gående? Overveier stort å gå til innkjøp av denne varianten, men har problemer med å få tak i den. Kan nok få den bestilt men tenkte å høre her inne først.
Kirsebær eksporteres ikke så ofte fra sjøen som tidligere. Kvaliteten har visst også vært så som så i det siste.. Har vært ute etter en kirsebærgruppe det siste halvåret, og fikk selvfølgelig tak i noen som visstnok var av veldig høy kvalitet.. Men så ble det ikke plass til dem, så jeg måtte stå over. Jeg kan godt høre om de fortsatt er tilgjengelig. Importøren jeg handler av i Svergie hadde før han reiste til Tanganyika to grupper, hvor han skulle selge den ene.. En liten bakside er at de er dyrere en Ilangi- Over 400 kr stk..
Hvis du skal bestille må du prøve og finne ut hvor de kommer ifra.. som tidligere nevnt er det litt forskjellig ute og går, men får du tak i fisk fra Brichards damoppdrett i Burundi får du deg fisk med perfekte bær og en rødfarge man ikke glemmer.. Tidligere var størrelsen på damoppdrettet god, men iflg importøren i tyskland som jeg får fisk ifra eksporteres de nå kun i små størrelser (selvfølgelig mye mer lønnsomt) Jeg så dem i høst når jeg var i tyskland og de var på størrelse med neontetraer..
Men som sagt, kan gjerne høre med svergie om det fortsatt er kirsebær svømmende rundt..
Postet 03.01.08 kl 01:50
Vibsihehe vi er i live vi:) Det går bra med fiskene. Det er en lufubu som er død. Den minste av yngelen. Men den har vert pjusk og fargeløs siden vi fikk han så jeg har bare ventet på det. Og idag hang han klistret inntil filterveggen med innsuget. Men men.. Første tropheusen vi har mistet. Livuaen går med egg IGJEN. Så nå blir det 3.kullet. De er kjempe fine som yngel. Svart stripete med rød finne! Og de fråtser når vi mater de med flakfôret. Kirizaene har ynglet så masse at vi har kommet ut av telling. Har hatt en mørklegging på 5 dager. Vannet ble kjempegrønt. Har nok vert litt for gavmild med mat og lys. Lunangwaene har det fint de også. Der er det mye action i karet. Håper jo sef på lek der også etterhvert. Nå har de jo "slått seg til ro" og vi håper vi er over den verste kneika med tanke på dødsfall av stress og sykdom. Badat har du fått solgt noe fisk? Det har nok vert lite aktivitet her inne i jula. Kristian : har du fått opp akvariet ditt? Husk å ligg ut masse bilder underveis!! Har du bestemt deg hvordan du skal innrede karet? Godt nyttår folkens :) Vibs og Erik
Synd med lufubuen, men fryktet vel at den kom til og reise tilslutt.. Det ble aldri noe særlig fisk av den dessverre.. Der er nok over den kritiske fasen nå.. Etter min erfaring er det de to første ukene som kan være kjipe..
720l er oppe og suser i morgen tipper jeg.. Det blir rocky 4 bakgrunn som er snudd opp\ned med moduler på siden.. Vil prøve og lage en så biotopriktig innredning som mulig så sanden kommer til og være lysebrun, bakgrunnen har overheng så med dimmbar belysning og et par spotter som kommer inn fra frontruten tror jeg furciferene og o. heterodontaene kommer til og lyse metallic grønt, blått,lilla og sort
Kommer med litt bilder når det er noe og vise!
Godt nytt år ja! Hils hundene!
Postet 03.01.08 kl 01:58
Postet 03.01.08 kl 09:52
Endret: 03.01.08 kl 09:58
Godt nytt år til godt folk!
Vibsihehe vi er i live vi:) Det går bra med fiskene. Det er en lufubu som er død. Den minste av yngelen. Men den har vert pjusk og fargeløs siden vi fikk han så jeg har bare ventet på det. Og idag hang han klistret inntil filterveggen med innsuget. Men men.. Første tropheusen vi har mistet. Livuaen går med egg IGJEN. Så nå blir det 3.kullet. De er kjempe fine som yngel. Svart stripete med rød finne! Og de fråtser når vi mater de med flakfôret. Kirizaene har ynglet så masse at vi har kommet ut av telling. Har hatt en mørklegging på 5 dager. Vannet ble kjempegrønt. Har nok vert litt for gavmild med mat og lys. Lunangwaene har det fint de også. Der er det mye action i karet. Håper jo sef på lek der også etterhvert. Nå har de jo "slått seg til ro" og vi håper vi er over den verste kneika med tanke på dødsfall av stress og sykdom. Badat har du fått solgt noe fisk? Det har nok vert lite aktivitet her inne i jula. Kristian : har du fått opp akvariet ditt? Husk å ligg ut masse bilder underveis!! Har du bestemt deg hvordan du skal innrede karet? Godt nyttår folkens :) Vibs og Erik
Det har gått bra med fiskene mine. Verre med meg som ble rammet av en kraftig influensa. Lå hel flatt fra nyttårsaften til nå. Er såvidt på benna i dag. Kjedelig å starte et år med sykdom.
Men det har skjedd store forandring hos meg. Jeg fulgte etter Vibeke og Erik å gå over til reol. Her ser dere bilde av første seksjon som jeg har satt opp. Fikk ikke tak i original reol så jeg har tilpasset en varereol i stål til akvariene. Kjelleren hos meg har kun 215 cm i høyden derfor blir det ikke mer plass enn 2 stk. 325L i høyden. Bruk foreløpig originale lysarmatur til karene, men vurderer sterkt å gå over til spottlight. Hva synes dere? La ved også bilde av de andre karene. Ikke alle karene har fått beboer. Neste seksjon kommer om ikke så lenge....
Nei Vibeke, jeg har ikke fått solgt noe fisker enda. Unge Tropheus er ikke så fristende som store VF fisker. Jeg skal kanskje legge ut Red Rainbow flokken min ut for å teste reaksjon på miljøet.
Postet 03.01.08 kl 09:55
badat[QUOTE=Vibsi]hehe vi er i live vi:) Det går bra med fiskene. Det er en lufubu som er død. Den minste av yngelen. Men den har vert pjusk og fargeløs siden vi fikk han så jeg har bare ventet på det. Og idag hang han klistret inntil filterveggen med innsuget. Men men.. Første tropheusen vi har mistet. Livuaen går med egg IGJEN. Så nå blir det 3.kullet. De er kjempe fine som yngel. Svart stripete med rød finne! Og de fråtser når vi mater de med flakfôret. Kirizaene har ynglet så masse at vi har kommet ut av telling. Har hatt en mørklegging på 5 dager. Vannet ble kjempegrønt. Har nok vert litt for gavmild med mat og lys. Lunangwaene har det fint de også. Der er det mye action i karet. Håper jo sef på lek der også etterhvert. Nå har de jo "slått seg til ro" og vi håper vi er over den verste kneika med tanke på dødsfall av stress og sykdom. Badat har du fått solgt noe fisk? Det har nok vert lite aktivitet her inne i jula. Kristian : har du fått opp akvariet ditt? Husk å ligg ut masse bilder underveis!! Har du bestemt deg hvordan du skal innrede karet? Godt nyttår folkens :) Vibs og Erik
Det har gått bra med fiskene mine. Verre med meg som ble rammet av en kraftig influensa. Lå hel flatt fra nyttårsaften til nå. Er såvidt på benna i dag. Kjedelig å starte et år med sykdom.
Men det har skjedd store forandring hos meg. Jeg fulgte etter Vibeke og Erik å gå over til reol. Her ser dere bilde av første seksjon som jeg har satt opp. Fikk ikke tak i original reol så jeg har tilpasset en varereol i stål til akvariene. Kjelleren hos meg har kun 215 cm i høyden derfor blir det ikke mer plass enn 2 stk. 325L i høyden. Bruk foreløpig originale lysarmatur til karene, men vurderer sterkt å gå over til spottlight. Hva synes dere? La ved også bilde av de andre karene. Ikke alle karene har fått beboer. Neste seksjon kommer om ikke så lenge....
Nei Vibeke, jeg har ikke fått solgt noe fisker enda. Unge Tropheus er ikke så fristende som store VF fisker. Jeg skal kanskje legge ut Red Rainbow flokken min ut for å teste reaksjon på miljøet.
Spotlight kan være bra det, men det kommer litt ann på hvilken farge fiskene har.. De fremhever mye gult.. Skal du kjøre hele løpet ut med HQI eller skal det være av den vanlige 50 w halogenen?
Hva er det derre rare rødorange greiene du har i det øverste karet da badat?!
Til deg som ville ha kirsebær;
Det er muligheter for at jeg får tak i en eske med sjøodlede størrelse medium om litt) Får svar ila. helgen med pris og antall..
God bedring badaten!
Postet 03.01.08 kl 20:14
Kristian Hennig[/QUOTESpotlight kan være bra det, men det kommer litt ann på hvilken farge fiskene har.. De fremhever mye gult.. Skal du kjøre hele løpet ut med HQI eller skal det være av den vanlige 50 w halogenen? Hva er det derre rare rødorange greiene du har i det øverste karet da badat?! Til deg som ville ha kirsebær; Det er muligheter for at jeg får tak i en eske med sjøodlede størrelse medium om litt;)) Får svar ila. helgen med pris og antall.. God bedring badaten!
Takk for det Kristian! Jeg er mye bedre nå.
Ha ikke tenkt så mye på hvilken type spottlight enda, men om det dukker opp et godt tilbud så slår jeg til.
Det rødorange rare greie som du så er en fisk som ble vannskapt for handel på lik linje med gulfisk. Den heter papegøyeciklide og den skal bort. Jeg fikk den sammen med karet som ble kjøpt inn sist.
Så du har kjøpt deg et 720L du også. Er det en Akvastabil? Flere liter blir det, He...he... Se at du skal snart ut på tur for å plukke (kirse)bær.
Håper det står bra til med deg og dine.
Postet 03.01.08 kl 20:40
martin spec[QUOTE=Kristian Hennig]Har dere daua i jula eller? Eller, enda værre, fiskene deres?!
He he, tvert om her har verken jeg eller fiskene daua. Har akkurat tømt 3 pemba hunner for unger, og har nå totalt 15- 16 nye yngel gående her hjemme. Har hørt at black variantene er forholdsvis lette å få i lek, men det her tar kaka med tanke på størrelsen på foreldredyra.
Ellers lurer jeg på om er det noen som har eller vet om noen andre som har black. sp. kirsebær gående? Overveier stort å gå til innkjøp av denne varianten, men har problemer med å få tak i den. Kan nok få den bestilt men tenkte å høre her inne først.
Vet ikke hvorfor jeg falt for Moorii, enda vet jeg at Sp. black spyr unger som nyttårs fyrverkeriet. Svært produktive Pembaene dine er da mann. Og det stopper vel ikke når de først er i gang. Det er vår og det er også tid for Moorii å yngle.
Hør med han Kristian du Martin. Han har kontakter i hele Norden så han kan nok skaffe deg en gruppe kirsebær eller Tropheus Moorii Bulu Point som de egentlig heter.
Postet 03.01.08 kl 20:50
stiggerEr vel min tur med et lite bidrag for og holde liv i denne tråden nå da. Har ikke det beste kameraet for fisker i fart, men det får gå. Slenger også med bilde av det tomme Troffe karet, alt er klart der nå, går bare og venter på at den "rette" skal dukke opp. Har ikke bestemt meg for vilken type jeg skal ha der enda.
Var det ikke Ilangi fra Jessheim du har på bildet da Stig? Fine fisker. Vet du at de ligger faktisk høyest i prisklasse for Tropheus, med noe få unntak. For det finnes noe nå om dagen som heter Tropheus et eller annet med REAL tilslutt. Jeg kjønner ikke hva det betyr på en Tropheus men dyre er dem. Er det noe som heter REAL så betyr det at de andre er NOT REAL det da! Forklar den som kan.
Postet 03.01.08 kl 20:57
Joda, dette er Jessheim Ilangier.
Ang Real Ilangi versus andre Ilangi, ja se derom strides de lærde.
Går en diskusjon på akkurat dette på Nordisca Ciklidsalskap nå, dvs den startet i 2004 ?
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=44260
Ang Real Ilangi versus andre Ilangi, ja se derom strides de lærde.
Går en diskusjon på akkurat dette på Nordisca Ciklidsalskap nå, dvs den startet i 2004 ?
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=44260
Postet 03.01.08 kl 22:38
Hei Kristian det hadde vært absolutt interessant med tanke på kirsebærene, venter i spenning.
Vet dette er en tropheusbildetråd, men har vanskeligheter for å fotografere de kjappe små troffene. Dermed legger jeg ut noen bilder av kilesaene mine som har vist seg å være mer fotogene. Håper jeg er tilgitt, det er jo i det minste Tanganyika.
Mvh Martin
Vet dette er en tropheusbildetråd, men har vanskeligheter for å fotografere de kjappe små troffene. Dermed legger jeg ut noen bilder av kilesaene mine som har vist seg å være mer fotogene. Håper jeg er tilgitt, det er jo i det minste Tanganyika.
Mvh Martin
Postet 04.01.08 kl 00:01
Endret: 04.01.08 kl 00:05
Betegnelsen REAL er noe eksportørene begynte med for å skille de knallgule med de rødere ilangiene.. Bestanden på de gule er mindre i Nkamba Bay, der ilangien fanges. Prisen er da selvfølgelig høyere og når man tar med utsende og den høye bestanden av krokodiller skjønner man at disse kostet godt over 1000 kr stk. I det siste året har det kommet nye sendinger med viltfanget gul ilangi, prisen er nå litt mer akseptabel og pleier og ligge på mellom 600-800 kr stk. Om dette er viltfanget eller dammoppdrett som har fått vokse seg store er det vel ingen som vil uttale seg om, men fiskene er meget pene..
Nå er det flere som opplever at gul ilangien blir rødere i kroppen etter en tid i våre akvarier.. Personlig syns jeg et rødt lilla skjær i fordelen av kroppen bare gjør fisken enda penere.. Skal dere ha dere ilangi så ta dere en telefon til roger, har sett mange ilangi grupper og de som svømmer rundt på jessheim er definitivt de peneste jeg har sett. Og det sier jeg ikke fordi roger er en kompis av meg.. Se selv
Husk at dette bildet ikke er fargebehandlet i photoshop som veldig mange bilder på nettet.
Kilesaer er fantastiske,.. I en perfekt verden hadde de gått bra i akvarier med tropheus,,. Det hadde vært pent det!!
Martin; Får svar ila. helgen Poster her når jeg vet noe..
Nå er det flere som opplever at gul ilangien blir rødere i kroppen etter en tid i våre akvarier.. Personlig syns jeg et rødt lilla skjær i fordelen av kroppen bare gjør fisken enda penere.. Skal dere ha dere ilangi så ta dere en telefon til roger, har sett mange ilangi grupper og de som svømmer rundt på jessheim er definitivt de peneste jeg har sett. Og det sier jeg ikke fordi roger er en kompis av meg.. Se selv
Husk at dette bildet ikke er fargebehandlet i photoshop som veldig mange bilder på nettet.
Kilesaer er fantastiske,.. I en perfekt verden hadde de gått bra i akvarier med tropheus,,. Det hadde vært pent det!!
Martin; Får svar ila. helgen Poster her når jeg vet noe..
Postet 04.01.08 kl 08:40
Endret: 04.01.08 kl 08:41
Postet 06.01.08 kl 23:11
nei dataen min har tatt kvelden. Du må sende på vibsn_81@msn.com
Postet 07.01.08 kl 17:52
Hei.
Spørsmål til Kristian, eller andre som vet noe om Troffer i Tyskland.
Har funnet et par butikker laaaaaangt sør i Tyskland, og disse ser ut til å ha enormt mange varianter inne på stock.
Prøvte meg meg en forespørsel til den ene, cichlidensstadl, skrev på engelsk og fikk et ordentlig "god dag man økseskaft" svar tilbake. Hmmmm kan det ha noe med min engelsk å gjøre,neii.
http://www.barsche.de/
Ser også en annen som har rimelig greit utvalg,Afrika Cichliden.
http://www.afrika-cichliden.de
Er det noen av disse to du har handlet med Kristian ?
Jeg lurer på om disse virkelig sitter inne med alt dette, sidene er jo oppdatert rimelig ofte så ?
Fryktelig langt å kjøre, men vurderer å kombinere fiskekjøp,service på bil, og rett å slett en langtur.
Kjenner dere til andre salgssteder for Troffer i Tyskland ?
Mvh Stig J.
Spørsmål til Kristian, eller andre som vet noe om Troffer i Tyskland.
Har funnet et par butikker laaaaaangt sør i Tyskland, og disse ser ut til å ha enormt mange varianter inne på stock.
Prøvte meg meg en forespørsel til den ene, cichlidensstadl, skrev på engelsk og fikk et ordentlig "god dag man økseskaft" svar tilbake. Hmmmm kan det ha noe med min engelsk å gjøre,neii.
http://www.barsche.de/
Ser også en annen som har rimelig greit utvalg,Afrika Cichliden.
http://www.afrika-cichliden.de
Er det noen av disse to du har handlet med Kristian ?
Jeg lurer på om disse virkelig sitter inne med alt dette, sidene er jo oppdatert rimelig ofte så ?
Fryktelig langt å kjøre, men vurderer å kombinere fiskekjøp,service på bil, og rett å slett en langtur.
Kjenner dere til andre salgssteder for Troffer i Tyskland ?
Mvh Stig J.
Postet 07.01.08 kl 21:04
stiggerHei. Spørsmål til Kristian, eller andre som vet noe om Troffer i Tyskland. Har funnet et par butikker laaaaaangt sør i Tyskland, og disse ser ut til å ha enormt mange varianter inne på stock. Prøvte meg meg en forespørsel til den ene, cichlidensstadl, skrev på engelsk og fikk et ordentlig "god dag man økseskaft" svar tilbake. Hmmmm kan det ha noe med min engelsk å gjøre,neii. http://www.barsche.de/ Ser også en annen som har rimelig greit utvalg,Afrika Cichliden. http://www.afrika-cichliden.de Er det noen av disse to du har handlet med Kristian ? Jeg lurer på om disse virkelig sitter inne med alt dette, sidene er jo oppdatert rimelig ofte så ? Fryktelig langt å kjøre, men vurderer å kombinere fiskekjøp,service på bil, og rett å slett en langtur. Kjenner dere til andre salgssteder for Troffer i Tyskland ? Mvh Stig J.
Heisann Stig!
Jeg har vært på cichlidensstad, og det er også der jeg får endel av fiskene mine ifra. Men for og være helt ærlig hadde jeg aldri vurdert og kjøre helt dit for og hande tropheus. Det er magne grunner til at jeg ikke hadde gjort det, men kan nevne noen;
- Utvalget er imponerende, men all gromfisken blir solgt til forhandlere før de i det heletatt rekker og bli sett av hvermannsen.. Dette forde de først og fremst er en engrosforhandler. Derfor handler jeg via en svenske som er en av disse forhandlerene som holder av fisk den dagen de kommer fra sjøen(eller bestiller direkte fra sjøen). Så reiser han ned for og så velge det som er bra.. Deretter kommer det fks en tysk akvariebutikk og velger det han skal ha.. Resten blir tilgjengelig for deg og meg..
Dette jeg beskriver her var veldig tydelig når vi var der nede. Heldigvis hadde svensken jeg handler av holdt av det som så intressant ut fra listene om hva som kom inn.. De hadde mye av det som står på listene, men ofte var det veldig få, bare hanner og typiske rester..
- Prisene var overraskende høye. Lunangwaene jeg kjøpte hadde kostet 45 euro hvis jeg skulle kjøpt de selv..
-Kjøreturen er laaaang, og cichlidensstadl befinner seg i en knøttliten by, langt ute i bushen, vanskelig og finne..
Kjenner meg igjen med mottagelsen, før de visste at vi hadde en felles bekjent i svensken var det ikke mye hyggelig ord og få.. Etter de fant ut av det, ble de plutselig veeeldig hyggelige..
Afrika Cichliden kjenner jeg ikke så veldig mye til, men har hørt at de har litt så der så der kvalitet på fisken..
Skulle jeg sett på mye tropheus av god kvalitet ville jeg ha tatt meg en tur til Aquarium Malawi i Ørebro når de får inn sendinger,,. Baksiden med malawi ab er prisene.. Musangaen kostet sist jeg var der 600kr stk som et eksempel..
Er det noe spesielt du er ute etter, så si ifra.. Roger og meg skal vel til svensken (som får fra barsche) om en måneds tid tipper jeg.. Prisene varierer, men gi meg noen navn så kan jeg sjekke det opp for deg..
Så vil jeg si at disse erfaringene er ikke noe jeg finner på for at du skal handle vi meg, for jeg tjener ikke mer en bensinen til grensa på en kasse tropheus.. Jeg gjør det for at jeg syns det er spennende med nye tropheuser inn i landet og tror at på denne måten vil interessen for tropheus kansje øke..
MVh,
KRistian
Postet 07.01.08 kl 22:41
Endret: 07.01.08 kl 22:42
Takk for det Kristian.
Grunnen for at jeg har et spesielt ønske om å dra nedover er at jeg ønsker å se fisken før kjøp, pluss muligheten for å få sett Tropheuser som jeg ellers bare har sett på bilder.
Du må huske på at jeg er veldig "ung" i Troffe faget enda, har ikke sett så mange varianter "live". Finnes ingenting av disse i Stavanger butikker.
Men det høres jo veldig seriøst ut med svensken da. Jeg lar høre fra meg ang. varianter jeg kunne tenke meg.
Er der foresten noe i markedet på dine trakter som kan tenkes er for salg ?
Du og Roger vet vel hva som finnes rundtomkring.
Ønsker kjønnsmodne fisk, men om det er VF,F1 osv betyr ikke så mye.
Mvh Stig J.
Grunnen for at jeg har et spesielt ønske om å dra nedover er at jeg ønsker å se fisken før kjøp, pluss muligheten for å få sett Tropheuser som jeg ellers bare har sett på bilder.
Du må huske på at jeg er veldig "ung" i Troffe faget enda, har ikke sett så mange varianter "live". Finnes ingenting av disse i Stavanger butikker.
Men det høres jo veldig seriøst ut med svensken da. Jeg lar høre fra meg ang. varianter jeg kunne tenke meg.
Er der foresten noe i markedet på dine trakter som kan tenkes er for salg ?
Du og Roger vet vel hva som finnes rundtomkring.
Ønsker kjønnsmodne fisk, men om det er VF,F1 osv betyr ikke så mye.
Mvh Stig J.
Postet 07.01.08 kl 23:33
stiggerTakk for det Kristian. Grunnen for at jeg har et spesielt ønske om å dra nedover er at jeg ønsker å se fisken før kjøp, pluss muligheten for å få sett Tropheuser som jeg ellers bare har sett på bilder. Du må huske på at jeg er veldig "ung" i Troffe faget enda, har ikke sett så mange varianter "live". Finnes ingenting av disse i Stavanger butikker. Men det høres jo veldig seriøst ut med svensken da. Jeg lar høre fra meg ang. varianter jeg kunne tenke meg. Er der foresten noe i markedet på dine trakter som kan tenkes er for salg ? Du og Roger vet vel hva som finnes rundtomkring. Ønsker kjønnsmodne fisk, men om det er VF,F1 osv betyr ikke så mye. Mvh Stig J.
Hvis du vil se fisken, så er de tyske butikkene IKKE stedet og dra.. De fleste har ikke lys over karene engang
Jeg har en Ikola gruppe på 20 vf fisk, med 2-3 hanner og resten fruer.. Håndplukket ut av maange..
Så har jeg vf sp.red lunangwa, 18 stk fordelig 1+3. Lunangwaene kan du få får 200kr fisken.. Det er en meget god pris.. Bilder finner du på vibekes profil vil jeg tro.. Ikolaene er egentlig ikke tilsalgs, men alt er jo tilsalgs for den rette prisen
Har ikke hørt om noe annet, men roger selger alt hvis prisen er rett han, så der går det jo mye rart.., Vet at han har en skikkelig sjeldenhet; brichardi namansi reef "fiery fry" f1 nesten voksene.., De koster vel godt over tusenlappen pr fisk når de er viltfanget.. De snakket han om at han skulle selge.., Snakker med han i morra, så skal sparke han i ræva sånn at han får skrevet noen ord.. Han er jo så gammal at han har litt problemer med tastaturet..
Postet 08.01.08 kl 01:17
Postet 11.01.08 kl 00:22