Peru 07 (side 12)

Det var en ufattelig dårlig ide'. Jeg går jo å venter på spennende coryer!
Timer igjen.
Da nærmer det seg.Er ferdig pakket.Bare fisken igjen.4 HZ og 4 Golden Nugget + noen små ciklider.I motsettning til hva mange tror går det ingen fisk fra Brazil til Peru.
Grensen er helt stengt for akvariumsfisk.Dette for å beskytte perus fiskere.
Blir spennende å se hvor langt opp i Nanay vi kommer.

F:Ronny

Jørn
Foto.
Håper jeg får til å legge ut bilder når vi er i Peru.Jeg vil prøve å få til å skrive litt når jeg har tillgang til PC.

F:Ronny

Jørn
Føler nesten reisefeberen tar meg jeg. God tur!!!
Gry
Føler nesten reisefeberen tar meg jeg. God tur!!!

Takk Gry,finnes det corrys i Tarapoto?

F:Terje

Jørn
Søkte litt, og får resultater som inneholder både corydoras og Tarapoto, men kan ikke si jeg har lagt merke til stedsnavnet før. Legger inn et raskt spørsmål på CW
god tur jørn ,og jeg håper du får med masse fisk med tilbake.
Håper dere får en begivenhetsrik og morsom tur
Jørn Kåsa
[QUOTE=Gry]Føler nesten reisefeberen tar meg jeg. God tur!!!

Takk Gry,finnes det corrys i Tarapoto?

F:Terje

Jørn

HVa heter den coryen på det øverste bilde der, den med prikker?
Har 8 av denne i karet mitt og lurer fælt på om det er deckeri!? (sp.c003)
Det er ikke en 003, det er helt sikkert. For meg ser det ut som en Schwartzi, men det finnes mange arter som er veldig lik schwartzien. Dersom du har kjøpt dem her i landet, i vanlig dyrebutikk, er jeg ganske sikkert på at du har schwartzi.
Jørn, jeg trenger navnet på elven(e) dere skal besøke i Tarapoto. Er nanay en av elvene der? I Nanay finnes det uhorvelig mange arter av cory, så det er bare å fange i vei, men det vet dere sikkert :0)
Gry
Det er ikke en 003, det er helt sikkert. For meg ser det ut som en Schwartzi, men det finnes mange arter som er veldig lik schwartzien. Dersom du har kjøpt dem her i landet, i vanlig dyrebutikk, er jeg ganske sikkert på at du har schwartzi.

De er viltfanget, har kjøpt dem gjennom aquamanias. Han som drifter var usikker på hvilken type det var, får han fant ikke noe bilde av denne i cory-boka han hadde.
De er like etter min mening!?
kansje feil tråd å dra opp disse bildene, men fikk ikke den responsen jeg ønsket under identifikasjon.
akvafil
De er like etter min mening!?

Hvis de er like, så vet ikke jeg... Dine ligna jo ikke i det hele tatt på de på bildet til Jørn? Dine var jo mye llysere, eller?
Odd Espen
[QUOTE=akvafil]De er like etter min mening!?

Hvis de er like, så vet ikke jeg... Dine ligna jo ikke i det hele tatt på de på bildet til Jørn? Dine var jo mye llysere, eller?

Du har nok rett, prikkenes struktur aviker noe utifra bildet til jørn. Men ellers er de like.
Men men, finner nok ut av det...
Gry
Jørn, jeg trenger navnet på elven(e) dere skal besøke i Tarapoto. Er nanay en av elvene der? I Nanay finnes det uhorvelig mange arter av cory, så det er bare å fange i vei, men det vet dere sikkert :0)

Rio Huallaga.
Rio Huallabamba.
Rio Saposa.
Rio Mayo.
Rio Biabo.
Rio Paranapura.

Jørn
Trist.
Ronny har melt avbud pga. sygdom i familien.Det er trist,men ingenting å gjøre ved.Vi skal tenke masse på deg.Du vil bli savnet.Kanskje vi har med en overraskelse hjem(Inkalue eller noe).
Er nå ferdig pakket.4 timer til avgang.

Jørn
Hei, nå er dere på tur, men vet jo at dere logger på i løpet av turen, så dette kan kanskje hjelpe dere med identifiseringen av det dere finner (heldiggrisene).

Får kun treff når jeg søker på Huallaga.

Rio Huallaga. Armatus, Eques(!), Rabautus, Zygatus, C 85, C91, C 92, C 130

Ønsker dere en videre god tur, og håper alt går bra!

NANAY/sideelver.
Klokken er 0100 Mandag Rio Caotsja.
Ferdig med lystring av Discus/scalare.Sitter med beina i vannet.Ser noe bevege sei i vannet rett ved.Retter lyskastreren mot det.
Kjenner bare nakkehaara reiser seg.Springe eller staa helt stille.Blir staaende og roper forsiktig paa Terje.5 meter ANACONDA glir sakte forbi.
Blunket ikke engang,av lyskastreren.Utrolig morsomt(og skremmende)
Jeg sov ikke saa mye den natten,men ble liggende aa gjenskape situasjonen
om og om igjen.Nattlydene var som vanlig vanvittige.

Klokken 1200 Onsdag Rio Taxja.
Snurper nettet etter aa ha hogd vekk greinene paa et nedfallent tre,under Discus/scalarefangst.En stor Piraja hopper over nettet og treffer en av fiskrene i siden og biter seg fast.Maa slaa den i hel for at den skal slippe.
Kjottsaar.Jeg stikker handa nedi for aa hive ut greinrester.Kjenner en kjukk grein nedi love.Tar tak for aa hive den ut da verden stopper.Alt haaret staar rett til vers og steinane rister som kastanjetter.500 Volt raser hjennom gamle Kaasa.
Elektisk Aal(stor).Terje filmet det hele.Morsomt for de andre,men skal definnitivt
ikke ha det dyret i mine akvarier.
Mona/Gry:Mork Brun/svart Corry med knall gule finner og hale.Stor. Kommer paa auksjon.Fant mange langt opp i en sidebekk til Rio Taxsja.Fulgte den til fots(nesten uttorket) oppover.Der plukket vi ogsaa noen morsomme Apistogrammer og maller.(ikke artsbestemt de enda.akurat tilbake,men en var Camelon.)Disse fikk vi ogsaa saa mange av at de kommer paa auksjon.

Sees Jorn

Drar til Tarapoto paa mandag.Fram til da blir det dagsturer.
Savner Ronny.Vi hilser deg.
Tilfeldig bekjentskap
© Helle Aamelfot
Reklame for plussmedlemskap