Andreas Sitt "Akvarierom" (side 12)

I dag skal jeg på utdanningsmessen og er ferdig der klokken 14, og da drar jeg til Oslo. Skal da kjøre innom alle butikker og kikke på fisk og slikt, så skal jeg på OAK møte i kveld=)
Skal på TAM og sikle litt og høre litt med folk der og slikt=)

Da var det på tide med en oppdataring igjen da.
Det hr skjedd en del siden sist kan en si så jeg får bare begynne på toppen=)

Har kjøpt meg en hel haug med villguppy, og de går nå i 200 literen som er i ferd med og bli et plantekar, driver og kjøper /skaffer planter til det nå, og ca 50% er plantet nå. Bilder og oppdateringer kommer senere.

Så døde den ene diskusen min i dag. Jeg vet ikke hvorfor da jeg hadde flott PH (ca 7) og nitritt stod på 0.
Temperaturen lå på 29 grader ca, og ellers så virker alle de mindre diskusene mine helt friske og fine, og de spiser som noen gale. Men den andre store jeg har slet også litt før jeg dro hjemmefra i stad.

Vet ikke hva jeg skal gjøre men prøver med et 50% vannbytte i morgen, så får vi se om det hjelper noe=)

Ellers så selger jeg kirsebærreker igjen for de som lurte på det, du finner annonsen på profilen min.

540 literen ser ut til og gå bra, og alt ser ut til og være i skjønneste orden. Plantene holder seg, og fisken koser seg kjempe masse ser det iallefall ut til.

Sajicaaret går sin gang, her yngles det jevnlig og det går runt 20 yngler her nå.

Apistogramma karet har det skjedd lite med, så her vet jeg ikke hva jeg skal gjøre fremover, men noe blir gjort iallefall i fremtiden.

Ellers så gleder jg meg til Lillestrøm sin storauksjon som komer neste mnd, da skal jeg nok en gang kjøpe meg blakk, og fylle opp alle karene mine=)

Så ser jeg frem til hjemmekonkurannsen med OAK, her stiller jeg med 540'n, så vi får håpe dette blir bra=)

Tenker på og fylle den med 50 neontetra etterhvert, ville ikke det vært noe???
50 Neon vil bli knall Andras !!
Ja det vil jeg tro også=)
Synd med Discusen da. Var jo et flott par, Har en kompis som driver med Discus, han klager ofte over noe som heter innvolsorm tror jeg. Friske fisk bare slutter å spise og dør. Er ingen ekspert jeg, men kan jo være værdt å sjekke det. Sikkert noen Discus eksperter her inne. Auksjonen i Lillestrøm blir knall. Skal for første gang prøve meg som selger. Har noen innvendige fluval filtere jeg skal selge. Kansje noe fisk også. Vet ikke om du var intresert Fredly, du pratet om kar til reker. Har et terrarie . tipper ca 15 liter, og har et kar . tipper 30-40 liter. Hvis du er interesert så er det bare å si i fra.
Okei, den på 15 liter? Den kan fylles med vann?? Uten og lekke?
Ja. Er et sånt plaskar. er tett. Du som jobber i dyrebutikk vet vel hvordan de ser ut. Sånne dem bruker til rotter og Hamstre tror jeg.
Oja, hehe de ja=)
Hvor mye skal du ha for et sånnt et da?
Såpass ja. Skal få en hel pose av meg=)
Komme til meg du eller skal jeg komme til deg kanskje og se på dine kar? Kan ta det til uka iallefall, må ordne opp med disse Discusene shø=)
Helt i orden det. Er ikke hjemme Tirsdager og Torsdager, ellers er jeg hjemme.
Den er grei. Men har du tlf nr? har ikke lagret ditt=)
I og med at den ene Discusen min døde i går, så tenkte jeg at det var ikke noe håp for den andre heller, da det så ut som denne slet veldig.

Da jeg kom hjem tidligere i dag var hun fortsatt i live, så jeg tok et kjapt vannbytte på 20% og så vhordan det gikk. Ble ikke noe bedre den første tiden og jeg så på hun at det egentlig ikke var noe håp.

Men så tenkte jeg og gjøre ett siste forsøk så jeg la hun i 540'n hvor det er 25 grader og her så det faktisk ut som hun likte seg bedre.
Hun svømmer nå (istedenfor og ligge på bunn og spytte sand) og hun ble lysere i kroppen. Så nå blir det spennende og se hvordan hun ser ut når jeg kommer hjem. Håper jeg fikk reddet hun, fordi da skal jeg skaffe hun en hann og så skal vi starte opdrett=)
Da hadde den siste discusen også tatt kvelden.
Huff så kjedelig, hyar mistet fisk for 2500 kroner +++ på 1 dag..

Hvil i fred...

[External Image]
Da sitter jeg jo igjen med ingen discus, så da legger jeg diskusplanene på is litt og fyller heller 260'n med noe annet i mens.

Var litt trist, men jeg gir ikke opp for og si det sånn, diskus skal det bli, men det blir nærmere sommeren tror jeg=)

Har prøvd, og jeg har feilet, men vet ikke hva jeg feilet med, så det er jo ikke helt oppnådde mål her men men...
Da kan jeg jo faktisk røpe at jeg har begynt og legge planer for 200 literen. Holder nå på med og sette dette opp til et planteakvarium med villguppy. =)

Tror det blir ganske så bra, og her skal jeg prøve med Co2 på Flaske=) For første gang..

Bilder vil komme
Har nå sitti og tenkt litt, og jeg har funnet ut at jeg legger Diskusplanene på is for en god stund.

Neste gang skal jeg ha de i et kar uten planer sand eller noe. Tror det blir lettere og holde vannverdier nede og holde det stabilt.

Så nå har jeg iallefall prøvd og feilet, men jeg har nok en gang lært=)
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap