- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 12)
Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 12)
Postet 27.07.08 kl 07:19
Pestsnegler (de på bildet til Jon Bruce) må være utrolig hardføre.
Jeg overtok et kar på 80 liter, hvor forrige eier har gjort det rent og latt det stå ubrukt en mnd eller to. Jeg spylte det grundig med hageslangen da jeg fikk det, og hadde i ny biltemasand og rent vann.
Etter noen uker så ser jeg små snegler krype rundt på glasset. Det var vel noen (evt egg) som hadde funnet et fuktig miljø i glasskanten et sted, og overlevd der.
Jeg overtok et kar på 80 liter, hvor forrige eier har gjort det rent og latt det stå ubrukt en mnd eller to. Jeg spylte det grundig med hageslangen da jeg fikk det, og hadde i ny biltemasand og rent vann.
Etter noen uker så ser jeg små snegler krype rundt på glasset. Det var vel noen (evt egg) som hadde funnet et fuktig miljø i glasskanten et sted, og overlevd der.
Postet 27.07.08 kl 11:32
Endret: 27.07.08 kl 11:33
Jeg lurer på om turbosneglene mine har formert seg. Fant denne lille lilla snegla i går da jeg kom hjem. Den ser jo akkurat ut som turbosnegla bare at den lille er lilla. Ikke aner jeg hvordan de formerer seg heller. Det er jo veldig moro hvis de klarer det helt uten at jeg forventet noe av de. Det blir spennende å se om det dukker opp flere. Fine er de ihvertfall.
Det siste bildet er av en posthornsnegle som er helt orange. Fikk tak i forskjellige farger fra sverige og de er helt selvlysende. De begynner å formere seg ser jeg for det dukker opp stadig nye farger.
Det siste bildet er av en posthornsnegle som er helt orange. Fikk tak i forskjellige farger fra sverige og de er helt selvlysende. De begynner å formere seg ser jeg for det dukker opp stadig nye farger.
Postet 11.08.08 kl 14:00
Postet 11.08.08 kl 14:05
Her kommer noen bilder av min mystiske snegle som går i asia-karet. Her er en tråd hvor jeg har postet flere bilder og et forslag til hvilken art den kan være. Gå gjerne dit og post en kommentar
Nydelig er den ihvertfall, og bildene er ikke manipulert når det gjelder fargen. I det rette lyset så får den slik vakker lilla-farge.
Nydelig er den ihvertfall, og bildene er ikke manipulert når det gjelder fargen. I det rette lyset så får den slik vakker lilla-farge.
Postet 17.08.08 kl 00:16
Postet 17.08.08 kl 12:07
Postet 17.08.08 kl 12:16
Endret: 17.08.08 kl 12:16
Dette har vært postet før men for meg gjør det ingenting for det er jo så fint. Det er jo så nusselig det bildet så ser det gjerne igjen flere ganger jeg. coryene mine trives kjempegodt sammen med eplesnegler. De har store fine barter. Har et kar hvor det går masse små snegler sammen med corydoras og det er så morsomt å se på for coryene er så nysgjerrige når jeg slipper oppi noen av de store sneglene.
Postet 17.08.08 kl 12:24
Må bare vise frem de to små turbobabyene mine. Håper jeg finner flere etterhvert.
Andre bildet er en litten sandsnegle som står og tøffer seg. Han har full oversikt over alt og alle. Ser ut som den er sjefen.
Det tredje bildet er en som har forspist seg på eple. Den valgte bare å snurre seg rundt og ta middagshvilen på ryggen.
Andre bildet er en litten sandsnegle som står og tøffer seg. Han har full oversikt over alt og alle. Ser ut som den er sjefen.
Det tredje bildet er en som har forspist seg på eple. Den valgte bare å snurre seg rundt og ta middagshvilen på ryggen.
Postet 26.08.08 kl 14:52
Postet 26.08.08 kl 18:35
Postet 26.08.08 kl 18:43
Postet 27.08.08 kl 22:02
Postet 28.08.08 kl 00:01
Postet 28.08.08 kl 00:06
Endret: 28.08.08 kl 00:06
Galemor: det er nok en [URL=http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Helix_pomatia_(Dourbes).jpg]vinbergsnegle[/URL] det du har funnet. Passer godt med hvitløkssmør.
Den er "sjelden" i den forstand at den er en innført og uønsket art, som foreløpig kun finnes rundt oslofjorden i følge det jeg fant på nett nå.
Den er "sjelden" i den forstand at den er en innført og uønsket art, som foreløpig kun finnes rundt oslofjorden i følge det jeg fant på nett nå.
Postet 28.08.08 kl 11:31
Postet 28.08.08 kl 14:05
Postet 28.08.08 kl 14:09
Postet 28.08.08 kl 14:22
Postet 28.08.08 kl 14:30
Liz HGalemor: det er nok en [URL=http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Helix_pomatia_(Dourbes).jpg]vinbergsnegle[/URL] det du har funnet. Passer godt med hvitløkssmør. Den er "sjelden" i den forstand at den er en innført og uønsket art, som foreløpig kun finnes rundt oslofjorden i følge det jeg fant på nett nå.
Ikke så farlig om den blir kjørt på altså, ikke at jeg klarer da. Tenk deg den fæle lyden, blir kvalm bare av å kjøre på mordersniler.
Postet 28.08.08 kl 17:47