Lissi`s akvarieverden=) (side 12)

Gratulerer med egg! Det var kjapt, ja

Torv forhindrer mugg, men såvidt jeg vet er det litt problematisk å legge torv rett i boksen. Helst ha den i en slik filterstrømpe eller noe. Småbiter løsner fra torva, også får du problemer med å finne egg og yngel i boksen etterhvert. Yngelen blir helt usynlig blant alt rusket
ElinH
Gratulerer med egg! Det var kjapt, ja :-) Torv forhindrer mugg, men såvidt jeg vet er det litt problematisk å legge torv rett i boksen. Helst ha den i en slik filterstrømpe eller noe. Småbiter løsner fra torva, også får du problemer med å finne egg og yngel i boksen etterhvert. Yngelen blir helt usynlig blant alt rusket :-)

Tusen takk for det=) Ja de var jammen kjappe med og begynne egglegging

Ja jeg tenkte og bruke en av de nylonstrømpene jeg har brukt til torv før=) Hvor mye torv skal jeg bruke da??
Jeg har plukket egg fra 248literen hele dagen og nå ser det ut som om de nedelig har gitt seg med eggleggingen:P Tok ut alle eggene jeg fant, men lot en klase med egg henge igjen på den ene pumpa for å se om noen av de klekker og om de klarer og overleve av seg selv.. Har sikkert plukket ut rundt 100egg i dag og det er jo flere egg i karret som jeg ikke fikk tak i og som jeg klarte og miste Lek hos coryer er noe av det mest fasinerende jeg har sett, spesielt når de lager den T stillingen og når de svimser rundt for å finne den perfekte plassen og klistre eggene..
Tok noen bilder av eggklasen på pumpa med mobilen, ble ikke bra bilder, men klarer hvertfall å se eggene:P hehe.
Her er karret aeneusene går i, de går sammen med guppyer, ancistruser, L104 og kirsebærreker.. Det er ganske tett beplantet og med masse røtter og javamose..

Det siste bilde er fra 22 literen som jeg har gjort klar i tilfølle aeneus eggene klekker og yngelen overlever. Må jo ha en plass og flytte dem til når isboksen blir for liten
Grattis med egg lissi. Som regel blir det myyyyye egg når en har aeneus. Tenk på meg som har over 60 stk. Nær plukker jeg egg hver dag, og ja det det blir en rutine. Tar ikke ut alt men er artig t å begynne med, men plassen stopper det til slutt. En del egg har klekket i hovedkarret også, så det piler en del rundt som galinger i bakgrunn. JA det er gøy m cory lissi.

Juleklemz fra LOFFA
Tuusen takk Leif Ja corryer er kanon kjekt og ha, hvertfall når de legger egg og du ser at dem trivs

I dag hadde jammen meg eggene klekket Så nå piler det baby coryer rundt oppi isboksen Wooohoooo.. Nå er jeg kjempe glaaaaad Får håpe jeg klarer og fore dem opp, det hadde jo vært kjempe kjekt
Men hvor mange dager skal jeg vente før jeg begynner og gi dem mat??
Rundt 3 dager. Men det varierer med temperatur hvor fort de bruker opp plommesekken. Du vil kunne se når plommesekken er borte
ElinH
Rundt 3 dager. Men det varierer med temperatur hvor fort de bruker opp plommesekken. Du vil kunne se når plommesekken er borte :-)

Okey=) Bra noen stikker innom tråden min og svarer på spørmålene mine
Takk for svar ElinH=)
Alltid moro med coryyngel! Følger med over alt hvor de små bartefjesene dukker opp vet du
ElinH
Alltid moro med coryyngel! Følger med over alt hvor de små bartefjesene dukker opp vet du ;-)

Hehe, det er jo bra da Corry yngel er verdens søteste yngel=)
Det finnes ikke søtere på jord hehe

Du får holde tråden oppdatert med hvordan det går med småttisene. Og bilder om det er mulig
ElinH
Det finnes ikke søtere på jord hehe :-) Du får holde tråden oppdatert med hvordan det går med småttisene. Og bilder om det er mulig :D

Jepp helt enig

Ja skal gjøre det vettu Har ikke godt kamera, så blir nok ikke mye bilder av dem før de har fått vokst seg litt store:P Skal kjøpe meg speilrefleks kamera for julepengene, må bare spare ca 2000kr til.. Skal kjøpe Canon 450D=) Da kan jeg ta bra bilder etterpå
Da har jeg vært og sjekket cory yngelen og det ser ut som det går veldig bra med dem=) Prøvde å telle alle, men det var ikke lett, hehe. Kom til 40 stk så det er hvertfall over 40stk
Jeg ser at de har plommesekken fremdeles så jeg begynner ikke og fore dem før jeg ser at den er borte.. Lurer bare på hva jeg skal fore dem med, hmmmm.. Kunne jo ha klekket artemia til dem, men begge luft pumpene er i bruk eller så kan jeg vel gi dem den der liquid fluid artemia som jeg forte kampfisk yngelen med.. Hmmm, jeg finner nok ut av det=) Får se hva dem liker, hehe.. Kjøper mest trulig nytt kamera etter nyttår, så da kommer det masse bilder av yngelen
Jiiiiiippiiiiii på mandag blir det bestilt nytt kamera til meg=) Jeg har en kjempe snill onkel som var så snill at han kunne låne meg resten av pengene jeg manglet for å kjøpe kamera=) så da blir dette bestilt : [URL=http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-lefdal-Site/nb_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=Yf2z6oZKuyxSR0EjToxBwx1h0000N-0Nm69-;sid=XTYV220nwSEW2yRxwNfc3YzkqPQgjsrdR8Q=?ProductID=fSTD4QFH_48AAAEe3TwyMUoE&CatalogCategoryID=aErD4QFH.wUAAAEOefQs9Q46][/URL]

Noen som har peiling på hvor lang tid leveringstiden på Lefdal er??

Skulle jo helst hatt kameraet i går vettu:P hehe.. Ja ja, får smøre meg med tålmodighet og vente til det kommer..
Her er 2 fryktelig dårlige bilder av noen av corry yngelen.. De med godt syn klarer og se at det er en gjeng corryer på bildene:P hehe..

(fikk en litt slem mail fra en person der det sto at han ikke trodde på meg at jeg hadde fått cory yngel og at jeg bare skrøt på meg ting for og virke flink, så her er bevis på at jeg faktisk har cory yngel)
Ser der, ja! coryyngel er det søteste. Du må gjerne pøse på både med bilder og ord om hvordan det går fremover!

Men i alle dager... for en idiot. På seg selv kjenner man andre, kanskje?

Helt utrolig hva noen kan få seg til å sende e-post og være motbydelige om. Jeg håper du ikke bryr deg noe om slikt.

Jeg hadde blitt rasende om noen hadde sendt noe slikt til meg...!

Må faktisk bedrive litt selvsensur her... ikke alle meninger om dette egner seg på et offentlig forum for å si det slik. Uansett, en kronidiot og en tulling er det.

"skryte på seg yngel for å virke flink". Har du hørt noe så utrolig dumt?! Herregud, har virkelig ikke folk bedre ting å gjøre i romjula enn å servere lavpannede spark per e-post?! Uten noe som helst belegg?! Denne personen burde skamme seg. Og kanskje feie for egen dør.
Hei Lissi

Først og fremst må jeg gratulere deg med bestilt kamera og cory-yngel.

Jeg lurer bare på hva fu har tenkt å gjøre videre med yngelen etter hverd som den vokser. Har du tenkt å beholde de/noen eller skal du selge de ?Om du skal selge de vill jeg gjerne kjøpe en stor stim av deg .

Jeg kommer til å følge med, og jeg ser frem til du får speilreflekskameraet og du kan ta gode bilder.

Ha en god kveld/natt.
Magnus
ElinH
Ser der, ja! :D coryyngel er det søteste. :D Du må gjerne pøse på både med bilder og ord om hvordan det går fremover! Men i alle dager... for en idiot. På seg selv kjenner man andre, kanskje? Helt utrolig hva noen kan få seg til å sende e-post og være motbydelige om. Jeg håper du ikke bryr deg noe om slikt. Jeg hadde blitt [I]rasende[/I] om noen hadde sendt noe slikt til meg...! Må faktisk bedrive litt selvsensur her... ikke alle meninger om dette egner seg på et offentlig forum for å si det slik. Uansett, en kronidiot og en tulling er det. "skryte på seg yngel for å virke flink". Har du hørt noe så [I]utrolig[/I] dumt?! Herregud, har virkelig ikke folk bedre ting å gjøre i romjula enn å servere lavpannede spark per e-post?! Uten [I]noe som helst[/I] belegg?! Denne personen burde skamme seg. Og kanskje feie for egen dør.

Ja cory yngel er de søteste i hele verden=) Ja skal gjøre det vet du, blir nok masse bilder når jeg får speilrefleks kameraet

Hehe, ja h*n var skikkelig idiot også.. Tar meg ikke nær av sånne ting, måtte nesten le litt også når jeg leste den mailen. At folk gidder og synke såå dypt forstår jeg virkelig ikke.. Denne personen var godt over 40år også, men man kan jo begynne og lure på hvor gammel denne personen virkelig er i hodet da.. H*n burde skjems rett og slett..
Fisken Magnus
Hei Lissi Først og fremst må jeg gratulere deg med bestilt kamera og cory-yngel. Jeg lurer bare på hva fu har tenkt å gjøre videre med yngelen etter hverd som den vokser. Har du tenkt å beholde de/noen eller skal du selge de ?Om du skal selge de vill jeg gjerne kjøpe en stor stim av deg :-). Jeg kommer til å følge med, og jeg ser frem til du får speilreflekskameraet og du kan ta gode bilder. Ha en god kveld/natt. Magnus

Hei Fisken Magnus..
Tusen takk for det=) Er i lykkerus for tiden kan jeg innrømme siden jeg har fått cory yngel + endelig fått råd til og bestille speilrefleks kamera

Hmmm, jeg skal hvertfall beholde en god del av dem, men kan godt selge deg en gruppe når de er gamle nok vettu=) Hvis jeg får dem til og leve opp da:P hehe..

Takk i like måte=)
Lissi87
[QUOTE=Fisken Magnus]Hei Lissi Først og fremst må jeg gratulere deg med bestilt kamera og cory-yngel. Jeg lurer bare på hva fu har tenkt å gjøre videre med yngelen etter hverd som den vokser. Har du tenkt å beholde de/noen eller skal du selge de ?Om du skal selge de vill jeg gjerne kjøpe en stor stim av deg :-). Jeg kommer til å følge med, og jeg ser frem til du får speilreflekskameraet og du kan ta gode bilder. Ha en god kveld/natt. Magnus

Hei Fisken Magnus..
Tusen takk for det=) Er i lykkerus for tiden kan jeg innrømme siden jeg har fått cory yngel + endelig fått råd til og bestille speilrefleks kamera

Hmmm, jeg skal hvertfall beholde en god del av dem, men kan godt selge deg en gruppe når de er gamle nok vettu=) Hvis jeg får dem til og leve opp da:P hehe..

Takk i like måte=)

Vi får håpe at de overlever.
Jeg skal også kjøpe meg speilreflekskamera i lag med mor og far betaler 50:50, etter en måned med juletresalg har jeg rå til å betale noen tusen til et godt kamera. Men hvor tid vi kjøper det er en helt annen sak.

Vi snakkes, nå hopper jeg i loppekassen zzzzz...
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap