Mange bøtter vann.. (side 12)

Hallo og takk for sist
Det går jammen fort hos deg, har hatt mine epliser en god to mnd tid nå og så først at de holdt på igår, så nå håper jeg det ikke tar altfor lang tid før jeg får mais
Jeg ble oxo sjokket over hvor svære eplene er, det selv om jeg egentli har sett dem som fullvoksne i butikk først. Men er jo stor forskjell på å se dem i butikken og installert i mitt kar.
Kanskje du ikke trenger kvitte deg med eplene, hvis din lille søster er interessert kan du jo kjøpe akvarium til henne til jul som da hun kan ha eplene i på rommet sitt. (to fluer i en smekk) Skal du ha med noe til auksjonen på neste møte??
mona o
[QUOTE=Sanne]mer bilder. mere reker, og en av mine nye triller. eller er det det? er den bare ung og vettaskremt, eller en annen lignende art... mine gamle triller var mye større da jeg kjøpte de, denne er mini i forhold


Corydoras trilineatus kan variere en del i mønster, og det er helt normalt. For meg ser det ut som en helt vanlig C. trilineatus, "en trille" altså

det er jo godt å vite de er jo seff kjøpt som julii, noe de ikke er :p



Kjetilv
Hvilket kamera har du Sanne?


Canon EOS 450D. får meg ei 60mm macro linse. disse koster jo godt og vel 3500 på nettet i norge, jeg betalte 2200 for den :p


Galemor
Hallo og takk for sist :D Det går jammen fort hos deg, har hatt mine epliser en god to mnd tid nå og så først at de holdt på igår, så nå håper jeg det ikke tar altfor lang tid før jeg får mais ;) Jeg ble oxo sjokket over hvor svære eplene er, det selv om jeg egentli har sett dem som fullvoksne i butikk først. Men er jo stor forskjell på å se dem i butikken og installert i mitt kar. Kanskje du ikke trenger kvitte deg med eplene, hvis din lille søster er interessert kan du jo kjøpe akvarium til henne til jul som da hun kan ha eplene i på rommet sitt. (to fluer i en smekk) Skal du ha med noe til auksjonen på neste møte??


nå er ikke foreldrene mine noe interressert i fisk og vannbytter og sånn, så etter at jeg hadde flyttet ut tror jeg det hadde blitt skralt, om jeg i det hele tatt hadde fått lov å sette det opp hos henne :p eplene mine har kost seg siden jeg fikk dem, men i storkaret virket det som de ikke skjønte de måtte over opphenget for glasset for å komme opp i armaturen. nå med lavere vannstand og glass, fant de opp. men jeg må ta ned og flytte den ene maisen da jeg har en gruppe jegersnegler jeg kjøpte på forrige møte :p

om jeg skal ta med noe vet jeg ikke, har ikke fisk som yngler (med vilje, har jo ikke allverdens med plass) og vallisneriaen min er ikke no fin, selv om jeg har planer å kvitte seg med den. har forøvrig en go del windeløv og mini anubias, må bare finne ut hvordan jeg skal ta den fra nøtta :p begynner og å bli en del javamose i rekekaret.

forøvrig lurer butikkdama i byen om jeg forer fisken min med steroider, allt vokser utrolig fort hos meg :p men jeg forer godt da
Ok
Hvis du leser her kan du se at RAW-modus bare er tilgjengelig i noen av bildeprogrammene, i automodus regner det vel med at man ikke bryr seg om bildekvaliteten uansett, og derfor ikke trenger RAW
bruker ikke full auto, bruker macrofunksjonen :p
er meget nybegynner, så det går mest i preset funksjoner da jeg ikke h ar peiling på alle verdier og ting :p
Jeg ønsker meg digitalt speilrefleks til jul, men jeg kan så vidt bruke digitalkamera til typen, så jeg må ha ett brukervennlig, er det noe du vil anbefale??
Ligger mye inne på fotodelen her. Man får mye mer kontroll over makrobilder hvis man bruker de manuelle funksjonene, og det er ikke så ekstremt vanskelig heller
det er sikkert ikke så vanskelig når man kan det, men jeg aner jo ikke hva alle begrepene betyr engang :p men det kommer, trenger bare tid på meg :p


Galemor
Jeg ønsker meg digitalt speilrefleks til jul, men jeg kan så vidt bruke digitalkamera til typen, så jeg må ha ett brukervennlig, er det noe du vil anbefale??


jeg er faktisk veldig fornøyd med mitt. ganske enkel å bruke, og ikke så tungt. mannfolk klager på lite grep, men passer fint for mine små damehender :p
det fikk forøvrig terninkast 6 i vg's test :p
vurderer seriøst å få til en innvendig bakgrunn i 64 litern min. men, jeg trenger ei balje til å ha fisk og planter i. og jeg vet ikke om jeg skal kjøpe to slimline moduler eller lage meg en sjøl av isopor. pappa er rørlegger og jeg vet han har laget badet sitt hjemme selv så han har kanskje epoxy.. men om det er en jeg kan bruke er uvisst. eventuellt om jeg bare bruker silicon, sand og stein da jeg ikke har planer om å male i det hele tatt.

ligger en minimais i taket på det karet, men jeg tror den tørker ut... har blitt mange hull i den og den har delvis skiftet farge...
Hvilket verktøy bruker du til å redigere bildene med da? Har akkurat begynt med Lightroom her, er ganske fornøyd med det så langt
adobe photoshop cs 3. har alltid likt photoshop programmene, og de er enkle å bruke, for meg hvertfall, etter ca 6 års erfaring :p
Oki. Lightroom er jo en del av adobepakka den og, gjør det enklere å arbeide med og holde orden på bildene dine. Det er absolutt å anbefale når du er vant med photoshop og. Mye av arbeidet kan da gjøres i lightroom, og så gjør du bare finpussen i photoshop hvis det er noe som mangler..
flytta nettop den ene eggeklasen, men den knakk i to... satt dønn fast. så får vi se om noe overlever
virker som flyttinga til epleklasen ble ett keisersnitt. det vrimler av minisnegler. ikke alle har funnet veien av isopor flaket dog. greide imidlertid å flytte den andre klasen over på isoporen uten å knekke den.

og, der var ph dråpene mine brukt opp, så da må jeg skaffe nye. tenkte å måle vannet i bøtta etter ett døgn, men det ble heller stusselig.

rekene gikk forøvrig bananas etter vannbytte. føyk veggimellom
nærmest umulig å se, men det er ei gravid blue pearl. og en med eggproduksjon
Kan kirsebær og blue pearl krysses, jeg har nemlig kirsebærreker som er røde på ryggen men blå på siden, og lurer da på krysning. De er lissom sånn lyse, lyse blå som dine blue pearl.
de er begge neocaridina reker, så ja, de kan krysses
Da har jeg nok fått kjøpt litt krysning, men det gjør meg ingenting, det er bare stilig, og mange andre sorter har jo oppstått gjennom krysninger.
De eplisene er jo skjønne når de er så små Synd de blir så store.
ja, hadde ikke gjort noe om de bare ble en tja 3cm :p mine voksne er digre, større enn trillene mine jo :p

har nå kjøpt aceton, akvariesilicon og sand har jeg, da mangler kun steiner. har bare digre steiner, om jeg skal bruke de må jeg kakke av mindre skal...

lurer på om jeg bare skal bruke samme balja som sist gang, dog trenger jeg ca 2-3 dager på dette prosjektet pga herding og sånn... men balja er stor, en sånn oppbevaringskasse i plast, så det er vel hvertfall 40 liter eller mer...
Tilfeldig bekjentskap
© Annette Kleven
Reklame for plussmedlemskap