Leifs verden (side 12)

mioo76
Eggene ble klekket i begge karene, så nå ligger de to hannene å passer på så ingen unger stikker av eller blir spist opp. Ellers har det kommet to kull med sverddragere de siste dagene



Dette var virkelig gøy å høre Mioo. Endelig fikk dem det til da..... ;-=)

Som jeg skrev i siste innlegget mitt her, er det babybooooom her om dagen. Akkurat i dette øyeblikk og noen timer tilbake har jeg så langt plukket ut mellom 150 og 200 egg fra aeneusene mine. Ja di er ikke ferdig enda så dette blir ny eggrekord i det karret. Kan vel trygt si at tilførselen av 2 store huer gjore sitt med antall egg. Har i nær 4 timer glant inn i dette karret, plukket ut egg og bare smilt for hver eggeklase di har lagt fra seg. Corydoras leik er vel noe av det artigste og mest underholdende jeg vet om å se på. For di av dere som ikke har sett en cory leik, dere har en opplevelse i vente. Gled dere. Har nå stort sett tømt 160L jeg har til salgs og fått bært opp 250L her i 2.etg. Dem skal bytte plass. Regner med at jeg tar ut en del av ciklidene som er i bord akvariet å har di over i 250L, da dem ikke er så store enda. Ups der kom det flere corydoras egg............... hei og hå. Leif
Jajaja. Vi kan alle være uheldige, men har veatt litt mer utur enn vanlig siste døynet. Først i går kveld når jeg fikk 160L ut og ned i kjelleren fikk jeg selvfølgelig knust ei topp plate som jeg må kutte ny til, så når jeg skulle mate fiskene i kjelleren i dag tidlig hadde strømmen gått i hele kjelleren. Og med ørten karr i kjelleren og 9 store skjøte ledninger var det bare å finne hvilken kolbe/pumpe/lys som hadde klikket. Gikk gjennom alle skjøteledninger og fant til slutt den skjøte ledningen som gjore kortslutningen. Det var selvfølgelig den siste jeg sjekket. Så var det å dra ut alle kontaktene fra den og se når sikringen gikk igjen. Selvfølgelig på den siste igjen. Varmekolben til den nedeste karret i jern reolen var det som var kortsluttet, svart inni og hadde spukket glass. Har vel fått nok da for et par dager. Da er ciklidene jeg skal ha fått plass i 250Literen som kom forrige dagen her. Er kun blandings malawiene igjen og di skal gies bort. Når dem er borte skal akvarie bordet tømmes, vaskes å bare stå tomt. Gidder ikke ha fisk i det igjen. Har som sagt tømt 160L og har i tillegg tømt 128Literen. Må prøve å begrense antallet litt på karr, og har et håp om å komme ned i "kunn"15"" karr. Skal også etterhvert som karrene og det andre er i orden få oppdatert profilen min med karr og bilder. Har i dag fått skaffet nye 3 stk reoler som skal i kjelleren. Mulig ikke alle 3 blir brukt, men det får en se om noen dager når jeg setter det opp og får flyttet karrene inn i reolene. Endelig kan jeg få vekk det store lange bordet som tar så mye plass. Regner med at det blir 1 reol til overs. Mvh Leif
Inaktiv bruker
eyyy jeg kan ta over blandingsmalawiene leif:P hehe, har fiksa plass til dem i 160 literen her, hakke noe annet å ha oppi der lissm:P
vegar haugerud
eyyy:D jeg kan ta over blandingsmalawiene leif:P hehe, har fiksa plass til dem i 160 literen her, hakke noe annet å ha oppi der lissm:P



Den er helt grei den vegar. Gratis, bare å hente, men må hentes i løpet av helgen. Vi avtaler via msn senere.

I dag har det vært både positivt og negativt i min akva verden. Begynte med at ancistrus eggene begynte å klekke. Det tusser av yngel i hula så det er nok en av di store huene som er eggleggeren denne gangen. Etter det fikk jeg i hus ca 30 yngel av L-144. Gud så skjønne og små. Har satt dem sammen med dem vanlige ancistrusene i oppdrettskarret nede i kjelleren. Når jeg kom hjem fra jobben i dag etter å ha hentet yngelen bar det opp her i 2.etg for å ta en røyk og mating av karrene her. Et trist syn, en død aeneus lå å fløyt i vannskorpa. Det var en av di to siste store hunnene jeg tilførte gruppa. Hun fikk nå lagt noen egg da før hun fant veien "hjem". Hadde også vannbytte forrige dagen så jeg vet ikke om det er alderen på den, eller hva det var. Så til slutt skulle jeg rense pumpa her oppe i mallekarret. Fikk da se den siste tilførte ancistrus hannen ligge klemt i mellom sugekoppene bak pumpefeste. Med andre ord har jeg i dag mistet to av fiskene jeg holder mest av, ancistrus og corydoras. Har aldri skjedd at jeg har mistet corydoras før, men minnet fra min første Bartesam ligger i bakhodet, selv om det var min egen dumhet og feil at den døde. Den Bartesamen var en gedigen ancistrus jeg aldri vil glemme. Yngelen av ancistrus, mossambicus og sebra vokser fort nå. Albinoene er også så store at jeg har lagt ut dem jeg har, for salg. Har 5-7 minst igjen som jeg kan se, men er vel flere. Er på tide med nye albinoegg nå. Er en stund siden sist. Venter også på nye corydoras panda egg, men kjenner ikke intervalene der for jeg har jo kun hatt dem noen få uker. Skal få lagt ut noen nye bilder av både karr, yngel og fisk i løpet av helgen
Profiloppdatering
da har jeg fått oppdatert karrene som er registrert i min profil. Mangler noen bilder og nesten 10 stk karr til, men får ta dette etterhvert. Er en del arbeid så en får ta det over "langen"

Leif
Har også i dag fisket ut noen døde fisk i 500L nede i 1.etg. Finner ikke noe feil så det er en gåte, men har sikkert sin naturlige forklaring. Yngelen til siste kullet med ancistrus er fritt svømmende og det vrimler i karret nede. Hannen og hula er flyttet tilbake til hovedkarret, 500L. I dag fikk jeg se ny sebra ciklide yngel nede i kjelleren. Ga bort en drøss med sebraer, men beholdy en hann og ei hue og nå er det altså enda mer yngel i kokkosnøtta. Ellers er det ikke mye nytt annet enn at jeg i løpet av kvelden og i morgen ska ha vann bytte på samtlige karr. Dvs på ca 20 stk. Lovet i går litt oppdateringer med bilder, så det kommer her.........

alle fra 250L som ble satt opp nå sist
Inaktiv bruker
jaja leif, hvem var det som sa at du skulle beholde en sebra hunn å en sebra hann? det var jo meg
grattis med ny yngel småen
Flere bilder


Bilde 1. Gruppemøte i ancistrus foreningen. 150L mallekarret i 2.etg
bilde 2. Nyklekket ancistrus yngel. (heia oss Ronny)
bilde 3. L-144 yngel
og til slutt

yngel
stolt mor
stolt far
Du har jo sebra ciklider i 250literen også??? eller var det de du hadde gitt bort som var på bilde??
Lissi87
Du har jo sebra ciklider i 250literen også??? eller var det de du hadde gitt bort som var på bilde??



Hehe skjønner du blir forvirret Lissi. Jeg gav bort di sebraene jeg hadde i 500L, en god del vet di som har vært her. Di som nå går i 250L er noen få og små jeg hadde i bord akvariet her, som jeg er i ferd med å tømme. Siste rest får vegar i morgen. Har også tatt til side et parr som går nede som fikk eggene sine klekket i dag. Milde måne hva skal jeg gjøre med all sebraen? Noen som vil ha noen? Ja heeeeelt gratis, men burde bli litt større først da. Det forrige kullet har begynt å få en grei flytte str.

Har nå fått byttet ca 50% vann på 240L, 54L, 60L, 250L og 150L her i 2.etg og 120L og 500L i stua i 1.etg. Da gjenstår karrene i kjelleren i morgen. Når en bytter ca 1000L i uka med akvarie vann er en vel glad en ikke har vannmåler, iallefall er jeg det. Pandaene i 120L fikk samtidig mygglarver så nå fortjener jeg jaggu egg der, så snill som jeg har vært med dem ;- =)

Har ennå ikke fått gjort noe med den nye reolen nede. Det er tre reol lengder og plass til tre hyller i hver, i tillegg til den jeg har så skulle det bli plass til alle karrene nede i reolene. Men er ennå ikke sikker på hvordan og hvilen(e) vegg(er) jeg skal ha det på enda. Tanke boksen går litt tregt.

Ettersom jeg tømmer akvariebordet i morgen og vasker det, er jeg ikke sikker på hva som skjer med bordet. Enten blir det stående tomt eller kanskje det blir solgt. Det er også i tankeboksen. Siste kullet med aeneus yngel ble det ikke noe av. Alt var helt dødt og en god del egg var ikke befruktet desverre. Så det yngelkarret ble tømt i dag og er klart for neste kull med egg.................... Mvh Leif

Bilde: Hei folkens!!!! Ja nå er jeg 2,5 mnd og går i læra hos pappa. Jeg skal nemmlig bli akvarist. Hilsen Tommy Andre.


Aha, ja men da er det jo ikke rart at jeg blir forvirra:P Hehe, du vet jo at jeg er vims:P Sååå søt Tommy Andre er og så stor han har blitt.. De er noen skikkelige sjarmtroll når de er så små

Klemzikosi
Lissi87
Aha, ja men da er det jo ikke rart at jeg blir forvirra:P Hehe, du vet jo at jeg er vims:P Sååå søt Tommy Andre er og så stor han har blitt.. De er noen skikkelige sjarmtroll når de er så små:D Klemzikosi:D


Ehm. Akkurat som sin far,,,,,, klemz
Hei
Så du hadde noen Malawi til over`s. Jeg er på jakt etter en Trawavasae han som på bilde. Skulle du ha noen til overs så ring meg. 92469700. Søt gutt han Tommy Andre så du yngler litt i begge leiere:o)
loffa
[QUOTE=Lissi87]Aha, ja men da er det jo ikke rart at jeg blir forvirra:P Hehe, du vet jo at jeg er vims:P Sååå søt Tommy Andre er og så stor han har blitt.. De er noen skikkelige sjarmtroll når de er så små:D Klemzikosi:D


Ehm. Akkurat som sin far,,,,,, klemz


Hehe, er du litt sjøldigger eller:P hehe, neida. Ja akkuratt som sin far Leif:P
Koos
Bjørn i Kvelde
Så du hadde noen Malawi til over`s. Jeg er på jakt etter en Trawavasae han som på bilde. Skulle du ha noen til overs så ring meg. 92469700. Søt gutt han Tommy Andre så du yngler litt i begge leiere:o)



Hei Bjørn.
Det var blandings malawi jeg gav bort. En kryssning av golden og Hongi tror jeg det er. Er ikke så bevandret i malawi verden.... Ja her yngler jeg på alle leire,,,,,, hehe
Reolen på plass................
Ja da har jeg fått montert reolen i dag. To seksjoner tok jeg i første omgang, så får jeg se om jeg har bruk for en til.

Har kun så langt fått vasket reolen etter monterig og fått satt inn et karr. Blir kanskje litt mer senere i kveld da det nå om en times tid er fotball på tv. Skal bli gøy å se LSK leike seg med VIF og slå dem..... tja....3-1

her kommer bilder
bilde 1. Første karret på plass
bilde 2. -144 yngel
Reol
Det ser ut til å bli fint dette loffa har du noe til overs når du er ferdig så gi et pip. Men du må nokk få gjort noe med strømmen. Jeg kan anbefale at du kjøper EL kanal som du montere opp mot taket der kan du jo sette på så mange utak du vil.
Bjørn i Kvelde
Det ser ut til å bli fint dette loffa har du noe til overs når du er ferdig så gi et pip. Men du må nokk få gjort noe med strømmen. Jeg kan anbefale at du kjøper EL kanal som du montere opp mot taket der kan du jo sette på så mange utak du vil.



Ja en kan trygt si at det er nok skjøte ledninger der allerede. Men det blir å bruke det samme el systemet som jeg har. Blir litt om møblering av karr etc, men el-en blir som den er. Er litt dumme å montere disse reolene kontra den jeg allerede har, så måtte skru den fast i veggen til et hjørne. Skal se jeg Bjørn hva jeg har igjen av plater, pinner og stenger så skal jeg gi deg beskjed om hva du kan få herifra.

Beklager om jeg ikke svarer med en gang det kommer innlegg i denne tråden /eller andre). Jeg får sjeldent varsling om nye innlegg av en eller annen grunn. Noe i systemet funker ikke så ved beskjeder eller andre viktige ting anbef jeg at dere sender en privat mail for hurtigere svar

Leif
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap