- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Rognkjeksens akvarium (side 12)
Rognkjeksens akvarium (side 12)
Postet 27.11.09 kl 11:19
Postet 01.12.09 kl 02:10
Postet 01.12.09 kl 07:09
Hva er det?
RunarH[QUOTE=loffa]På undersiden av kroppen har den en sugekopp faktisk.
Her er et dårlig bilde som viser den
ka i helsiken e det?
Postet 01.12.09 kl 15:06
Tok du ikke fiken?
Lars Vegar SteineHar av og til problemer med fisketyver.:) Måtte legge nett over akvariet til slutt for å holde måkene borte:) Får besøk av katter også på kveldstid sånn at jeg legger lokk på når det er natt eller jeg ikke er hjemme... Har bilder av den en tyven..:)
hva me fisken tok du den ikke?
Postet 01.12.09 kl 15:09
Kan dem ikke pare seg
Lars Vegar SteineDe to hummerene jeg har er cirka like store,men av forskjellig kjønn. Det er hannen som bestemmer. vil den ha hulen til huhummeren,må den bare finne seg i å flytte ut.:) Så det blir aldri noen "slåsskamp". Hunnen flytter seg alltid. Jeg har også sett at hunnen flytter seg selv om hannen er vesentlig mindre. To like store hanner er noe annet,det blir som regel slåssing og kan ende med at en mister en klo eller to..
kan dem ikke pare seg?
går det an at de parer seg hade vært gøy
Postet 01.12.09 kl 15:33
Blå hummer
er ikke blå hummer en slik ''engelsk hummer'' eller noe sånt? mener på at de gidde 1000kr. per stk(levende) på atlanterhavsparken i ålesund for en god stund siden(kanskje 2 år)
Postet 01.12.09 kl 16:54
Postet 01.12.09 kl 17:11
Runar O. Kviener ikke blå hummer en slik ''engelsk hummer'' eller noe sånt? mener på at de gidde 1000kr. per stk(levende) på atlanterhavsparken i ålesund for en god stund siden(kanskje 2 år)
De britiske øyer har den samme arten hummer som vi har. Europeisk Hummer.
Men har også lest at blå hummer er mer vanlig der borte enn her hos oss.
Så det kan godt vær at den kalles "engelsk hummer" av noen. Jeg har ikke hørt det før
Postet 01.12.09 kl 17:17
Okei
takk så du hade fot egg på den blåe PS futi grisen for et fint akvarie xD
Postet 01.12.09 kl 20:16
Leppefiskene begynner å bli merkbart mindre livlige enn tidligere. Det har nok med at temperaturen i sjøen begynner å bli lavere.
Disse fiskene trekker mot dypere vann vinterstid,der det er varmere.
Så til helgen tror jeg at jeg vil slippe dem tilbake til sjøen,slik at de kan trekke ut mot dypere vann.....
Disse fiskene trekker mot dypere vann vinterstid,der det er varmere.
Så til helgen tror jeg at jeg vil slippe dem tilbake til sjøen,slik at de kan trekke ut mot dypere vann.....
Postet 02.12.09 kl 19:01
Dem var fine
trode det ikke var så fine saltvans fisker i norge xD
Postet 03.12.09 kl 14:24
Postet 05.12.09 kl 20:08
Postet 05.12.09 kl 20:46
Postet 05.12.09 kl 20:59
Postet 05.12.09 kl 21:25
Mhm
det skal bli gøy
Postet 06.12.09 kl 11:28
Postet 06.12.09 kl 19:36
Ååå
det var så fint
Postet 06.12.09 kl 19:40
Da har slangene fått stått med ferskvann noen dager. Så idag spylte jeg med ekstra stort trykk(brukte to hageslanger,den ene naboens).
Det kom veldig mye blåskjell og annet grums,bla sjøpølser:!
jeg får gjenta denne prossessen noen ganger slik at jeg er sikker på at jeg får det helt rent.
Legger også ved et bilde av pumpehuset. Det er isolert med 5cm isolasjon rundt alt. Det er for å minske støy fra pumpen og for å holde kulda ute når pumpen står der vinterstid.
Det kom veldig mye blåskjell og annet grums,bla sjøpølser:!
jeg får gjenta denne prossessen noen ganger slik at jeg er sikker på at jeg får det helt rent.
Legger også ved et bilde av pumpehuset. Det er isolert med 5cm isolasjon rundt alt. Det er for å minske støy fra pumpen og for å holde kulda ute når pumpen står der vinterstid.
Postet 10.12.09 kl 19:41