Tonje_r`s akvarier. (side 12)

Sølvi Gullaksen
Har du bilder av unimaculataene ? Håper du blir fornøyd med coryene forresten.

Ikke de beste bildene men her er de

Begge bildene er av hannen, har ikke bilde av hoa. Men den er lik i fargen men mangler fargen på sidene av kinnene.
[External Image]
[External Image]

Er veldig fornøyd med coryene, takk for handelen De svarte har begynt å suse rundt slik som du sa de kom til å gjøre
Utrolig artig fjes på de ,skikkelig stilig
Fisken blir ofte kalt pigsface, forstår godt at de blir kalt det. Fra riktig vinkel ser det ut som et grisetryne Skal se om eg får tatt bilde av hoa, der er grisetrynet mer synlig
I dag ble mine Boraras maculatus flyttet fra ene 60literen og til en av 100literen i reolen, 'ph og vannforhold skal være mye bedre for de her.

Yngelet av Betta unimaculata synes eg vokser for hver dag som går. I går var de nesten gjennomsiktig allerede i dag begynner de å få gråfatgen på kroppen som foreldrene har. Prøvde å ta bilder av de små, men de er rett og slett for små og kjappe til å klare å feste på et foto

Ene cory yngelet som ble kjøpt av Sølvi i helgen
[External Image]

Her er hoa av unimaculata, her ser man grisetryne mye bedre
[External Image]
I dag har 60literen fått en liten oppgradering. Begynte å bli litt lei det gamle oppsettet så da var det bare til å sette igang. Etter et par timer og lettere stresset fisk ble eg ferdig, ganske fornøyd det ble litt mer ryddig og fiskene fikk mer svømmeplass.
Før
[External Image]
Etter
[External Image]
Litt bilder ble tatt av de sjarmerende Apistogramma sp "Inka" ene

Blåser seg opp for den andre hannen
[External Image][External Image]

Heldigvis er det bare småknuffing mellom disse Apistoene, ingen jaging eller krangling ellers.

Og så måtte jo en av mine L134 også få komme med. De begynner å vokse seg store og fine nå
[External Image]
Det er også komt små Masket i huset Synes ene hoa av Apistogramma "Masken" har voktet ene enden av akvariet voldsomt i det siste, bare ene hannen som har fått lov til å komme i nærheten. I dag fikk eg vite hvorfor. Mamma er på luftetur med sine små
Mor og barn på tur
[External Image]
Mor poserer for fotografen
[External Image]
gratulerer med yngel.
Tror det er det hos mine inkaer også, men hun har de isåfall lengst bak i karet.
Jager scalarene tilogmed. hehe

Espen
Takker så mye Espen, alltid gøy med yngel Ja de er noen hissige små disse Apistoene, jager vekk alt, størrelse er ingen hindring Mor er på luftetur med sine barn langs hele bunnen av akvariet her. Har et til par med Masker sammen med de men har lagt disse ut for salg siden de er såpass hissige når de har yngel. Mindre fisk som rasboraene eg har sammen med de er vist ingen trussel så disse får være i fred
Sorry. Skrev feil. Er Panduroene som har noe på gang. hehe.
Inkaen gå i ett annet kar (hunnen døde dager etter hun kom ut fra karantenekaret).
Så må på Midtun og kjøpe en ny.
Inaktiv bruker
ville bare si takk for en rask men hyggelig handel i dag vi sees
Ble litt handling i går, et nytt par med Betta channoides. Et par Betta uberis, en utorlig fin liten Betta Og så var eg på nippet til å kjøpe et par med Betta rubra, men disse er så vanskelig å kjønnsbestemme så ble ikke de i går. Får se hva som skjer etter litt mer leting om info på nettet, litt kjipt å komme hjem med to av samme kjønn av en såpass dyr fisk.
Høres spennende ut ,har du bilde av Betta uberis ?
Hvor mange forskjellige Bettaer har du nå forresten?
Sølvi Gullaksen
Høres spennende ut ,har du bilde av Betta uberis ? Hvor mange forskjellige Bettaer har du nå forresten?

Har ikke fått bilder av de enda, de var ganske så sky når eg slapp de ut i går. De kom knapt frem for å få nyklekket artemia sakl legge ut bilde med en gang de begynner å vise seg litt mer

Har 7 arter Betta nå vist eg regner med kampfisken Begynner å bli en fin liten samling etterhvert Tenkte å ta meg ein tur til Midtun Åsane igjen seinere å kikke litt mer på Betta rubraen, har funnet litt mer ut som kjønnsforskjeller hos de. Så må kikke litt mer, er eg heldig finner eg et par og då blir de mest sannsynlig med meg hjem
Feil i forrige inlegg, hadde 8 arter, har nå 9
- B. albimarginata
- B. brownorum
- B. channoides
- B. mandor
- B. pallifina
- B. rubra
- B. splendens
- B. uberis
- B. unimaculata

Fin liten gjeng dette
Det var ei imponerende liste

Har bare Channoides jeg... Foreløbig...
Tonje_R
Feil i forrige inlegg, hadde 8 arter, har nå 9:) - B. albimarginata [URLBLOCK1] - B. brownorum [URLBLOCK2] - B. channoides [URLBLOCK3] - B. mandor [URLBLOCK4] - B. pallifina [URLBLOCK5] - B. rubra [URLBLOCK6] - B. splendens - B. uberis[URLBLOCK7] - B. unimaculata [URLBLOCK8] Fin liten gjeng dette:)

Dette er en god sammling ja. Noen favoritter blandt de?

Gratulerer med Betta rubra, ikke mange som har denne flotte fisken.

E
Favoritten er nok channoides for øyeblikket, rubra ligger jo høyt oppe på liten den også. Får se nå de virkelig farger skikkelig ut Men Bettaene som har den beste personligheten må være pallifina og unimaculata, disse spiser jo fra fingrene mine under foring så kan jo ikke la være å bli sjarmert av disse
Betta rubraene ser ut til å begynne å finne seg tilrette i sitt nye hjem, spiser godt og svømmer rundt. Er litt usikker på kjønnene på disse siden de ikke har farget skikkelig ut enda, men håper jo selfølgelig at det er et par

Betta unimaculata yngelet vokser godt. Først nå kan eg se kor mange hannen har spyttet og det er ikke få, har ikke mulighet for å telle de siden de er så mange
Apistogramma "Masken" yngelet ser goså ut tul å klare seg bra, mor oppfører seg som en pitbullterrier på speed når annen fisk prøver å komme i nærheten Nå kan eg faktisk begynne å se at yngelet er fisk og ikke bare en prikk med en strek bakpå
Da var Maske yngelet vekke men et nytt er vist på vei Det blir heller ikke flere B.unimaculata yngel fant hoa på gulvet i går, forstår ikke kordan ho har komt seg ut, eg som har vært så nøyen med å passe på at gitteret oppå akvariet har vært skikkelig på plass. Men hannen går jo med kull nr 2 som snart skal spyttes og kull nr1 spiser som blinde hester så rikelig med unimaculata har eg jo egentlig
Som plaster på såret ble det kjøpt inn 10 lakrisguramier (Parosphromenus linkei ) gleder meg til disse slår seg til rette og viser sine flotte farger

Betta rubraene viser seg å være 2 ho fisk, litt kjipt, men får no bare håpe de får inn flere til butikken slik at damene kan få seg noen menn
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap