Jørn hennings akvarie og fisker (side 12)

Til Mona og Rita..ja skal sende det inn..
Ja det forklarer vel hvorfor ingen av mine coryer slåss for de reknes vel som disse mindre artene

Ja jeg var no ikke så langt unna med at det jeg syntes de lignet på var det de var da
Hei
Tobias O
Ja det forklarer vel hvorfor ingen av mine coryer slåss for de reknes vel som disse mindre artene ;-) Ja jeg var no ikke så langt unna med at det jeg syntes de lignet på var det de var da ;)
Nei du var ikke så langt unna der..
C carlae
C carlae en liten artig art fra Argentina, kan minne litt om en C paleatus i mønsteret men ikke stort mer enn det. ikke så veldig vanlig fisk å se i hobbyen ennå, men jeg vet at det er nå flere fra England med fisk fra det samme kullet som mine som har hatt lek på denne arten. Så at den vil blir mere utbredt i hobbyen en hva den er i dag kan man regne med. [External Image]
C negro
Flyttet C negroene over til et eget artskar i dag. Disse fiskene er fortsatt for unge til å få noe yngel på, men hadde et ledig kar uten noe fisk i. [External Image]
utrolig stilig det bildet du skal sende inn.
Slåss de helt til en dame biter tak i de? Eller fortsetter de da også?
Hei
Black_Flys
utrolig stilig det bildet du skal sende inn. Slåss de helt til en dame biter tak i de? Eller fortsetter de da også?
hunnen er ikke stort innblandet i dette her.. Hannene sloss seg imellom, det er da en evig kamp for den dominerende hannen med å holde de andre hannene borte når hunnen legger egg.
Corydoras boesemani
I går og i dag har det vært akvarie dager.. Jeg fikk tatt noen bedre bilder av C boesemaniene. Mens jeg rensket litt opp i akvariumet med plantene som er oppi der, så fant jeg 5 ubefruktede egg.. Litt dumt at de var ubefruktede, men da er det mulig at det går bedre neste gang det kommer noe.. [External Image]
C boesemani
Et av de bedre bildene.. [External Image]
C boesemani
sissimor
Nok en nydelig cory ;D
Hei sissimor.. ja det er en nydelig liten corydoras. dumt at de få eggene som var der var ubefruktede..:-/
C065
Mat på gang. ..et bilde av en voksen C065 og et yngel.. [External Image]
En dag vil jeg komme å titte litt hos deg

Litt lyst til å lage en reol til f.eks Cory men trenger litt mere inspirasjon og bensin på bålet..
Flotte kar og masse intressante fisker
Hei
Det må du bare gjøre vet du.....så skal du få med noe int med hjem igjen ..
C ambiacus
Et bilde av en annen art jeg har gående her hjemme..C ambiacus mest sannsynligvis, noen av disse "flekkete" artene kan være veldig vanskelig å skille, siden de kan variere veldig i mønsteret. Denne arten er fra Peru, jeg har en gruppe på 6 stk. [External Image]
C. ambiacus
Helledussen noe så søtt! Den søteste corydorasen jeg har sett! Hehe
Du må gi meg beskjed om du får noen yngel av C boesemani, de ser jo kjempefine ut Gratulerer forresten med ny tittel ))
Hei
Hei på du.. Disse fiskene har akkurat satt i gang med egg legging, så det har vært få egg de to gangene det har skjedd. Alt av egg var også ubefruktet,en ting som forkommer noen ganger på ung fisk før det sitter... Men det kan vel hende at det blir greie på det etter hvert. Takker..må vel nesten gratulere deg også..
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap