Kaja's coryastiske verden (side 12)

Torbjørn Jørgensen
Gratulerer med årets lengste innlegg på akvaforum :D

Orket du å lese hele også Torbjørn?
Hihi, må vel nesten innrømme at jeg datt av underveis.. men klokka var ganske mye og var trøtt, skylder på det :p

Kaja: biiilder! vi vet du kan
Dere må lese heeele gutter! Det var absolutt interessant ;D
Plussmedlem
Jeg klarte det fint jeg, ikken'o problem
Haha ja jeg så hvor langt det ble selv etter det var lagt ut, men har skjedd så mye og over lengre tid.
Får lissom litt skrive sperre av slikt jeg....
Men dere får ta det i puljer for nå blir dagene brukt hos Marita så det er der det skjer noe nå.
Idag har blitt det ho kaller fysiske bevis på fremgang siden Milo har vært igang mens vi bare har vasket, vasket og atter vasket....
Vel ferdig der skal vi begynne her og jeg veeeet det blir ganske kaos mens det står på men med både ho og Milo ivrige med bildetagning får dere nok bilder underveis.

Det er så morro og inspirerende å følge med på alt som skjer hos dere, Marita og Linda! En gang i framtiden (om vi noen gang får kjøpt oss hus) blir det nok reol på meg også, med automatisk vannbytte
Det er hyggelig å høre )
Er du på disse trakter Sissimor er du velkommen på besøk.

Siden jeg skal bytte ut reolen på kjøkkenet hvor jeg har det superlett med vannbytteslange og ledning ut i sluk på verandaen,
kommer jeg ikke til å automatisere det her enn så lenge.
Men hvis jeg skulle finne på å ville ha det, så er kar'ene klargjort for det .
Drømmen om hus er tilstede hos meg og Milo oxo, men jeg liker å ha akvarier rundt meg og ikke i eget rom for da ser jeg så mye mer til hva som skjer.
Men en stor kjellerstue med sofagruppe i midten omgitt med akvarier hadde ikke vært å forakte...

Er litt som en unge i førjuls tiden nå.
Føler spenningen på det som er i vente når alt er satt opp, hos alle tre.
Hos Linda gleder jeg meg veldig til å se beplantningen,
Hos Marita venter eggestinne damer på artskar,
Og hos meg blir det bedre bunnflate til alle ynglene mine.

Ikke noe høstdepresjoner her i gården nei!
Tror jeg nesten helt sikkert kan love at det blir litt planteoverskudd å forsyne seg av Kaja, bare to av de seks her blir plantekar, jeg må bare finne ut hva som blir til overs først. Og som jeg skrev, gråndinen tar klubbens reoltrøbbel så alt går helt glatt og fint og greit hos dere og Marita har jeg bestemt. Det må jo være måte på alt

Kommer Sissimor hitover er hun beslaglagt, men et besøk kan vel kanskje innvilges hvis jeg får være med...
Nå synes jeg egentlig at du har hatt reoltrøbbel nok for å dekke opp hos oss alle tre.
Og jeg har et stort ønske om besøk av deg når reolen står oppe
Var ikke ment som tigging om planter fra deg men både jeg og Marita setter som alltid veldig stor pris på plantene dine.
Du er jo så inspirerende dyktig på planter at du nok har mange råd jeg kunne trenge.
Og så får du sett aureum barna samtidig)
Nei nei nei, da må jeg bare skride forbi for aureumbarn blir det ikke plass til hvis Ove skal få viljen sin og få tilbake Botia. Men reoltrøbbel må jeg ha tatt meg av, deres har jo stått oppe et sted og må passe vel? Det blir helt sikkert planteoverskudd her ser jeg nå, for jeg kan jo ikke motstå fristelser, og i fire av seks kar går det ikke så bra med planter. Tror jeg...

Har i alle fall helt sikkert "gress" av typen Eleocharis, med lokasjon til og med hvis Thor husker hvor han plukket dem!
Linda W
Har i alle fall helt sikkert "gress" av typen Eleocharis, med lokasjon til og med hvis Thor husker hvor han plukket dem!

Fantastisk!
Linda W
Kommer Sissimor hitover er hun beslaglagt, men et besøk kan vel kanskje innvilges hvis jeg får være med...

Åh, så hyggelig
Akkurat hjemme etter en lang dag hos Marita.
Fikk da stoppet potmannen på tur ut idag og han kunne opplyse meg om at han hadde lagt igjen to store pakker på postkonteret til meg som bare var å hente.
Dette var en haug maller som ble sendt fra nordnorge igår og tydeligvis fått servicen med flyfrakt så fort som de kom frem.
Her var det noe for oss alle men mest til meg.
En lekstrio med store flotte og fantastisk fint farget super-rot men gutten kan ikke skryte av stor bartevekst ennå.
Derimot fikk jeg en annen trio som til å med damene kunne skryte av å se ut som Bjørn Eidsvåg men det var en veldig tydelig gutt av disse mørke og svarte 034'ene.
Så kom det 5 unge par sp. Dragon, hvorav ett blir boende hos Marita, to hos Milo og to hos meg.
Disse var noe spesielle og skikkelig kule med den gule munnen sin, finnene og tegningene som blir enda finere nå som de endelig har sluppet ut av reisepose og plastbokser siden de har vært på 'dagis' hos Marita i hele dag.

Marita fikk tatt noen bilder av alle som hun skal få lagt inn her, men det var ny forelskelse for henne med maller idag da hun hang over bollen med 034 med utbrudd som åååhhhh se så vakker, ååååhhhh se det ansiktet, ååååhhhhh se de bartene....
Så spørs nok ikke om 'svartingne' får flere bilder enn de andre...

Ja, det ble noen flere bilder av enkelte
De svarte barte-mallene var jo bare vakre, akkurat som små, rotete nøster man bare vil klemme på

Her er bildene

Ranunculus
[External Image]

Super-rot
[External Image]

Dragon [External Image]
Åååå for noen morsomme barter!
Ja disse mallene har jeg alltid synes at er fantastisk vakre med de store bartene og de trekantede kroppene sine.
Jeg har en litt mindre gutt av disse fra før og så kom det en gutt og to damer i posten til meg nå, så da har jeg en fin liten gjeng.
Det var virkelig prakteksemplarer jeg fikk for de kan variere mye i farge, mens disse var såpass sterkt sortfarget at de skinte i blått.
Og størelsen var det heller ikke noe å si på da de var greit voksne tasser med veldig tydelig kjønnsforskjeller til å være denne typen maller.
I utgangspunktet skal det kun være guttene som får bust oppetter snuta, men på disse kan damene også få det noen ganger.
Her var alle så store og de to damene hadde fortsatt ikke fått noe mer enn den nedre kransen og jeg syntes også at det var en liten forskjell i både snute og kroppsfassong fra gutten som absolutt fortjener å bli kalt mann...
Jeg planlegger å lime skiferlister i bunnen på det akvariet de skal få i den nye reolen slik at de kan få ha steinrøysa si i hjørnet der strømmen er værst men samtidig kunne ha ett litt roligere sted hvor det er mulighet for litt planter og sand.
034'ene er kjent for å ikke være særlig synlig i akvariet men har den erfaringen med 'lillegutt' her at han liker å henge på plantene når han ikke lemper stein i hjørnet.
Han er spesiell på alle måter han da siden han oppsøker handa mi når jeg ordner ting oppi akvariet, noe som i alle fall ikke er normalt.

Så spennende med han som oppsøker hånda de. Det kan jo bli ganske tam fisk etterhvert det Morro. Skal se disse blir flotte og kommer til å få det bra. Lemper stein, betyr det at de driver å flytter rundt på stein/skifer?
Ja en smule spesielt at han holder på slik men mest små lavastein han flytter rundt på, skiferen får ligge i fred enn så lenge.
Tenkte å la den lille gruppen med sp black jeg har få bo der sammen med noen sorte kuli åler i det samme karet slik at alt av 'svartinger' blir samlet der.
Så eneste jeg mangler er da en snill og strømelskende liten stimfisk, fortrinnsvis svart...
Kaja
034'ene er kjent for å ikke være særlig synlig i akvariet men har den erfaringen med 'lillegutt' her at han liker å henge på plantene når han ikke lemper stein i hjørnet. Han er spesiell på alle måter han da siden han oppsøker handa mi når jeg ordner ting oppi akvariet, noe som i alle fall ikke er normalt.

Hehe, da er han ganske så spesiell, ja Gruppa mi er veldig sky, men det er en nydelig Ancistrus-art.

Hva er egentlig Dragon? En menneskeskapt hybrid slik som Super Rot?
Kaja
Ja en smule spesielt at han holder på slik men mest små lavastein han flytter rundt på, skiferen får ligge i fred enn så lenge. Tenkte å la den lille gruppen med sp black jeg har få bo der sammen med noen sorte kuli åler i det samme karet slik at alt av 'svartinger' blir samlet der. Så eneste jeg mangler er da en snill og strømelskende liten stimfisk, fortrinnsvis svart...

Men om du får egg, vil ikke ålen ta dette som mat? Eller fjerner du kanske eggene samt at om de ligger på ruta kommer ikke ålen til? Har hatt lyst på enten kuli eller værål, men ikke tort med tanke på coryene mine. Rekekaret får den heller ikke røre, men det er jo greit nok. Har jo flere andre kar å velge mellom liksom
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap