Tropheus Bilder (side 121)

Jeg har vært på hjemmebesøk hos "Pegen" i dag. Her får dere en liten smakebit av hans Tropheus Duboisi "Stardust". En nydelig gruppe med unge fisker. De er faktisk svartere enn Duboisi, med hvite flekker litt her og der.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Artige fisk!

Følger opp med et mobilbilde av en av mine nye petrochromis famula "bluefin" fra Congo.

[External Image]
VF Ikola på Grefsen.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Ikola er og blir en av mine desiderte favoritter!

Her kommer noen bilder av fiskene på Østerås. Merker at rødfargen har dempet seg litt etter det kom store petroer på besøk.. Disse bildene er tatt for et par dager siden.. Man får ikke i både pose og sekk
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Petrochromis orthognathus ikola
[External Image]

Petrochromis famula "bluefin" Congo
[External Image]

[External Image]

[External Image]
det var faktisk en av de fineste petroene vi har sett.
mange har du, samme prisgruppe som VF troffer?

Se om ikke vi skaffer oss noe petroer også en dag.
hei er det denne, fant ikke kongo varianten men denne lignet;
petrochromis famula chimba
Vibsi
det var faktisk en av de fineste petroene vi har sett. mange har du, samme prisgruppe som VF troffer? Se om ikke vi skaffer oss noe petroer også en dag.

Prisen på disse ligger på rundt 45$, noe som tilsvarer ca. 310 NOK pr fisk for VF.
Om prisen gjelder for medium eller large fisk er jeg ikke sikker på.

Men hva Kristian har gitt aner jeg ikke... (Han har sikkert en god "deal").
Vidar Alfei
[QUOTE=Vibsi]det var faktisk en av de fineste petroene vi har sett. mange har du, samme prisgruppe som VF troffer? Se om ikke vi skaffer oss noe petroer også en dag.

Prisen på disse ligger på rundt 45$, noe som tilsvarer ca. 310 NOK pr fisk for VF.
Om prisen gjelder for medium eller large fisk er jeg ikke sikker på.

Men hva Kristian har gitt aner jeg ikke... (Han har sikkert en god "deal").

De kommer fra danske Petroimporten. Jeg ga 310 dkk, altså nesten 400,- nok med den dårlige kursen som er nå. O.ikola kostet 410,-.. Så kom frakten., så det ble ikke fler en 7 stk denne gangen..

Viltfangede petroer er dessverre ganske dyre, men de gir tilbake også. Ikke et stille sekund i det akvariet nå for å si det sånn
Pemba har lagt på seg. Ble lurt en gang med 2 tyggende hunner men det var bare juks. Mange hunner er ikke hel klare for alvor. Men de vilde hanner presser på. Ikke rart at "jentene" later som de er med yngel. Alfa hannen ble skikkelig forbannet en gang når han så en tyggende hun. Han lurte sikkert på hvem som var "faren". Det er 2 hunner som tygger nå, men om det er sant vil tiden viser.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Cool lips

Følger opp med noen petroer som dere snart blir lei av!

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Badat; Hadde ikke du blitt forbanna hvis kona di plutselig kom gravid uten ditt "samarbeid" ?!
Det er nok falsk alarm igjen. Hun med den store skuffen som jeg så i stad hadde ikke lenge samme størrelse på skuffen da jeg var hos dem med mat for siste gang før leggetid. Skuffen er bare borte.
Se her ja Badat. Godt pembaene har kommet til en familie med nok mat
Fine petrochromiser Kristian,, Vi har god grunn til å være fornøyd med denne sendingen.
hmmm de petroene så sinnsykt fine ut. nå er vi litt i tenkeboksen her, kanskje prøve oss på en liten gruppe petroer, synes famulaen var skikkelig fin.
roger hvordan er det med de der golden kirizaene? noen nye bilder av de? blitt større og vist seg litt mere frem med farge osv?
De vokser da sakte men sikkert.
Som små så du anntydninger til sort på den bakre delen av fisken,men etterhvert som de vokser blir fisken bare mere og mere gulorange på hele kroppen.

Har faktisk begynt å riste og leke litt

Må vel prøve å knipse litt bilder snart
Jeg har 5 trewer dere kan kjøpe Bergen

Quiz;
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap