Mange bøtter vann.. (side 121)

de anbefaler jo faktisk en overmadrass på den sia der. nå vet jeg hvertfall hva jeg skal ønske meg til jul... og om jeg får gavene tidlig gjør det ikke no :p
Husk å kjøpe overmadrassen på Ikea, du får ikke den størrelsen noen andre steder såvidt jeg har klart å spore opp 140 er ikke helt standard, det er gjerne 120 eller 150 andre steder.
jepp, jeg vet at svensker er en smule rare med sine "standarder" :p

eneste akvariske som har skjedd idag er at jeg har fått post fra england med fiskemat... :p
ellers har jeg kjøpt mikrobølgeovn og litt bestikk og en tallerken, zalo og oppvaskbørste så jeg kan lage mat mens jeg pusser opp leiligheten. viser seg at det er mer jobb enn først antatt.

gulvlistene har dem ikke maskert når de malte, og malingsjobben generellt var ikke så altfor bra. kjøkkenet har vel vært hvitt engang, men nå er det lys gusjegulhvit. ikke pent. men på kjøkkenet er det ikke så mye vegg å snakke om heldigvis. er malbar tapet så det er heldigvis bare å rulle i vei :p
en av de større orange laser ynglene
[External Image]
fange kuhlii er ett ork. har kjøpt ny fisk idag, men det skal i karantene. så siden laserne er alene i en 64 liter nå skal de få besøk inntil videre.
sånn, fisk fanget, fisk akklimert og sluppet ut, sistemann står i boks og venter :p
her er min nye skjønnhet, og her er en ID tråd

[External Image]
ser ut til at det er en indianergoby.. med en prislapp på 215 kroner håper jeg den ikke er grisebillig :p
[External Image]

og en god og feit venusfisk. ser ut til at jeg bare har hunner igjen nå. har to små yngel, for små til å skjelne kjønn..
[External Image]
Den sofaen fra Ikea er kjempesuper, vi har den selv og er utrolig fornøyd med den.

Hehe når man kjøper et nytt sted er det nesten alltid mer og gjøre enn man først tror. Vi har jo kjøpt hus nå og skulle bare noen få ting, blir vist full oppussing en gang til tror jeg. Er jo ikke alt man må gjøre men endel gjør man jo også for og trives, og det er nesten like viktig synes jeg. =)
joda, jeg *må* ikke male soverommet, men jeg liker ikke fargene der :p stua må jeg desverre, da fjerningen av vegghyllene avslørte at det var malt rundt festebrakkettene.

ellers har jeg nettopp kommet hjem fra akvariemøte i larvik. referat fra en turn + pizza og diverse småprat, så koselig atte.
Flotte disse indianergobyene dine er Hvordan er de med andre fisker i karet? Har vurdert å anskaffe goby, men har dessverre null peiling på disse.
min såkalte indianer går alene i ett 28 liters karantene kar. den ser ikke ut til å mobbe rekene da disse ikke gjemmer seg overhodet. vet ikke hvordan den liker romkamerater. de andre gobiene mine kan være mer gretne av seg. er vel individuelt mellom artene tror jeg.
typiske bilder av fisk som svømmer ut av fokus idet jeg trykker på knappen :p

[External Image]

[External Image]
Gobyene dine minner meg veldig mye om nigeriakilliene våres. Like flotte i fargen, og fisker med sånne farger må man jo bare ha! Hannen i nigeriakilliparet vårt er helt umulig å ta bilde av, han forsvinner i det jeg tenker "Oi, det hadde blitt ett fint bilde", nesten så man skulle tro at de leste tanker..
uheldigvis har jeg bare en. og den ønsker seg flere venner til jul :p

flere som ønsker seg venner. en av mine 3 habrosus. er på evig jakt etter 5 til...
[External Image]

jeg aner ikke hva denne sandsneglen har prøvd på. den måtte hvertfall ha litt hjelp :p
[External Image]
litt sent, men her er bildet ditt liv :p
[External Image]

og her er ett par av de største cw23 yngelen. tydelig store forskjeller der, ca halvparten er mye større enn de andre...

[External Image]

[External Image]
gjett om jeg gleder meg til å flytte og sette fiskeyngel oppi et glasskar. idag har vi hivd ut badekaret, og gjort det meste klart. må bare vaske litt først. og kjøpe flis. er kritthvite fliser på veggen, ikke lett å finne noe som passer...
Kjempefint, flott med den windeløwen på den rota, tror jeg må ha meg litt windeløw i 180 literen min gitt. De er veldig fine. En plante jeg ikke har hatt på lenge heller.
hehe, det er ikke windeløv liv, men den ligner litt. er en bregne som heter Bolbitis heudelotii. hvis du vil kan du få litt av meg, har ett virrvarr som fyller halve 28 litern min :p
Det ser jeg jo nå når jeg tok større bilde ja Kjempefin plante, tar gjerne en avlegger jeg
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap