Sissis våte drømmer (side 121)

I dag har jeg flyttet Dag og Beate fra Lekegrinda til Fødestua. Tror de skal få det fint der. Kanskje det til og med blir lek? Dag er god på å lage skumreir, og Beate er klar hun, men han bare jager henne bort. Vil ha redet for seg selv raringen...

Halfdan viser seg å være en ganske hissig fyr, og Mille og Mathilde liker ikke trynet på hverandre, så disse halfmoonene har skapt meg en del hodebry. Må vurdere litt hva jeg skal gjøre med dem. De bør jo gå i karantene litt til, men jeg har ikke bestemt meg for hvor de forskjellige skal gå til slutt...
Vet du, jeg ble skikkelig misunnelig nå jeg. Bruno Banani var jo rålekker! Gjett om han skal bli fin da - med litt godt stell!
Åh, jeg får kjempelyst på kampfisker igjen når jeg leser i tråden din Sissimor !
De er virkelig noen personligheter disse bettaene; på godt og vondt. Og så er de så vakre, og så kommer de når du snakker til jeg. Og etter ei stund kan jeg plukke de opp bed bare hendene, og styke dem over ryggen ;D

Håper virkelig Bruno vil komme seg ja. Han så skikkelig stusselig ut allerede første gang jeg så ham, for flere måneder siden. Etter det har han jo bodd i ca 1 liter vann, med råtnende matrester på bunn, og proteinhinne på toppen. Blitt bare tynnere og tynnere, blekere og blekere, og ikke vokst noen ting. Han er en liten, engstelig mann stakkar...
Rare drømmer...
Drømte i natt at jeg hadde kjøpt en stim med søte, små, gyldne fisk. Dro så på en liten ferie, og kom tilbake til en gjeng gigantiske albino-oscar! Hjelpe meg...
Er Bruno Banani han vi oppdaget da vi var på Tam i påska?
Kampfiskmixing
Jepp Inger Anne, det er ham. Jeg syns så synd på ham at jeg sprakk. Har jo et prinsipp om å ikke kjøpe svake fisk, men...

Har nå gjordt en midlertidig avgjørelse med kampfiskene:
-Laila og Lise er på vei inn i Fødestua til Dag og Beate. Dag er veeeeldig interessert i Laila, og gjør seg til alt han kan utenfor tilvenningsboksen hennes. Lise bryr han seg ikke og, og ihvertfall ikke Beate som svømmer rundt ham og lurer på hva som skjer. De flyttet inn dit i går. Håper dette vil gå fint. Er jo et stort, gjengrodd kar, så det skal ikke være noe problem å gjemme seg om det skulle trengs.
-Mathilde er på vei over i Gavepakken, der Laila kom fra. Halfdan skal komme etter i kveld. Håper det skal klaffe for dem der
-Mille blir da aleine igjen i Fæntastikk. Det tror jeg blir godt for henne. Tenker å kanskje introdusere henne for Bruno Banani etterhvert. Åpnet plastikken slik at han kunne se Laila forrige kvelden, men han syns hun er skikkelig skummel! Kanskje ei rolig dame som Mille vil passe ham etterhvert? Men jeg er fortsatt ikke sikker på at han klarer seg...

Biereker vs coryegg?
Oppdaget i går til min store glede coryegg i Kjøkkenøya! Og siden jeg straks skal bort noen dager, så bestemte jeg meg for å plukke noen og legge oppi karet til bierekene. Vet jo at det er vanlig å ha coryegg sammen med kirsebærreker, så tenkte dette ble samme prinsippet.

Men i dag var alle eggene borte! Til og med et cryptocoryneblad som var pepret på begge sider, hadde ikke et hint om at det hadde vært egg der en gang. Eggene var lagt for max 1,5 døgn siden, så tviler sterkt på at de har klekket...

Spiser virkelig bierekene eggene?

Heldigvis hadde de lagt en ny ladning egg i dag, men nå satte jeg opp en EB-box. Hang den på karet med bierekene (Barnehagen), slik at jeg kan putte dem oppi karet så fort de har klekket. Om de klekker da....

Har virkelig ikke gått noe særlig med cory-ynglingen min før her. Har jo ikke krefter til å følge opp ordentlig, og de pleier jo å leke rett før jeg skal bort. Slik også nå, så jeg må dessverre gjøre det enklest mulig. Krysser virkelig fingrene nå...
Ser forresten ut til at alle kampfiskene er fornøyd med omrokkerina jeg gjorde i går
Den gule kampfisken din var utrolig flott Bra du reddet han. Hvordan går det med han nå?

Jeg fant faktisk en som var nesten lik på dyrebutikken her en gang, han hadde visstnok hoppet ut av bollen sin og havnet på gulvet, og så veeeeldig dårlig ut. Jeg spurte om jeg kunne få kjøpe han, men de ville ikke selge han fordi de trodde han ikke ville klare seg. Og det gjorde han heller ikke, men hvem vet hva som hadde skjedd dersom jeg hadde fått hentet han hjem og pleiet han litt...
Han hadde helt sikkert klart seg mye bedre hos deg...

Bruno ser ut til å komme seg. Han har blitt rundere, sterkere i fargen og finnene har begynt å vokse. Han er mer livlig også, så jeg er optimist
De bare veeeet...
Nå har jeg noen dager psyket meg opp til å rense filteret i Asylet, for gjennomstrømningen er for lav. Nå, etter å ha byttet lysrør, så følte jeg meg endelig klar for å gå løs på oppgaven, men selvfølgelig: Reidar og Ruth leker! (Noe de har rukket på de to timene siden de fikk lys, og han har egentlig ikke laget skumrede en gang...) Kan jo ikke forstyrre dem nå, og forpurre alt enda en gang. Sist de lekte var jeg nødt til å bytte vann, og ødela alt, så nå skal de få sjansen...

Pussig dette altså at fiskene bare veeet når du må romstere i karet, eller når du skal bort; det er garantert da de leker...
Er det ikke bare typisk? Jeg har Paleatus her som er sånn her..de har rader på når jeg skal bytte vann, når jeg har satt igang det siste luftfilteret og ikke har muligheten til å ta ut eggene og når jeg skal legge meg for kvelden. Spesielt at jeg skal legge meg og er altfor trøtt til å sitte å følge med!
Oppdrettsforsøk og noen bilder...
Gjør et lite oppdrettsforsøk på stjernedanio nå, for det er så mange som etterspør yngel. Ha fanget inn 3 hanner og 2 trinne hunner og hatt over i Barnehagen. Det er jo her de "morderiske" bierekene går, men satser på at danioeggene vil falle så langt ned i mosen at rekene ikke får spist alle.

Imbellisene ser virkelig utroli vakre ut om dagen, men dessverre slår de av fargene så fort jeg kommer med kameraet. Den lilla dingsen med rare lyder er tydeligvis kjempeskummel! Kanskje jeg skal begynne å ha med meg kameraet når jeg forer, slik at de vil forbinde det med mat?
[External Image]
Feil fokus, men det ble et fint bilde av de gigantiske neontetraene
[External Image]
Og endelig et brukbart bilde av ei sulle. Her sammen med to bittesmå, knallrøde sakura
[External Image]
Det var to gode ideer, Stjernedanio har jeg ikke nok av, og å gå med kamera under mating skal jeg jammen forsøke...

Følger med skjønner du, selv om jeg ikke logger inn hele tiden
Har egentlig vært i elendig form i dag, men med Iben som selskap er det overlevelig å ligge som et slakt på sofa'n...
[External Image]
[External Image]
Noe av det beste hun vet er potemassasje, så her kommer labben
Ingenting er bedre enn å klø en katt når kreftene ikke er der. Da gjør man jo noe fornuftig og avslappende på en gang! Herlige bilder Sissimor
Du har så rett Linda. Sier som pappa; "katter gjør verden til et bedre sted" ;D
Jeg er ikke noe kattemenneske, men jeg kan forsikre dere om at hunder har samme effekt. Nå ligger det ei lita jente mellom beina mine under dyna, og sover så søtt. Og det er så deilig å kjenne varmen fra henne. Pelsdyr er deilige!
Inaktiv bruker
Heheh, for en flott katt. ^^ Minner meg om kaninen min. hun er en koseklump av hår. ;P Hun bruker å hoppe opp på meg når jeg ligger på sofaen å ser på tv.
Så har vi jo nabo monsen som kommer inn til oss, ser etter mat spiser litt for så å gå på gjesterommet å sove litt. ;P hahah
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap