Mona's lille akvarierom - DEL 2 (side 122)

Har 5 c121 gående her også Mona, som kom hit via Dokka
Sissimor
Har 5 c121 gående her også Mona, som kom hit via Dokka ;)

Kult! Hils dem fra meg! [External Image]
Krise....!

Jeg satt og kikket i nettbutikken til Aquaristikshop, og ville sjekke prisene på Woha heldekkende lysarmaturer i går kveld. Til min store overraskelse fant jeg omtrent ingen, det var et - par tre stykker i ulike størrelser der bare.
Med bange anelser forfattet jeg en engelsk email til firmaet og spurte hvor alle Woha lampene var blitt av, og i dag morges fikk jeg allerede svaret. Det verst tenkelige svaret, for nå er ikke Woha å få tak i noe sted lenger....!

"Thanks for your inquiry.
The company Woha doesn`t exist anymore and so we took`d out all products of them from our webshop."

Firmaet eksisterer ikke lenger!
Hva i all verden skal jeg ha av armaturer hvis jeg skal ha et akvarium til? Mine drømme-armaturer, yndlings-armaturer!

*hulk* Alle dere der ute som kjøpte akvariereolene og Woha-armaturene av meg, hold godt fast ved dem, nå er de sjeldne og ettertraktet!

Nesten litt skummelt, jeg lette også etter Woha-armaturene på Aquaristikshop i går. Skulle sjekke hvor små man fikk dem, men fant dem ikke noe sted. Nå skjønner jeg jo hvorfor... Veldig synd da de er utrolig lekre!
Hvis det skal transporteres fisk over fjellet til våren, skal jeg til Bergen i slutten av mai.
Inger Anne
Hvis det skal transporteres fisk over fjellet til våren, skal jeg til Bergen i slutten av mai. ;-)

Vi liker deg, Inger Anne! Fisk reiser på kryss og tvers over dette landet takket være snille med-akvarister! Hehe

(så får vi håpe Sølvi har C121 ungdommer i mai neste år da? Det vet vi jo ikke ennå)
Det er såååå nedtur å lete etter armaturer (heldekkende) i svart....! Ingen kan måle seg med Woha.

Se på disse helstøpte plastdekslene fra DK da.... ikke akkurat vinner av noen designpris. Men *sukk*...det er vel noe sånt jeg eventuelt må velge, hvis jeg skal ha flere kar.
Plussmedlem
mona o
Krise....! [...] Firmaet eksisterer ikke lenger! Hva i all verden skal jeg ha av armaturer hvis jeg skal ha et akvarium til? Mine drømme-armaturer, yndlings-armaturer!

Neida! Uff, er det mulig? Hvorfor legger de ned prouduksjonen av de flotte armaturene? Først T8, nå også T5... Skulle jeg kjøpt en splitter ny reol tenkte jeg jo at jeg måtte ha WOHA til den også, men det er visst for sent.

Heldigvis har jeg 3 stk. som fortsatt er pene, de skal passes godt på!

Men Mona, det kan vel hende etter litt leting at det er mulig å finne noe annet pent som ikke ser akkurat "helt vanlig" ut?

Og... det hadde vært helt fantastisk om det hadde vært mulig å få tak i noen C121 til våren Sølvi, nå får du sette i gang produksjonen!
Arten i drømmene mine det der. Vet ikke hvorfor, men den bare... ble det.
Du vekket litt interesse for disse armaturene, så jeg begynte å lete på nettet. Tror ikke de har gått ut av produksjon, da jeg regner med det er disse jeg fant på Woha's hjemmeside det er snakk om. Finner andre nettbutikker i tyskland som fører de også, men ingen informasjon om at de sender til utlandet. Her er et eksempel. Litt videre leting på nettet vil sansynligvis resultere i at det dukker opp noen som sender til utlandet også samt har akseptable priser. Ingen ulempe med litt gammel skoletysk, da det desverre ofte bare er tyskspråkelig på disse sidene. Woha er nok billigst å handle fra opprinnelseslandet.
Hans:
Men tror du ikke det er det at Woha bare ikke har kommet så langt som å legge ned nettsiden sin ennå? Hvis firmaet er nedlagt, så skjer jo ikke alt på en dag.
Aquaristikshop skrev jo rett ut at Woha som firma ikke eksisterer mer. De sier vel ikke noe så drastisk uten å ha godt grunnlag for det??

Fant de Woha armaturene på Aquatrop jeg også, men de er feil farge. Mulig den nettbutikken bare selger ut lageret sitt? Ser dessuten ut som lampene de har er en annen og billigere Woha-modell, og kun i farge bøk. Den fargen kunne jeg aldri tenkt meg å ha.

REDIGERT;
fant info om at Woha ble tatt over av en ny person og et nytt firma i juni i år. Nytt navn er Semro-Woha....!
Spørsmålet er jo da om Semro-Woha vil fortsette og produsere disse heldekkende armaturene? Nye sjefer og nye tider.... nytt vareutvalg kan være resultatet av dette.

REDIGERT 2;
det ser ut til at nye firmaet lever i beste velgående! Kanskje det er håp om armaturer fra det nye selskapet, som ikke er helt ulike de gamle flotte armaturene jeg liker så godt?
Google translated denne siden, og fant dette:
"Før oppkjøpet av selskapet WOHA KG på 01.06.2012, bygget selskapet SEMRO din akvarier og tanker til en total produksjon område på ca 1000 kvadratmeter.

I mars 2012, ble utvidelsen av produksjonsanlegget ferdig i 2000 kvadratmeter nå, og det kan være i gang med produksjon av WOHA akvarium deksler og underskap
."
Veldig lik disse. ALtså plastdeksel
Om de har lagt ned finner du fort ut ved å teste inquiry linken. Da vil de nok ikke svare. Kan jo spørre om nettbutikker som fører deres varer og som sender til Norge. Skjemaet finnes i engelskspråkelig versjon, og siden de har dette språket som valg på siden går det sikkert greit. Google translate vil sikkert bare resultere i latter der nede.
Takk Hans. Har nå sendt en mail via kontaktskjemaet på nettsiden deres, og spurt om de vil fortsette og produsere disse "Lux Exclusive" coverne under det nye firmanavnet også.
mona o
[QUOTE=Inger Anne]Hvis det skal transporteres fisk over fjellet til våren, skal jeg til Bergen i slutten av mai. ;-)

Vi liker deg, Inger Anne! Fisk reiser på kryss og tvers over dette landet takket være snille med-akvarister! Hehe

(så får vi håpe Sølvi har C121 ungdommer i mai neste år da? Det vet vi jo ikke ennå)

Det må jeg prøve på å ha vet du, ser bra ut foreløpig ihvertfall .
Du er vel nok grei Inger Anne som vanlig
mona o
Takk Hans. Har nå sendt en mail via kontaktskjemaet på nettsiden deres, og spurt om de vil fortsette og produsere disse "Lux Exclusive" coverne under det nye firmanavnet også.

Jeg har fått svar allerede. Effektive tyskere, som vanlig
Det nye firmaet heter Semro-Woha, og vil eksistere i beste velgående og vil fremdeles produsere de armaturene! Yippi!
Jeg skrev at jeg hadde blitt informert sånn og sånn av Aquristikshop, og lurte på om det stemte. Her er svaret jeg fikk fra Frank Semro (eier) i egen person (se nedenfor). Hva mere er, han skriver at man kan kjøpe direkte fra dem!??! Det var nytt og definitivt noe man må se nærmere på. Man vet jo aldri om det blir aktuelt....

"You were not correctly informed, the woha products are still there.
Only, the Owner and the address has been changed.
If you like some Produkts, you can buy it direktly from us

kind Regards

Frank Semro
"

Se der ja. Allt løser seg for snille piker. Det er nok ikke snakk om hvis, men når du får glede av denne oppdagelsen. Litersyke er som du har oppdaget en uhelbredelig sykdom. Kan være uten symptomer i perioder, men dukker opp som drømmer, mareritt og abstinenser ved langvarig fravær.
Ser forresten ut som cory også trives i selskapskar selv om oppdrett nok er litt vanskelig der. Har bare en gjeng sterbai i en 660l, men de setter snuta i sanda og tar rennafart langs mesteparten av karet. Sitter heller foran et akvarium og ser på aktiviteten enn å ser på TV, så kanske ut med TV og inn med et stort kar.
NOTE TO SELF:
Google dette (vit.artikler om Corydoras)

Kohda et al., 1995, 2002;

Pruzsinszky & Ladich, 1998
Et par - tre bilder fra 2010.... Det øverste er tatt med blitz, de to underste uten blitz. Merk forskjellen i farge!

En gjeng C. eques som legger planer.
[External Image]

[External Image]

[External Image]

Og til slutt et bilde av favoritten, C. adolfoi, som er den første arten jeg skal ha i hus når jeg setter i gang med akvarium igjen en vakker dag...! Disse savner jeg fælt altså!
[External Image]
Dette fine bildet av en O. Cocama postet jeg i 2010 med teksten:

Sometimes life sucks!
[External Image]

Noen kjenner kanskje igjen bildene jeg re-poster nå (hentet fra langt tilbake i tråden) men jeg håper det går greit, og at "en god ting" gjerne kan sees to ganger uten at det gjør noe
Jeg ser at på senåret i 2010 så skriver jeg om røykeslutt i tråden min. Jeg sluttet 15. november 2010.

Det er meg en sann fornøyelse å si at dette er nå to år siden og jeg er fremdeles røykfri, yippi! Ikke tatt en eneste sigarett siden da.
[External Image]

Jeg må tilstå at jeg i sommer tok ET TREKK av en sigarett som en venn hadde tent, jeg hadde bare lyst å se om jeg greide å innhalere. Det var ikke det at jeg hadde så veldig lyst på røyken altså. Og det kan jeg si dere....det greide jeg IKKE. Det som skjedde var at jeg holdt på å ramle av stolen av kvelningsfornemmelser og tårene spruta. Noe så j.....! Jeg satt der og tviholdt i bordet, tårene spruta, jeg hosta og jeg kjempet for å få puste og visste meg meg selv at DETTE gjør jeg aldri en gang til, hehe

Det var godt å få det unnagjort, det ene trekket der. Nå vet jeg iallefall at noe røyking blir det aldri på meg igjen, nei
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap