- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Mange bøtter vann.. (side 123)
Mange bøtter vann.. (side 123)
Var jo litt interessant at Kim har nevnt dette med at det gjerne forekom i aeneus komplekset.
Da virker det jo som dette ikke er noe nytt som skjer. Dette ga oss jo en støkker da disse fenomenene begynte å dukke opp uten at vi klarte å finne ut hvorfor.
Ga han noen begrunnelse for dette ?
Lykke til med de nye eggene forresten
Da virker det jo som dette ikke er noe nytt som skjer. Dette ga oss jo en støkker da disse fenomenene begynte å dukke opp uten at vi klarte å finne ut hvorfor.
Ga han noen begrunnelse for dette ?
Lykke til med de nye eggene forresten
Postet 11.12.09 kl 23:33
hm, var ikke noen begrunnelse nei.. men det var visst mest vanlig hos arter som gjerne blir solgt som aeneus...
sitat
I've found it's always like that with "aeneus-group" species...at least with "shopaeneus", venezuelanus, schultzei and green laser (less common with these than the others though). Some grow like crazy and other hardly...most times the slow-growers sort of disappear gradually.
sitat
I've found it's always like that with "aeneus-group" species...at least with "shopaeneus", venezuelanus, schultzei and green laser (less common with these than the others though). Some grow like crazy and other hardly...most times the slow-growers sort of disappear gradually.
Postet 11.12.09 kl 23:37
da har jeg fjernet ca 90% av mosedotten i yngelkaret.. og herregud så mye skitt det var der. putta dotten i en liten boks med vann i tilfelle noen yngel gjemmer seg der. og da ser jeg en bråte smådyr. hvite, ca 2 mm lange i 3 "deler". Y formet på en måte. spretter omkring. skal ha en liten opptelling av yngel og en god oppryddning. slamming oppi et litersmål som skal gjennomgås ordentlig. mulig jeg flytter de 6 største oppi foreldrekaret, ingen fare for at de blir spist. eneste er vel om de andre fiskene får litt mye å spise da de er grådige :p
Postet 12.12.09 kl 20:41
Postet 12.12.09 kl 22:03
Postet 14.12.09 kl 22:26
Postet 14.12.09 kl 23:09
Endret: 14.12.09 kl 23:10
Postet 15.12.09 kl 19:49
liker coryyngel meitemark og artemia sticks? kan du være sikker på de gjør, de reagerte jo fortere enn foreldrene selv om de aldri har fått det før :p bare de store selvsagt, de små er mindre interessert i mat...
gruppebilde fra foringen igår.
matingen ikveld. de begynner så smått å få laserstripa på skuldra!
sukk så søte små.
gruppebilde fra foringen igår.
matingen ikveld. de begynner så smått å få laserstripa på skuldra!
sukk så søte små.
Postet 15.12.09 kl 23:48
Postet 19.12.09 kl 17:40
Postet 19.12.09 kl 17:57
Postet 19.12.09 kl 18:10
Postet 19.12.09 kl 18:58
da har jula begynt, jeg er snørrete og stemmeløs. gledelig jul!
sånn akvaristisk sett har jeg sett 3 yngel i 64 litern. som har vokst opp med foreldre, kuhlii, venusfisk og kirsebærreker. rekene formerer seg også faktisk. i yngelkassa har det falt fra fler av de med pilspisshale, men en ser ut til å klare seg, den er faktisk ikke så langt unna de 6 store. vurderer om jeg skal flytte de store nå, over til foreldrekaret.
ellers er det litt kaotisk for tiden, med oppussing, flytting, og jul. og typen kommer på besøk om en uke, da må jeg ha flyttet... men akvariene kommer nok til å stå igjen en stund, hvertfall noen av de. er ikke helt sikker på hvordan jeg skal løse alt det der heller..
sånn akvaristisk sett har jeg sett 3 yngel i 64 litern. som har vokst opp med foreldre, kuhlii, venusfisk og kirsebærreker. rekene formerer seg også faktisk. i yngelkassa har det falt fra fler av de med pilspisshale, men en ser ut til å klare seg, den er faktisk ikke så langt unna de 6 store. vurderer om jeg skal flytte de store nå, over til foreldrekaret.
ellers er det litt kaotisk for tiden, med oppussing, flytting, og jul. og typen kommer på besøk om en uke, da må jeg ha flyttet... men akvariene kommer nok til å stå igjen en stund, hvertfall noen av de. er ikke helt sikker på hvordan jeg skal løse alt det der heller..
Postet 23.12.09 kl 18:10
gledelig jul! og cw23 syntes det trengtes mer pynt, så idag har jeg plukket ut 13 egg derfra. så freshe at jeg kunne plukke de med fingrene. ser ut til at disse legger egg ganske ofte, men ikke så mange egg... bortsett fra de to første gangene, de var nok ganske stinne da :p så venusene prøve seg på de 3 egga som hang på glasset, så best å redde dem. jeg så også en jegersnegle baby i 64 litern. er noen måneder siden jeg flytta de store derfra... de vokser seint :p
Postet 24.12.09 kl 10:41
Postet 24.12.09 kl 10:56
Postet 24.12.09 kl 14:09
nåja, har ikke vaska glasset verken innvendig eller utvendig, og det syns :p syns egentlig der er rart ikke flere har denne fisken. men når man ser den i butikken eller i basen her er den ikke så fin.. (butikkfisken kan være ganske unge, da er de bare svarte og hvite med såvidt litt rødt på finnene)
men når den blir voksen og hannene flasher for hverandre, da... :p
hei på deg!
men når den blir voksen og hannene flasher for hverandre, da... :p
hei på deg!
Postet 25.12.09 kl 01:17
Postet 25.12.09 kl 12:21
Postet 25.12.09 kl 14:47
Postet 25.12.09 kl 18:56