Sissis våte drømmer (side 123)

Du er så heldig som får tak i ildtetra! Håper på bilder. jeg har lagt inn ønske her for noen uker siden. de skulle ringe meg... :\
De er på lista til Imazo Grapejuice, så de burde ikke ha problemer med å få tak i til deg...

Bilder skal bli etterhvert
Jeg er glad jeg ikke transporterte fisk nordover for deg denne gangen, Sissimor. Telting i 5 grader og sterk vind hadde nok blitt litt vel tøft for akvariefisk.
Høres egentlig ut som om det var like greit ja Inger Anne.
Var litt snakk om bytte av super-rot, men det får fikses en annen gang.

Kommer du innom en tur i løpet av uka?
Sissimor
Kommer du innom en tur i løpet av uka?
Neste uke i hvert fall. I morgen og søndag er jeg fortsatt i Namsos. Kom med forslag på dag. Jeg kan ikke si sikkert før min bror med familie har ankommet mine foreldre, men jeg kan i det minste gjøre en løselig avtale.
Mente neste uke, for nå er jeg på Kvikne... Onsdag høres for meg ut som en flott dag
I dag kom det flotte reker fra Kaja! 12 vakre rili, og 5 blue pearl. Og så var det en liten rakker inni mosedotten, helt nyklekt, og umulig å se hva er. Skal jeg gjette at det er en rili tro?
I dag har jeg hatt veldig hygelig besøk av Inger Anne, og tradisjonen tro, så tok vi turen til TAM Lade. Der hadde de i dag fått inn mange, flotte kampfisker! Og nå vet jeg hvordan Dumbo ears ser ut

Jeg falt veldig for en (tilnærmet) svart og petrolfarget CT, men så var det en sak i en pose som tiltrakk seg min oppmerksomhet. Denne var metallisk sølv, med lakserosa finner! Deluxe stod det på posen. Kostet heldigvis ikke mer enn 149,- så da ble det den. Fant også ei metallisk dame som de mente skulle være HM, men hun hadde helt korte finner, så da fikk jeg henne til 39,-

Virkelig skremmende hvor lite vann det er i de posene kampfiskene kommer i! Bare såvidt de klarer å holde seg våte jo...

I går kveld flyttet forresten Mons (etter Odd og Märtha) inn til damene i Fødestua. Ser ut til at dette blir fin match

Og så har Bruno Banani flyttet inn i Trollskogen i dag. Skal si han ble lykkelig!
Ka farsken?
Hæ???? Kampfiskdamen jeg kjøpte i går er borte!!! Og da mener jeg borte!

Hun må da rett og slett ha hoppet ut gjennom det lille hullet i hjørnet. Kanskje overgangen fra livet i en liten bettakit med elendig vann til et kar med filtrering ble for mye for henne? Veldig trist...
Bildespamming!
Her er en egenprodusert L144 som det begynner å bli bra størrelse på
[External Image]
Mons (etter Märtha og Odd) har blitt stor gutt, og flyttet fra Ungdomsklubben og over til damene i Fødestua.
[External Image]
Og to venezuelanuser som rett og slett "ba" om å bli tatt bilde av
[External Image]
Bruno banani
Bruno er kongen av Trollskogen! Men veldig snill, for han jager ingen; ikke en gang rekene
[External Image]
Han har lakt på seg mye, og finnene vokser fint. Kroppen har et vakkert perlemorskjær, og både den og finnene er på en måte sotede her og der. Vakker er han!
[External Image]
Virkelig glad for at jeg tok med denne stusselige, tynne, deprimerte stakkaren hjem...
(Legger ved dette bildet for å minne om hvordan han var)
[External Image]
Og så må jeg jo vise bilder av den nye hannen! Han har ikke fått noe navn enda, men det er ingen tvil om at han er "deluxe"...

Han er veldig liten enda, så jeg håper at finnene ikke har tenkt å vokse like mye som kroppen bør gjøre, for da blir de skremmende store. Han har forresten et lillaskjør på kroppen som kommer dårlig fram...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Yngel...
Halfdan passer yngel i flere størrelser, og med gjevne mellomrom kommer Mathilde for å avlevere flere egg. Hun patruljerer ivrig rundt, og hjelper til med å fange egg og wigglers som ramler ned. Gavepakken er virkelig i ferd med å bli et skikkelig familiekar
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Så mange fine kampfisker du har, Sissimor! Er riktig misunnelig Bruno har blitt en skikkelig flott fyr, en slik en kunne jeg også tenkt meg. Går du fram på en spesiell måte når du setter hanner og hunner sammen, for å unngå krangler?
Tja... Gjør vel ikke så veldig mye spesielt egentlig, men lar dem bli "kjent" gjennom glass/plast, og slipper dem sammen først når de har sluttet å bry seg om hverandre. Og så har jeg skikkelig jungel i alle kar.
Malleflytting
I dag har jeg endelig kvinnet meg opp til å flytte 6 sjokolade-sebraplecoer over i Godteskåla der de skal få bo til "evig" tid. I teorien er det igjen en i Gavepakken, men jeg vil ikke tømme hele karet for å finne den, siden det kryr av knøttsmå kampfiskyngel der. Halfdan var mildt sakt ikke fornøyd med det jeg holdt på med; hverken vannbyttet eller mallefangingen. Men nå skal ha få patruljere rund og være konge helt uten plagsom forstyrrelse.... Ihvertfall til neste vannbytte

Mallene ser ut til å være i god form, og har helt klart vokst siden de kom. Satser på at de vil finne seg god mat også i Godteskåla.
[External Image]
[External Image]

Har også flyttet ei av super-rotdamene over i Fødestua. Er jo meninga alle tre skal dit, og forhåpentligvis med en mann snart, men det viser seg å være svææær vanskelig å få tak i...

Gledelig nyhet tilslutt! Jeg så to yngel i Barnehagen i stad! En cory som vokser fint, og en liten svømmende sak. Stjernedanio vil jeg tro ;D
Flere bilder av L129 i tilvenningsboksen. Lurer på om jeg noen gang får se de igjen, eller om de rett og slett blir "slukt" av jungelen i Godteskåla...
[External Image]
Se det trynet!
[External Image]
[External Image]
Jeg er så misunnelig på Brunoen din. Kan jeg komme en tur innom en dag? (Syltetøyglasset i veska ser du aldri i verden..... plystre).

Hvordan finner du alle de fine kampfiskene? Jeg ser aldri noe annet enn sånne kjedelige (men pene - det er ikke det) røde og blå og bleke/fargeløse.

L144-mannen fra deg døde brått, uventet og uforklarlig. Beklager det. Men dama, nå er hun like stor som den sure furien som gikk der fra før. Voldsomt som hun har vokst.
Du må ta turen innom TAM på Lade så fort du kommer deg til Trondheim Tante, for der har de veldig mange flotte kampfisker nå!

Du er selvfølgelig velkommen her også, men Bruno får du ikke

Synd med L144 hannen, men det er jo sånt som skjer. Vil tro at Ragnar Wist har noen det er mulig å se kjønn på nå (fra samme kull som de du kjøpte av meg), så du får kontakte ham om det blir bytur. Han har annonse under rubrikk her
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap