- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 124)
Tropheus Bilder (side 124)
VibsiDe var bare helt sinnsykt fine!! Syns lyset passet veldig bra til fisken også! Har det vert noe lek på gang?
Ikke enda.. De er nok også ganske vanskelige på det feltet.. Hadde noen linanguer, som mer eller mindre er samme fisken, i et halvt år uten et eneste tygg.. Og det var med prima vannverdier.
Postet 23.11.08 kl 21:07
Postet 23.11.08 kl 22:01
Kenneth ØstbyHellois, noen av dere som har kjennskap til [URLBLOCK1] ? fant den på nett, de har en del tanganyika å sender verden over står det.. Utrolig fine Nkonder du har skaffet deg der Kristian ;D
Har kjørt forbi, men vi hadde veldig dårlig tid, så det ble med visitten på barsche.de..
Med den euro kursen som er nå blir det veldig dyrt.. Tror du må regne over 350 kr pr fisk ink frakt.. Jeg ville ikke vurdert det, med mindre du tar kjøreturen nedover.. De fleste tropheusene vil nok ligge på rundt 30-40 euro stk, og mellom 100-200 euro pr box i frakt.. 1 box = ca 36 fisk..
En annen bakside er at du ikke får sett fisken selv før du kjøper den, eller en tredjepart, og da har du ingen garanti for at du får fisk av dårlig kvalitet.. Jeg har sett endel tropheuser nå, og det er ekstreme forskjeller på "samme" fisk..
Kjipt å betale 10.000,- for noen fisk med dårlig farge, liten størrelse og 1+1 fordeling..
Det er mine meninger om saken
Postet 23.11.08 kl 22:34
Det er ikke så lang fra sannheten Kristian har skrevet. Selv om du velger å reise selv vil prisen ligger et hakk høyere enn det vi pleier å ta herinne, da er bensinpenger ikke medregnet.
Vil du ha billigere fisk da kjører du selv til Sverige. Selv da må du kjøpe i store mengde hvis det skal være lønnsomt.
Vil du ha billigere fisk da kjører du selv til Sverige. Selv da må du kjøpe i store mengde hvis det skal være lønnsomt.
Postet 23.11.08 kl 22:46
Postet 23.11.08 kl 23:21
Endret: 23.11.08 kl 23:22
Kenneth ØstbySkjønner skjønner, kom bare innom siden herom dagen å tenkte jeg skulle høre med dere ang dette.. Men med andre ord så er jo saken ganske klar, no deal.. Har ikke så mye penger at jeg kan kaste de ut av vinduet, gjort en gang for mye kan du si ;( Hva er prisene hos cichlidenstadl forresten?
En av de første gruppene jeg fikk var en gruppe med stoore kasakalawer jeg kjøpte på "krita" av roger. Mista de til overforing to uker senere, og når lønninga kom gikk en tredjedel rett til jessheim
Cichlidenstadl vf tropheus ca 260-270,- levert i norge
Postet 24.11.08 kl 13:17
Postet 24.11.08 kl 23:07
Postet 24.11.08 kl 23:13
Postet 25.11.08 kl 12:33
Helt enig!
Er noen interessert i følgende grupper er det bare å komme med bud
1. 45 stk VF/F1 tropheus sp red livua. Alt fra 6-7(F1) cm ferdig utfarget til svære på 15 cm.(VF)
2. 25 stk F1 tropheus sp black ikola. 8-10 cm, pluss 5 yngel
3. ca 15 VF tropheus mpimbwe red cheeks. 12-15 cm.
4. ca 40 VF tropheus Moliro. 8-12 cm. Dødsfine!!
Har ikke lagt ut noe for salg, men med en gravid rottweiler i hus så vet vi at det kommer til å bli travle 4-5 mnd. Og vi trenger et rom til henne. Forleløpig står det akvarier på kontor og hunderommet.
Kar som kan selges er 720 aqualine med btn moduler. Filter i modulene.
Kan få med hjemmesnekret bord. Lys følger ikke med da dette er min bror sitt.Hvit argonittsand følger med
Kom med bud
600 liters aquastabil(sølv) med juwel rock bakgrunn. Står på lecablokker. Heldekkende sort lystopp følger med. Og Fluval FX5
Her kan også grus medfølge (hvit faxegrus blandet med elvegrus)
Kom med bud
Off dette var det kjipeste innlegget jeg har skrevet Men vi jobber døgnet rundt og trenger som sagt plass til valperom.
Bilder kan sendes på mail om ønskelig,ellers har vi postet bilder av alle fiskene her inne på tråden.
Er noen interessert i følgende grupper er det bare å komme med bud
1. 45 stk VF/F1 tropheus sp red livua. Alt fra 6-7(F1) cm ferdig utfarget til svære på 15 cm.(VF)
2. 25 stk F1 tropheus sp black ikola. 8-10 cm, pluss 5 yngel
3. ca 15 VF tropheus mpimbwe red cheeks. 12-15 cm.
4. ca 40 VF tropheus Moliro. 8-12 cm. Dødsfine!!
Har ikke lagt ut noe for salg, men med en gravid rottweiler i hus så vet vi at det kommer til å bli travle 4-5 mnd. Og vi trenger et rom til henne. Forleløpig står det akvarier på kontor og hunderommet.
Kar som kan selges er 720 aqualine med btn moduler. Filter i modulene.
Kan få med hjemmesnekret bord. Lys følger ikke med da dette er min bror sitt.Hvit argonittsand følger med
Kom med bud
600 liters aquastabil(sølv) med juwel rock bakgrunn. Står på lecablokker. Heldekkende sort lystopp følger med. Og Fluval FX5
Her kan også grus medfølge (hvit faxegrus blandet med elvegrus)
Kom med bud
Off dette var det kjipeste innlegget jeg har skrevet Men vi jobber døgnet rundt og trenger som sagt plass til valperom.
Bilder kan sendes på mail om ønskelig,ellers har vi postet bilder av alle fiskene her inne på tråden.
Postet 25.11.08 kl 18:41
Postet 25.11.08 kl 18:45
Postet 25.11.08 kl 21:00
Postet 25.11.08 kl 21:27
neida vi skal ikke gi oss! Men skal kutte litt ned i noen mnd.. Som vi sa sist også hehe...det endte jo med ny 600 liter. Men vi skal jo ha noen grupper hele tiden. Men tenkte å gå ned til to kar. Hvilke grupper vi sitter igjen med spørs jo hvilke som blir solgt.. Selv om vi ikke har lyst å selge noen hehe...
Postet 25.11.08 kl 21:40
Skjer med lite folk her om dagen da?? Uff a uff.. Erik og Vibeke, skal ikke tilfeldigvis til Hamar nå rundt jul? ;D
Ellers så er jeg omsider ferdig med det "nye" karet mitt som står i gangen.. Så alle som går inn og ut ser hvor fint det er Skal få tatt noen bilder snart, men ser ut til at det blir Kipiliene som blir innlosjert der da jeg ikke ser ut til å få solgt de med det første.. ;/ ca.35 stk.. Hvis noen er intr. så send meg mail
Og GOD HELG til folket...
Kenneth!
Ellers så er jeg omsider ferdig med det "nye" karet mitt som står i gangen.. Så alle som går inn og ut ser hvor fint det er Skal få tatt noen bilder snart, men ser ut til at det blir Kipiliene som blir innlosjert der da jeg ikke ser ut til å få solgt de med det første.. ;/ ca.35 stk.. Hvis noen er intr. så send meg mail
Og GOD HELG til folket...
Kenneth!
Postet 28.11.08 kl 17:20
Kenneth ØstbySkjer med lite folk her om dagen da?? Uff a uff.. Erik og Vibeke, skal ikke tilfeldigvis til Hamar nå rundt jul? ;D Ellers så er jeg omsider ferdig med det "nye" karet mitt som står i gangen.. Så alle som går inn og ut ser hvor fint det er :D Skal få tatt noen bilder snart, men ser ut til at det blir Kipiliene som blir innlosjert der da jeg ikke ser ut til å få solgt de med det første.. ;/ ca.35 stk.. Hvis noen er intr. så send meg mail ;) Og GOD HELG til folket... :D Kenneth!
God helg Kenneth!
Erik setter seg i bilen skal du se!
Postet 28.11.08 kl 18:04
Postet 28.11.08 kl 20:58
Postet 28.11.08 kl 23:36
Postet 30.11.08 kl 12:22
Postet 01.12.08 kl 20:11