Sissis våte drømmer (side 124)

I dag har jeg hkost meg som fisken i vannet, i mitt eget kar, akkompagnert av god musikk, et glass vin og siste utgave av Amazonas Magazine...

Denne utgaven handlet hovedsaklig om Malawi, som (ihvertfall enda) iegentlig kke er på interesselista mi, men interessant var det alikevel. Og så inneholder bladet gode artikler om bl.a Sundadanio, Regnbuefisk, Boraras, Ancistrus sp. "Rio Paraguay" og Bucephalandra (spennende planter fra Borneo).

Gleder meg allerede som en liten unge til neste utgave, for den skal handle om lakriser...
Hvorfor står det om Malawi i et blad som heter Amazonas?
He, he, ja det kan en lure på Inger Anne ;D
Luking i kjøkkenøya
I dag har jeg luka masse i kjøkkenøya, selv om det definitivt ikke ser sånn ut...

[External Image]
Coryene syns selvfølgelig at slikt er skrekkelig morro, og når det vanker myggiser etterpå; ja da er de i himmelen
[External Image]
(Prøv å se bort fra algene på glasset...)
[External Image]
Sissimor
I dag har jeg hkost meg som fisken i vannet, i mitt eget kar, akkompagnert av god musikk, et glass vin og siste utgave av Amazonas Magazine... Denne utgaven handlet hovedsaklig om Malawi, som (ihvertfall enda) iegentlig kke er på interesselista mi, men interessant var det alikevel. Og så inneholder bladet gode artikler om bl.a Sundadanio, Regnbuefisk, Boraras, Ancistrus sp. "Rio Paraguay" og Bucephalandra (spennende planter fra Borneo). Gleder meg allerede som en liten unge til neste utgave, for den skal handle om lakriser... :D


Høres ut som en god dag og veeeldig forlokkende
Fikk endelig tatt noen bilder av Odd! Han står jo alltid under skumreiret sitt, så nå var jeg heldig. Men Märtha er veldig rognstinn, så det spørs om han har fri særlig lenge
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Åh, så vakre de er !

Om du får fram avkom etter de, så vil jeg gjerne kjøpe :o)
Har avkom av de jeg! Mons og Mona (bilder av dem i innlegg 2436)

Solgte den første sønnen etter dem i mai, og har nå en av hver som er kjønsmodne. Hadde egentlig ikke tenkt å selge dem da men...
*fniiis* må føye til, om du har noen som du skal selge ;o)
åååh jeg hadde håpet på å se flere nye bilder av kjøkkenøya, ahh den er så flott!
Takker for det Grapejuice, det kommer nok

Coryene likte ihvertfall luking og vannbytter, for i natt har de pepret karet med egg! Og det selvfølgelig nå som jeg reiser bort. Like god timing som alltid...

Tok ut et cryptocoryneblad og la det i EB-boksen på Barnehagen. Det går 5 blue pearl-reker der nå, så krysser fingrene for at de holder det reint nok der, og ikke spiser egga.
Ja de er flinke med dette og timing
Hvilken coryer har lagt egg nå da ?
Timingen er alltid sånn! Når jeg har god tid til å ta meg av, da kniper de igjen. Men når jeg skal noe: fest! Ja, ja, kan jo håpe noe vokser til alikevel

Det er som vanlig bilineatusene som klistrer i vei. Eller jeg tror ihvertfall det er dem, for det finnes en liten mulighet for at det er habrosusene. Det er ingen i det karet som spiser egg, så da finner jeg dem. Regner med at ynglene blir spist raskt da, med lakriser og rubintetra i karet...
Var hjemom en snartur i natt/formiddag, og skvatt til da jeg så en fisk flyte rundt i Asylet. "Nei! Er Ruth død?" tenkte jeg, og kjente klumpen i halsen vokse til. Men så så jeg bittesmå hvite ting rundt henne, og så en ivrig Reidar på jakt etter disse. Og plutselig våknet damen til live og hjalp til med samlingen. Puh, det var bare lek jo
Har vært på posten og hentet pakke (fra Nytt&Nyttig) med en stor rull speilfolie. Så nå har jeg ikke lenger noen unnskyldning (bortsett fra ME'n selvfølgelig) for å ikke sett igang prosjekt "ny lystopp på Godteskåla"...

Hentet også en pakke med Wormer Pluss, som heldigvis kom seg gjennom tollen. Misstenker ingen parasitter nå, men det føles myyye tryggere å ha denne medisinen tilgjengelig sånn i tilfelle...
Atle har sluppet barna sine i helga, og jeg må si at de er flinke til å finne gode skjulesteder
[External Image]
Inni sprekken her sitter det mange
[External Image]
Flyttet yngelen etter Leif (r.i.p) og Laila over fra Plæstikk til Ungdomsklubben. Den er foreløpig ganske lys og fargeløs, men jeg ser antydning til et vakkert rosa-lilla skjær. Gleder meg til å se hvordan den blir
[External Image]
I Ungdomsklubben ble boksen med nykommeren møtt med stor interesse. Mona (etter Odd og Märtha) er den ubestridte sjef, og først frampå...
[External Image]
Denne (etter Reidar og Lilja) er snart like stor som Mona, men jeg ser ikke noe eggleggingsorgan. Men på grunn av manglende finneprakt, underdanige farge og vennlige gemytt, så regner jeg alikevel med at det er ei ung dame...
[External Image]
Denne er også etter Reidar og Lilja, og ser ut til å kunne bli like flott i fargene som pappa. Det blå og orange begynner å bli ganske så fremtredende. Er ganske liten enda, så her vet jeg ingenting om kjønn enda.
[External Image]
F&#%s bga!
Nå begynner jeg virkelig å bli skikkelig frustrert over BGA'n i Trollskogen! Det står så fint i artikkelen at det skyldes lav sirkulasjon og dårlige vannbytterutiner, men dette er bare sprøyt. Jo mer vann jeg bytter, jo værre blir det. Og det er aller værst der vannet flommer fortest. Ikke er den på bunnen heller, men den gjør hva den kan kan for å ødelegge all den vakre påfuglmosen. Blir så lei!

Har prøvd med ekstra plantenæring, og uten plantenæring. Har kuttet lysmengden masse, og bruker happy-carbo. Skjeldne eller hyppige vannbytter ender uansett i heftig oppblomstring så fort det kommer nytt vann i, og mye i løpet av første natta. Skjønner virkelig ikke hva jeg skal gjøre...
Trasig det der ,hadde det selv i et kar for ikke så lenge siden.
Fikk et tips om å ha eplesnegler i karet og om det var det som gjorde utslaget eller det bare var tilfeldig ,det vet jeg ikke . Bga`forsvant ihvertfall ,så kanskje verdt et forsøk.
He, he. Jeg putta oppi ei eplesnegle i stad Sølvi
Tilfeldig bekjentskap
© Simon Sjursen
Reklame for plussmedlemskap