Mange bøtter vann.. (side 125)

Kose dere å Godt Nytt År i nytt hjem

Mvh Per
Sa kosleig og hore at dere er to
to helt til 19. januar. etter det blir jeg alene igjen for en stund. men heldigvis bor han ikke så altfor langt unna ^^
Godt nytt år! Hyggelig å høre at dere koser dere!!
ikke mye som skjer som er fiskerelatert, men her om dagen flyttet jeg cw23 yngelen over til resten av flokken, og ser ut til at de trives. det var en del opp og ned glasset svømming, og de finnes ikke sky. i motsetning til de voksne :p

[External Image]
fremdeles lite som skjer. var hjemmom på mandag og fylte opp vann og matet fisk, alle i behold. og cw23 yngel, søte og overhodet ikke sky håper å få flyttet et par akvarier opp hit i helga
setter opp et kar som er på drøye 50 liter men har stor grunnflate, hele 75x35, men bare 20 høyt. blir ikke lett å finne planter til dette :pikke helt sikker på hva jeg flytter hit, men hvertfall 1-2 cory arter. blir nok litt for lavt for stimfisk, med mindre jeg setter stjernedanioene her. de er jo så små allikevel.

fått opp karet + sand, skal nok plukke opp noen planter når jeg er hjemmom ikveld. fisk og 1-2 av akvariene jeg har blir og flyttet imorgen
Mange av de små og ikke så vanlige Betta-artene stortrives med grunt vann Noe å sjekke ut nærmere kanskje?
Dahls Dyrerike har fått inn en del lekre sånne små Betta-arter, og i tillegg har de sjokoladegurami.
ny fisk blir det ikke før jeg har fått sortert og satt opp det jeg har først i tillegg er lommeboka litt slunken etter flytting og besøk. har jo bodd for meg selv før, i korte perioder... men nå ser man virkelig hva som koster penger :p
hm.. fylling av vann viser ca 3-4 mm forskjell i vannstanden fra ene enden av akvariet til det andre.. nok til at man skal være bekymret? men jeg aner ikke hva jeg eventuellt skal gjøre med det heller.. hm. 20 cm høyde er og en utfordring. blir ikke mange planter der hvertfall :p
da skal jeg bevege meg bort til mine foreldre og begynne å tømme et par kar for fisk. men jeg har ikke helt bestemt hvilke kar ennå :p
da har jeg fått flytta 96 litern, og 22 litern med reker og 3 habrosus. de skal seff bli fler, men den står aldri på lista når jeg er i butikken og skal bestille... skal igang med å gjøre ren 96 litern før fisk blir fordelt. skal ha melanotaeniaene i 52 litern inntil jeg får 375'rn i hus. der skal også rekene gå.og hvis jeg får skilt c126 og napoensis, så går vel en av de gruppene dit og.
Dahls Dyrerike hatt fått inn habrosus, Sanne
hm, er jo bare rett over fjorden.. men jeg har ikke bil =/ og å gå opp dit fra ferga er altfor langt :pmen men. jeg *skal* ha en god gruppe av de, dermed basta :p
Mener det var ganske mange de hadde også. De er ikke store karene så er nok ikke mange som ser dem
får håpe det :p hvis ikke får jeg bestikke noen medakvarister med bil :p

ellers holder jeg på med akklimatisering. noe tungvint, da jeg glemte å ta med håv... fanger fisk med desilitermål :p vannet er grumsete etter easylife + at jeg ikke gadd å skylle sanda.. om et par dager + ev et par vannbytter burde det være bra.
noen bilder, 52 litern er noe tåket, og mangler planter.. men der går det en corysuppe. glemte håven hos foreldrene mine så å fange ut spesifikke fisk går ikke :p

[External Image]

96 litern har fått seg en overhaling. skal ikke ha noen diger rot der lenger, de ble for massive. må få tak i noen flere planter, sverdplanta ble kraftig skamfert :p og tallerkenen er bare der som rotvekt :p
her går det foreløpig bare kampfisk og 17 n beckfordi

[External Image]
Likte 52 literen din, hvilke mål har den? Perfekt størrelse til yngelkar for maller
75x35x20. solgt som mallekar ja :p plantemesig er 20 cm høyt noe lite, men det går så lenge fisken ikke er for diger.
merkelige greier. i 96 litern er alt fryd og gammen, ser ut til at kampfisken til og med har laget skumrede for første gang. i mallesuppa er jeg mer i tvil. er mye hvitt skum i overflaten, aner ikke hvorfor. og fiskene er litt bleke om nebbet. vann og substrat er da helt likt i begge kar.. må innom foreldra og hente diverse ting jeg har glemt. som håver og vanntester...

ellers har typen reist hjem, skal bli rart å rule kåken alene.. men samtidig litt deilig. ikke minst kan jeg få kommet igang med å pakke skikkelig ut :p
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap