Sølvi sine coryer og litt til :) (side 125)

og noen til

[External Image]

[External Image]
Må ha med et par av fiskene og

[External Image]

[External Image]
Flotte saltvannsfisker du har! *Sikle*
Mandarinene er mine favoritter da! Onkelen min har tatt film av den når han var i Australia og dykket, underlige fisker med mye personlighet!
Mandarinene er kjempeartig de og nå ser det ut til at jeg skal klarer å beholde den og .Den spiser ihvertfall dyr den finner i karet og frossen artemia,så den har lagt godt på seg og er god og rund

Kunne godt tenkt meg å se den i sitt naturlige levested ,men det gjelder forresten de fleste fiskene jeg har. Det må være utrolig å kunne dykke og se på fisker eller gå på fangst med hov og fange sine egne fisker
Ja, mandariner er utrolig søte og hyggelige fisker. Man bare bli glad i dem. De er så rolige og har et så nydelig temperament. Og så har de verdens rareste munn. Når de gjesper, må jeg alltid smile. Jeg liker mandarinen din, Sølvi. Det er en art man ikke ser for ofte. Du må se til å skaffe en partner til den, så kanskje du får sjansen til litt oppdrett? ;-D
Skulle gjerne hatt en partner til den ja, men tror neppe jeg vil prøve meg på oppdrett på de. Har sett oppsett og produksjon av mat til saltvannsyngel og det tror jeg blir for avansert for meg
Men man skal aldri si aldri skjønner deg veldig godt når du vil forsøke siden dine leker for tiden.
Hadde besøk av en som hentet noen reker i formiddag og sto nede i gangen å kikket inn i 222 literen. Kikket rett på Albimarginatahannen som går å tygger og han formelig ba meg om å ta han ut så han kunne spytte ungene ut . Det er lenge siden jeg har hatt yngel på disse pga. plassmangel, men nå tenkte jeg ,hva gjør jeg ,kan jeg lage plass et sted?
Kom så på at jeg kunne jo bruke breedingboksen ,så hvis han fremdeles sto der når jeg hadde fått denne opp,så skulle jeg ta den ut.
Jammen var han på samme plassen og det var bare å hove han opp. Tror nok han skjønte at hvis yngelen ikke skulle bli snacks for de andre fiskene så var det bare å være lydig . Ja ja han tenkte nok ikke det ,det blir bare sånne tanker en lager seg selv innimellom he he.
I alle fall,det tok ikke lange stunden før han begynte å spytte,foreløpig er det 11 stk. der,vet ikke helt om han er ferdig ennå.Så velter litt til før han får komme tilbake til hjemmet sitt.
La for sikkerhets skyld en bunnrist nedi karet slik at yngelen kunne svømme under der.
Tror egentlig ikke at hannen spiser sin egen yngel ,men siden jeg først hadde bestemt meg for å ta vare på yngelen,så ville jeg gjøre det tryggest mulig. Så nå er det til å begynne å fore opp disse

Hva jeg skal gjøre hvis det kommer masse annen yngel det vet jeg ikke ,håper jo på både det ene og det andre. Kjøkkenkaret har fremdeles plass så langt ,men breedingboksen henger også der med tanke på at disse betta-yngelen skal oppi her når de blir litt større. Ja ja ,får ta det som det kommer om det blir noe mer.
Weitzmaniene ser ut til å være i siget i kveld men disse eggene vli nok ikke bli tatt ut ( tror jeg )

Bilde av en nyfødt betta .

[External Image]
Så søt den var Albimarginata er en flott betta-art.
Er så søte disse betta-ynglene. Angrer litt på at jeg aldri plukket ut en av channoideshannene mine for spytting, men Maren B strevde jo så voldsomt med å bli kvitt ynglene sine, at jeg stod over. Heldigvis har det overlevd 3 yngler i selskapskaret, for nå er det ingen igjen av foreldregruppen...
Ja de er søte og når hannene er i leksdrakt så er de bare sååå utrolig flotte

Det er synd at det er så lite marked for Bettaer ja ,folk må få mer sansen opp for disse.
Men det som er litt rart er at butikkene ikke pleier å h problem med å få solgt de og da må en betale ganske så mye. Mesteparten av det siste kullet mitt ble levert til en butikk og jeg fikk godt betalt .De ble forresten ikke lenge i butikken heller før de ble solgt

Kan jeg spørre hvor mye du fikk per stk av butikken? : )
Vet du det husker jeg ikke ,fikk andre fisker i bytte og synes jeg gjorde en god handel.
Det er skjelden en får penger fra en butikk,som regel blir det en byttehandeleller evt. en tilgodelapp.
Snublet over noen bilder av C121 og synes disse er så fine at jeg legger ut noen bilder av de.En liten tass er det visst også med

[External Image]

[External Image]
De er så fine at det er nesten skummelt! ;D

Mine virrer mye rundt fortiden, og noen av de har blitt veldig mørke. Er det leksklare hanner?
Sissimor
De er så fine at det er nesten skummelt! ;D Mine virrer mye rundt fortiden, og noen av de har blitt veldig mørke. Er det leksklare hanner?

Akkurat det har jeg ikke lagt merke til,har ikke sett at noen av mine blir mørke.
Men man kan jo aldri vite
Emil Engø
C121 er super fine!

De er nok de ,absolutt en av mine favoritter
C121'ene dine var skikkelig fine, flott farge på de. Også så søt den lille var...
Takk skal du ha Marita ,er veldig fornøyd med de .
Synes det er så søtt når disse småttisene snufser rundt sammen med de voksne ,koser meg med synet av de
Skjønner ikke hva det er med meg og de breedingboksen ,yngelen vil ikke holde seg på plass der
Har tidligere skrevet om yngel(corydoras) som klarer å komme seg gjennom rillene på kanten av karet,der hvor vannet renner tilbake igjen til hovedkaret. Så i stedenfor tenkte jeg å legge en blåfilterbit der i stedenfor. Tydeligvis var ikke dett godt nok heller for de klarte å smyge seg unger kanten av svampen og over i det andre karet. Tok så en bit å la over og foran denne kanten og tenkte ,nå kan de umulig komme over.
Men neida ,fremdeles klarer de de
Så nå er det kun 4 srtk. små bettaer igjen av opprinnelig 12 stk. blir helt frustrert av dette .Hører jo heller ikke om andre som har hatt dette problemet .

Ser ut til at de klarer seg i hovedekaret ,ser ihvertfall et par stk., men de er jo så å si umulig å se disse mørke ,små yngeler som smyger seg av sted. Men hadde jo håpet å få følge litt mer med de og å fore de skikkelig opp.

Tenkte og å kjøpe en breedingboks som var litt større enn denne ,men begynner å bli litt usikker nå. Hvorfor i alle dager kan de ikke holde seg der de skal
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap