- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 126)
Tropheus Bilder (side 126)
Postet 11.12.08 kl 12:04
Joda, det er jo en del utstyr som skal til da. Lys, gjerne T5 eller HQI. Litt filter og da gjerne i form av en skummer og eventuelt en sump. Og det siste er jo selvfølgelig noe tilsetninger til vannet som feks salt, kalk osv. ( hvis du da ikke henter vann direkte fra sjøen, da)
Så er det bare å starte pent og forsiktig, og ikke gjøre store forandringer raskt. .
Dette skulle vel da ikke være for uoverkommelig for en ihuga tropheus akvarist eller?
Så er det bare å starte pent og forsiktig, og ikke gjøre store forandringer raskt. .
Dette skulle vel da ikke være for uoverkommelig for en ihuga tropheus akvarist eller?
Postet 11.12.08 kl 12:59
Postet 11.12.08 kl 13:44
Postet 13.12.08 kl 17:50
Roger KaasaKristian har lagt ut kondene sine til salgs. Jeg har hørt rykter i miljøet at han skal fylle 720 literen sin med Black molly:)
Hehe! Jeg har riktignok lite tid, men det fins da grenser!
Selv om mollyene sikkert hadde vært mye mer lønnsomt..
Nei, jeg skal kansje selge kondene, for å så ta meg en tur nattestid til jessheim og robbe deg for de nye moliroene som kommer.. Jeg klarer hvertfall se dem i mørket!
Postet 13.12.08 kl 18:50
Roger KaasaKristian har lagt ut kondene sine til salgs. Jeg har hørt rykter i miljøet at han skal fylle 720 literen sin med Black molly:)
hehehe ja det hadde vert noe Kristian! Jeg for min del skal snart til jessheim jeg også Men jeg har et annet ærend.
Hva i all verden skal du fylle 720'en din med da Kristian?
Postet 13.12.08 kl 21:42
Postet 14.12.08 kl 18:58
Vibsi[QUOTE=Roger Kaasa]Kristian har lagt ut kondene sine til salgs. Jeg har hørt rykter i miljøet at han skal fylle 720 literen sin med Black molly:)
hehehe ja det hadde vert noe Kristian! Jeg for min del skal snart til jessheim jeg også Men jeg har et annet ærend.
Hva i all verden skal du fylle 720'en din med da Kristian?
Mest sannsynlig flytter moliroene opp.. Vi får se.. Det som er sikkert er at akvariet ned kommer til å avsluttes. Det er et helvete med alle algene nå som sola står så lavt.. Lyser rett på akvariet hele dagen.. Ingen trær som skjermer heller. Orker ikke skrape alger hver eneste dag.
Blir det noe nytt på dere da Vibeke?
Postet 14.12.08 kl 19:19
njanei..ikke troffer. Men skal ned til roger i januar og hente noe annet
Til sommeren blir det danmark eller sverigetur. Da skal vi snope oss en flott gruppe med et eller annet Akkurat nå så kan ikke lommeboken bli tynnere så det blir med jessheim shopping for noen mnd..
Noen som har lyst å være med på en fisketur i sommer?
Til sommeren blir det danmark eller sverigetur. Da skal vi snope oss en flott gruppe med et eller annet Akkurat nå så kan ikke lommeboken bli tynnere så det blir med jessheim shopping for noen mnd..
Noen som har lyst å være med på en fisketur i sommer?
Postet 15.12.08 kl 00:43
Postet 15.12.08 kl 18:05
Postet 16.12.08 kl 01:43
Postet 16.12.08 kl 17:19
Postet 17.12.08 kl 00:20
Postet 17.12.08 kl 20:33
Postet 17.12.08 kl 21:42
Endret: 17.12.08 kl 21:43
Postet 18.12.08 kl 04:31
Postet 26.12.08 kl 17:04
Postet 26.12.08 kl 17:24
Nei heller dårlig med yngel på noen av fiskene.. Enda alt er ganske så bra tilrettelagt for dem ;/ Men det blir vel noe på kipiliene så fort de får gått seg til i karet håper jeg.
Lufubuene er det bare å smøre seg med en god dose tålmodighet.. For der skjer det lite, mye smått enda men det begynner å komme seg, mange som har begynt å showe og rister som gale i tid til annen.
Ellers da folkens?
Lufubuene er det bare å smøre seg med en god dose tålmodighet.. For der skjer det lite, mye smått enda men det begynner å komme seg, mange som har begynt å showe og rister som gale i tid til annen.
Ellers da folkens?
Postet 27.12.08 kl 17:57
har vært en stille og rolig jul her og... moliroene yngler no litt i ny og ne... og har en 180 l med masse luangwa yngel og moliro yngel i en herlig blanding.. burde ha delt karet i 2 da.. men det ble jo aldri gjort da så. ellers er fortsatt planen og kvitte seg med 1 kar (tror) jeg da... HEHE og kvitte oss med 2 grupper. men vi får se responsen er no ikke akkurat den størrste her vest på da akkurat så...
Postet 27.12.08 kl 18:03