Tropheus Bilder (side 126)

hehe ja eg vet. Men den fisken er så dyr at det kommer ikke til å bli den. Saltvann ja...hm. Har jo et percula 120 stående her i huset. Med tropheus i hehe...men ingen av oss har peiling på saltvann og ser for meg at det er vanskelig!!!!!?
Joda, det er jo en del utstyr som skal til da. Lys, gjerne T5 eller HQI. Litt filter og da gjerne i form av en skummer og eventuelt en sump. Og det siste er jo selvfølgelig noe tilsetninger til vannet som feks salt, kalk osv. ( hvis du da ikke henter vann direkte fra sjøen, da)

Så er det bare å starte pent og forsiktig, og ikke gjøre store forandringer raskt. .

Dette skulle vel da ikke være for uoverkommelig for en ihuga tropheus akvarist eller?
nei ikke når du sier det så enkelt Har jo skummer i karet og hqi belysning. Og en 80 liter jeg evt kunne brukt til sump. Meeeen..vi får se.
Sikler litt etter disse:
Kristian har lagt ut kondene sine til salgs.
Jeg har hørt rykter i miljøet at han skal fylle 720 literen sin med Black molly
Roger Kaasa
Kristian har lagt ut kondene sine til salgs. Jeg har hørt rykter i miljøet at han skal fylle 720 literen sin med Black molly:)

Hehe! Jeg har riktignok lite tid, men det fins da grenser!

Selv om mollyene sikkert hadde vært mye mer lønnsomt..

Nei, jeg skal kansje selge kondene, for å så ta meg en tur nattestid til jessheim og robbe deg for de nye moliroene som kommer.. Jeg klarer hvertfall se dem i mørket!
Roger Kaasa
Kristian har lagt ut kondene sine til salgs. Jeg har hørt rykter i miljøet at han skal fylle 720 literen sin med Black molly:)

hehehe ja det hadde vert noe Kristian! Jeg for min del skal snart til jessheim jeg også Men jeg har et annet ærend.
Hva i all verden skal du fylle 720'en din med da Kristian?
Jeg vil så gjerne overta Nkondene. Men jeg må få solgt noe av fiskene først for å få plass.
Vibsi
[QUOTE=Roger Kaasa]Kristian har lagt ut kondene sine til salgs. Jeg har hørt rykter i miljøet at han skal fylle 720 literen sin med Black molly:)

hehehe ja det hadde vert noe Kristian! Jeg for min del skal snart til jessheim jeg også Men jeg har et annet ærend.
Hva i all verden skal du fylle 720'en din med da Kristian?

Mest sannsynlig flytter moliroene opp.. Vi får se.. Det som er sikkert er at akvariet ned kommer til å avsluttes. Det er et helvete med alle algene nå som sola står så lavt.. Lyser rett på akvariet hele dagen.. Ingen trær som skjermer heller. Orker ikke skrape alger hver eneste dag.

Blir det noe nytt på dere da Vibeke?
njanei..ikke troffer. Men skal ned til roger i januar og hente noe annet
Til sommeren blir det danmark eller sverigetur. Da skal vi snope oss en flott gruppe med et eller annet Akkurat nå så kan ikke lommeboken bli tynnere så det blir med jessheim shopping for noen mnd..
Noen som har lyst å være med på en fisketur i sommer?
vet hva dere skal til jessheim etter så det så...... tralla trallalalala
hehe Vi gleder oss til å prøve noe annet faktisk. Vert så uheldig med troffer i det siste.
Skal dere ha noe på østlandet så har dere sjansen i januar.
hmm nei kommer ikke på noe da.. noe ide da? har bestillt calvuser no da så.
calvus er fine de, er det den sorte varianten dere har bestilt da eller, hvor fra da?
det er vel den vanlige brune går jeg uti fra da... bestillte på galleriet så kommer ikke før i jan/feb. de har noen på åsane senter da.. små og til 119 kr stk... har vært og prutet på dem da... hehe
Tok et bilde av den dominante nkonde hannen med mobilen i dag.. Prøvde seg på det som var av damer, og i sta var det lek på gang
[External Image]
saffen
det er vel den vanlige brune går jeg uti fra da... bestillte på galleriet så kommer ikke før i jan/feb. de har noen på åsane senter da.. små og til 119 kr stk... har vært og prutet på dem da... hehe

At de koster rundt 100 lappen må du regne med..
Visst de er bra så bestiller vi også noen
Her var det da heller laber pågang i jula ;D

Legger opp noen bilder av kipiliene.
Beklager bildene men de er så syyykt kjappe disse fiskene ;(

Fortsatt God jul
Flotte fisker Kenneth!

Noe yngel på gang da?

Her har det kommet noen flere yngel hos Canary Cheekene, og det er nok ikke lenge før det kommer noe på Kasakalawene også tror jeg...

De første ynglene som kom i høst er nå rundt 2 cm store og vokser bra med foret fra NLS.

Ellers noe nytt da folkens?
Nei heller dårlig med yngel på noen av fiskene.. Enda alt er ganske så bra tilrettelagt for dem ;/ Men det blir vel noe på kipiliene så fort de får gått seg til i karet håper jeg.

Lufubuene er det bare å smøre seg med en god dose tålmodighet.. For der skjer det lite, mye smått enda men det begynner å komme seg, mange som har begynt å showe og rister som gale i tid til annen.

Ellers da folkens?

har vært en stille og rolig jul her og... moliroene yngler no litt i ny og ne... og har en 180 l med masse luangwa yngel og moliro yngel i en herlig blanding.. burde ha delt karet i 2 da.. men det ble jo aldri gjort da så. ellers er fortsatt planen og kvitte seg med 1 kar (tror) jeg da... HEHE og kvitte oss med 2 grupper. men vi får se responsen er no ikke akkurat den størrste her vest på da akkurat så...
Tilfeldig bekjentskap
© Ståle Syre
Reklame for plussmedlemskap