- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Leifs verden, del 2 (side 126)
Leifs verden, del 2 (side 126)
Endelig et bilde av Apistogramma pantalone yngel. Finner iallefall 1 midt i bilde. Kjempe!!!
Panduro hua har ikke spist alle eggene. Ca 8-10 yngler er klekket og ligger her på bildet rett under bryst finna hennes
Siste bilde er av avels kongen i hongsloi karet..... Han er jaggu flott
da er også taket ferdig. Fikk også se den andre hua som fikk yngler på tur i dag. den andre hua har jeg ikke sett fremme på flere dager med ynglene sine. Mulig kun natt aktive?
Panduro hua har ikke spist alle eggene. Ca 8-10 yngler er klekket og ligger her på bildet rett under bryst finna hennes
Siste bilde er av avels kongen i hongsloi karet..... Han er jaggu flott
da er også taket ferdig. Fikk også se den andre hua som fikk yngler på tur i dag. den andre hua har jeg ikke sett fremme på flere dager med ynglene sine. Mulig kun natt aktive?
Postet 29.09.12 kl 18:37
Tråden har rundet to og et halvt tusen innlegg og nær seks og et halvt tusen brukere har vært innom tråden. tråden har blitt et fyrverkeri, hehe. Nok om det
Ser ut som Apistogramma panduro frua denne gangen har slukt de få ynglene som klekket. En fremgang fra sist som hun rakk å sluke alle eggene FØR de rakk å klekke. Hva skjer neste gang mon tro?
Et besøk fra en Skiens akvarist tidligere i dag var meget hyggelig. Antar han ble inspirert til å få seg et apisto kar etter hvert.
Hyggelig å se at frøknene i agassizii karet klarer å grise banke hannene om dem kommer for nære. Gjesten her før i dag fikk erfare at selv en liten frøken kan banke skiten ut av en han som er 3x større....
Ellers har jeg tømt karet som sto her på tv/røykerommet. De coryene er satt ned i ett BB kar i påvente av auksjonen i Drammen til helgen. Og har derfor solgt reolen det karet sto i. Ellers har det ikke skjedd så veldig mye nytt annet enn litt vannbytter, pumperens og slamsuging
1. Forings tid i barlowi ungfisk karet
2. Trifasciata hannen
3. Hvem har skremt frem Mr. Baenschi....
Ser ut som Apistogramma panduro frua denne gangen har slukt de få ynglene som klekket. En fremgang fra sist som hun rakk å sluke alle eggene FØR de rakk å klekke. Hva skjer neste gang mon tro?
Et besøk fra en Skiens akvarist tidligere i dag var meget hyggelig. Antar han ble inspirert til å få seg et apisto kar etter hvert.
Hyggelig å se at frøknene i agassizii karet klarer å grise banke hannene om dem kommer for nære. Gjesten her før i dag fikk erfare at selv en liten frøken kan banke skiten ut av en han som er 3x større....
Ellers har jeg tømt karet som sto her på tv/røykerommet. De coryene er satt ned i ett BB kar i påvente av auksjonen i Drammen til helgen. Og har derfor solgt reolen det karet sto i. Ellers har det ikke skjedd så veldig mye nytt annet enn litt vannbytter, pumperens og slamsuging
1. Forings tid i barlowi ungfisk karet
2. Trifasciata hannen
3. Hvem har skremt frem Mr. Baenschi....
Postet 01.10.12 kl 00:33
Postet 01.10.12 kl 02:56
Glemte jo å si at jeg har vært flink til å rydde opp etter at jeg ble ferdig med taket. Måtte ta bilder før i dag for å bevise det, hehe. Problemet mitt er .... det er ikke så ryddig så veldig lenge. Finner alltids på nye sprell og ting jeg skal gjøre.
Får vel i løpet av uken se om jeg finner noen lister å ta i overgangen reol/tak. Tror jeg har noe greier liggende i garasjen.
Tirsdag har jeg time hos epilepsi spesialist, fredag skal jeg ta CT og den 29. oktober er det EEG. Skal ikke være bare bare å bli syk igjen. Er jo en sykdom, men føler meg jo ikke syk. Kan vel si jeg er syk på mange andre måter da... men.
Har begynt å planlegge litt mot auksjonen i Drammen. Antar hele C125 gruppen min går der, men om det er så mange som jeg tror, deler jeg det på 2 poser. Har også etter opptelling 32 Corydoras aeneus som også blir med på turen.
Vet ikke hvordan interessen er for Apistogramma, da det ikke har vært VELDIG mye av det der tidligere, men noe tar jeg da med meg. Et leks par, en leks trio, et par og noen ungfisk er iallefall i planene mine, og kanskje noe mer.
Viejita, nijsseni, barlowi og baenschi er det jeg først og fremst tenker på, men får se når dagen kommer
Får vel i løpet av uken se om jeg finner noen lister å ta i overgangen reol/tak. Tror jeg har noe greier liggende i garasjen.
Tirsdag har jeg time hos epilepsi spesialist, fredag skal jeg ta CT og den 29. oktober er det EEG. Skal ikke være bare bare å bli syk igjen. Er jo en sykdom, men føler meg jo ikke syk. Kan vel si jeg er syk på mange andre måter da... men.
Har begynt å planlegge litt mot auksjonen i Drammen. Antar hele C125 gruppen min går der, men om det er så mange som jeg tror, deler jeg det på 2 poser. Har også etter opptelling 32 Corydoras aeneus som også blir med på turen.
Vet ikke hvordan interessen er for Apistogramma, da det ikke har vært VELDIG mye av det der tidligere, men noe tar jeg da med meg. Et leks par, en leks trio, et par og noen ungfisk er iallefall i planene mine, og kanskje noe mer.
Viejita, nijsseni, barlowi og baenschi er det jeg først og fremst tenker på, men får se når dagen kommer
Postet 01.10.12 kl 03:33
Du får ha lykke til og skal krysse fingre og tær her.
Du selger apisto unger?
Fikk jo svar på en tråd om at jeg ikke kunne ha maingano (som er en av mine fav) så da regner jeg med at valget blir en apisto av en eller annen slag. Vil at den skal ha sterke farger så den syns samt at den ikke må være for hissig. Hvordan er kakadua og er den i så fine farger som bildene vises inne på fiskebasen?
Eller kanskje bare huer av Palettciklide da jeg egentlig ikke vil ha unger så fiskene blir hissige. Er det kanskje en dum ide å skaffe seg 2-3 av bare samme kjønn?
Jeg vil gjerne beholde honningguramiene mine så de jeg skal ha må passe innenfor PH 6.0 - 8.0 og GH 5 - 19.
Du selger apisto unger?
Fikk jo svar på en tråd om at jeg ikke kunne ha maingano (som er en av mine fav) så da regner jeg med at valget blir en apisto av en eller annen slag. Vil at den skal ha sterke farger så den syns samt at den ikke må være for hissig. Hvordan er kakadua og er den i så fine farger som bildene vises inne på fiskebasen?
Eller kanskje bare huer av Palettciklide da jeg egentlig ikke vil ha unger så fiskene blir hissige. Er det kanskje en dum ide å skaffe seg 2-3 av bare samme kjønn?
Jeg vil gjerne beholde honningguramiene mine så de jeg skal ha må passe innenfor PH 6.0 - 8.0 og GH 5 - 19.
Postet 01.10.12 kl 05:20
CathyDu får ha lykke til og skal krysse fingre og tær her. Du selger apisto unger? Fikk jo svar på en tråd om at jeg ikke kunne ha maingano (som er en av mine fav) så da regner jeg med at valget blir en apisto av en eller annen slag. Vil at den skal ha sterke farger så den syns samt at den ikke må være for hissig. Hvordan er kakadua og er den i så fine farger som bildene vises inne på fiskebasen? Eller kanskje bare huer av Palettciklide da jeg egentlig ikke vil ha unger så fiskene blir hissige. Er det kanskje en dum ide å skaffe seg 2-3 av bare samme kjønn? Jeg vil gjerne beholde honningguramiene mine så de jeg skal ha må passe innenfor PH 6.0 - 8.0 og GH 5 - 19.
Har lest om så mye apisto at øya nå henger nede på kne.... og selvfølgelig tenker en ikke på klokka..... Ups...
Har vel egentlig gitt bort mer enn det jeg har solgt i sommer, men det er jo så herlig å se folk gå så fornøyde fra kjellern min. Cacatuoides finnes jo i flere varianter, det positive med dem er at de er ganske tilpasningsdyktige av seg hva angår pH.
Er selv ute etter en trio med dem og har bestilt det av en bekjent, men dette er viltformen. Er ikke veldig begeistret for tsjekkisk drettet apistoer, iallefall kommer mye oppdrett derifra. Viltformen om det ikke har gått alt for mange generasjoner holder seg mye bedre og lever lengre, dette av erfaring.
Du kan godt ha 2-3 huer til en han, men skal du ha 2-3 av begge kjønn skal du ha stort kar. Har ingen erfaring med hva de forskjellige apistoene går i lag med da jeg har alle apistoene mine i artskar. Prøvde en gang å ha noen cory med en trio, men så fort det kom egg og yngel, brøt helvete løs.
Du vet disse vimsete coryene forstår seg ikke på hva farer er for noe. Like vimsete føler jeg meg nå, så det er best å finne senga. Natta vennen og sov godt. Klemz
Postet 01.10.12 kl 05:42
Hehe ja kl suser av gårde litt for kjapt noen ganger
Jeg tenkte vel mere bare på ett kjønn og ikke hunn og hanner sammen ettersom de fleste fisker iallefall ciklider blir "gale" da de får yngler.
Har du oppdrett på Apistogramma agassizii "Double Red"?
Vet at dem tar inn Apistogramma cacatuoides wild på TAM alna her.
Fikk ene fiskelista som ligger online av Thomas sånn at jeg kunne se hva jeg kunne bestille av han. Du kan jo titte innom der om du ikke har gjort det før. Regner med at de er viltfanget da det står Wild :P
Apistoene de tar bestilling på.
Jeg tenkte vel mere bare på ett kjønn og ikke hunn og hanner sammen ettersom de fleste fisker iallefall ciklider blir "gale" da de får yngler.
Har du oppdrett på Apistogramma agassizii "Double Red"?
Vet at dem tar inn Apistogramma cacatuoides wild på TAM alna her.
Fikk ene fiskelista som ligger online av Thomas sånn at jeg kunne se hva jeg kunne bestille av han. Du kan jo titte innom der om du ikke har gjort det før. Regner med at de er viltfanget da det står Wild :P
Apistoene de tar bestilling på.
Postet 01.10.12 kl 15:30
CathyHehe ja kl suser av gårde litt for kjapt noen ganger :) Jeg tenkte vel mere bare på ett kjønn og ikke hunn og hanner sammen ettersom de fleste fisker iallefall ciklider blir "gale" da de får yngler. Har du oppdrett på Apistogramma agassizii "Double Red"? Vet at dem tar inn Apistogramma cacatuoides wild på TAM alna her. Fikk ene fiskelista som ligger online av Thomas sånn at jeg kunne se hva jeg kunne bestille av han. Du kan jo titte innom der om du ikke har gjort det før. Regner med at de er viltfanget da det står Wild :P [URLBLOCK1] de tar bestilling på.
Vil nok ikke anbefale 3 hanner iallefall. Men 3 huer blir jo litt kjedelig da, ikke akkurat fargerike. Har ikke hørt om agassizii double red, men derimot Cacatuoides double red har jeg hørt om. Det var en av de tre første jeg drettet, før jeg ble med i en akvarie klubb. Har jo kun vært medlem noen få år i en akvarie klubb så har drettet en del som jeg ikke har diplomer på. Kan jo ta de apistoene jeg har drettet og som jeg har oppdretts diplom på;
Apistogramma bitaeniata
Apistogramma baenschi
Apistogramma commbrae
Apistogramma macmasteri
Apistogramma borellii
Apistogramma barlowi
Apistogramma cacatuoides (drettet både oppdrettsvariant og wild)
Apistogramma nijsseni
Så er ikke sååå mange egentlig.
Har nå gående yngler på;
Apistogramma hongsloi
Apistogramma schwarzkehl
Apistogramma pantalone
Apistogramma viejita
Apistogramma agassizii
Apistogramma nijsseni
Apistogramma bitaeniata
Apistogramma barlowi
De 5 øverste kan legges til den øvre listen om dem når 8 uker. Dette har jeg et godt håp om. Da begynner jo oppdretts listen min å se pen ut.
Pantalone og schwarzkehl er det ikke akkurat mange som har drettet. Kan faktisk ikke se det er listet opp noen plasser (vet TomC har drettet disse, men reg ikke sine oppdrett).
Postet 01.10.12 kl 16:07
Ja det var egentlig det jeg var litt "skremt" for at huene ikke var så fargerike som hannene. Jeg får gå igjennom hele hurven og se om jeg finner 1 som har fine farger og som gjør seg litt i selskapsakvariumet. Dette er jo ikke noe som skal skje hverken idag, morgen eller om ett par uker. Skal vente til Sebraciklide ungene er store nok så skal foreldre selges og ungene gies evt bort. Samt ett par andre fisker jeg.
Så det er bare en framtidsplan, men vil tenke nøye igjennom og finne noen som kan være der til the end og som passer med de jeg skal beholde i hjørnekaret.
Skal sjekke listen din og gå igjennom hva hver enkel krever og forlanger litt senere, men nu er det desinfisering av 2 store papegøye bur som tar ca 4 timer så jeg får heller save dem i notepad'n :P
Så det er bare en framtidsplan, men vil tenke nøye igjennom og finne noen som kan være der til the end og som passer med de jeg skal beholde i hjørnekaret.
Skal sjekke listen din og gå igjennom hva hver enkel krever og forlanger litt senere, men nu er det desinfisering av 2 store papegøye bur som tar ca 4 timer så jeg får heller save dem i notepad'n :P
Postet 01.10.12 kl 17:28
Bare for å ta dette med Cathy
Det finnes flotte Apistogramma huer også. Hvor vidt huer kler på seg leks drakt når det ikke er hanner i karet vet jeg ikke, men kan ta min topp 3 liste hva angår flotte huer i leks drakt
Apistogramma panduro, mitt absolutte første valg. Utrolig vakker bilde 1
Apistogramma nijsseni
Apistogramma pantalone bilde 2
Det finnes flotte Apistogramma huer også. Hvor vidt huer kler på seg leks drakt når det ikke er hanner i karet vet jeg ikke, men kan ta min topp 3 liste hva angår flotte huer i leks drakt
Apistogramma panduro, mitt absolutte første valg. Utrolig vakker bilde 1
Apistogramma nijsseni
Apistogramma pantalone bilde 2
Postet 01.10.12 kl 18:11
Nå svinger det virkelig av rommet Leif... og for en samling!!! Måtte tilbake en bråta med innlegg for å holde meg oppdatert. Det er ikke likt meg. Litt mye andre aktiviteter, men går inn i en roligere uke nå - så nå må du pumpe ut bilder av Apistoer og rom Leif 8)
Når det gjelder et fargerikt selskapskar med Apisto Cathy... Det er jo ingenting i veien for å kombinere Apistogramma med div arter, men det kommer jo an på størrelsen (bunnarealet) det skal gå i og vurderingen av trivselsfaktoren. Er det stort nok, kan du kjøre to arter i samme kar (standard 160liter på 100x40 feks). Da får du farger og atferd til det store gullmedaljen!!! Eller så ville jeg valgt en gjeng med Nannostomus med et par eller en trio med Apistoer... Cluet er å ha rikelig med flyteplanter og gjemmeplasser. Ville liggi unna Ap. panduro (med en fantastisk flott hue!) da de har en tendens til å få aggressive hanner. Dette fikk jeg erfare selv, og høre av butikk da jeg nevnte arten - uten å dele min erfaring. Å ha type fargerike tetra-arter er det ingenting i veien for, men de er kjent å være yngel-nappere av rang. Det er derfor mange velger å kjøre Nannostomus istedet. Det viktigste slik jeg ser det er å ligge unna Cory (som får kjørt seg) og maller ancistrus osv som er nattaktive og plager og forstyrrer Apistoene non stopp i tillegg til å være eggrøvere av rang. Av algeetere da finnes da otocinclus som et godt alternativ sammen med Apistos. Vet at Apistogramma og Nannostomus kan leve side om side (bunn og topp), med lykkelig familieforøkelser osv. Håper det gjorde det litt lettere, og kom på at jeg ikke har sjekka hva du har i karet fra før 8/. Men jeg liker absolutt at du sjekker ut Apistos
Simen
Når det gjelder et fargerikt selskapskar med Apisto Cathy... Det er jo ingenting i veien for å kombinere Apistogramma med div arter, men det kommer jo an på størrelsen (bunnarealet) det skal gå i og vurderingen av trivselsfaktoren. Er det stort nok, kan du kjøre to arter i samme kar (standard 160liter på 100x40 feks). Da får du farger og atferd til det store gullmedaljen!!! Eller så ville jeg valgt en gjeng med Nannostomus med et par eller en trio med Apistoer... Cluet er å ha rikelig med flyteplanter og gjemmeplasser. Ville liggi unna Ap. panduro (med en fantastisk flott hue!) da de har en tendens til å få aggressive hanner. Dette fikk jeg erfare selv, og høre av butikk da jeg nevnte arten - uten å dele min erfaring. Å ha type fargerike tetra-arter er det ingenting i veien for, men de er kjent å være yngel-nappere av rang. Det er derfor mange velger å kjøre Nannostomus istedet. Det viktigste slik jeg ser det er å ligge unna Cory (som får kjørt seg) og maller ancistrus osv som er nattaktive og plager og forstyrrer Apistoene non stopp i tillegg til å være eggrøvere av rang. Av algeetere da finnes da otocinclus som et godt alternativ sammen med Apistos. Vet at Apistogramma og Nannostomus kan leve side om side (bunn og topp), med lykkelig familieforøkelser osv. Håper det gjorde det litt lettere, og kom på at jeg ikke har sjekka hva du har i karet fra før 8/. Men jeg liker absolutt at du sjekker ut Apistos
Simen
Postet 01.10.12 kl 22:38
CathyJeg tenkte vel mere bare på ett kjønn og ikke hunn og hanner sammen ettersom de fleste fisker iallefall ciklider blir "gale" da de får yngler.
Jeg har en 530 liter som et opprinnelig selskapskar, nå mørklagt i et siste forsøk på å få bukt med alger. Dette karet fikk jeg "ok" fra Tom C på å bruke som pensjonistbolig for enslige Apistogramma hanner, også av ulik art, i den øvrige selskapssuppa.
Når de ikke har noen hunner å slåss om, blir det heller ikke mye slåssing. Har sett ved foring at det kan bli litt knuffing, men ikke noe alvorlig. Har også gitt bort tre A.barlowi hanner som går i samme kar uten problemer. De har nok en rangorden, men de slåss ikke, ingen hunner i nærheten.
Man ser det samme i butikkene hvor svært mange eksemplarer, både hunner og hanner, går sammen. Fordi det ikke er plass til å lage revir og heller ingen tilskyndelse til lek, går det stort sett fredelig for seg.
Leif, flott akvarierom du har skapt. Og som alltid, fisk som ikke nøler med å leke.
Postet 01.10.12 kl 22:47
Endret: 01.10.12 kl 22:48
Postet 01.10.12 kl 23:07
Ja du burde skamme deg Simen, holde deg borte så lenge LOL. Har skjedd litt i dag også og husker ikke helt hva jeg har tatt bilder av, men får se på slutten her hva jeg fikk lagt inn. Byggmester bob 1 hadde med seg ynglene på sin første tur i dag, og da følger vel byggmester bob 2 opp med å lufte sine om 2 dager.
Disse har lagt egg og fått yngler 3 ganger nå, og alle tre gangene med 2 dagers mellomrom. Det kan en stille klokka etter. Du Simen, skjønner jeg her snakker om Apistogramma hongsloi.
Gleden var enorm når jeg så at panduro hua faktisk IKKE hadde spist ynglene sine, Hun var i ferd med å ta dem i munn når jeg lyste forsiktig inn i hula. Noen få bare, men et skritt i riktig retning.
Apistogramma elizabethae hannen er på flørten etter hua og jager henne litt. Han er nok ute etter litt stell....
I Apistogramma trifasciata karet er det gravd ut en del av den ene hula, uten at hua er gul. Så muligens noe kommende på gang der, vi får se. Hannen er bare utrolig flott, og blå som havet i måneskinn.
Ynglene/ung fiskene av Apistogramma sp xingu og cf huascar vokser fort nå, enormt fort og det ser ut som det er hue i hver kar som styrer begge karene. Akkurat som vi mannfolk ikke er vandt med det?!
Iallefall den ene agassizii hua har yngler enda. Så den ene flørta litt og løftet litt på kjolen for å få snøret i bånn. Antar derfor at den hua ikke lengre har yngler, om hun da ikke er ei flyfille da, uten ansvar for sine små...
Skulle bytte isboksen som mine 3 sp schwarzkehl og den ene bitaeniata ynglen har vært i en god stund nå. Når jeg skulle ta ut boksen av karet så jeg plutselig en yngel I KARET der. Men fant fort ut at den var den ene bitaeniata yngelen som hadde hoppet over kanten av boksen.
Vil tro han klarer seg da den er mye større enn schwarzkehl ynglene. Sistnevnte vokser enormt tregt selv med god foring.
Avslutter med min store glede, at det fortsatt er Apistogramma pantalone yngler i 222L karet øverst i høyre reol del
1 panduro hua plukker opp ynglene i munn
2 elizabethae hannen på damejakt
3 en av schwarzkehl ynglene
Ser ut til at jeg må ha et innlegg til for bilder..
Disse har lagt egg og fått yngler 3 ganger nå, og alle tre gangene med 2 dagers mellomrom. Det kan en stille klokka etter. Du Simen, skjønner jeg her snakker om Apistogramma hongsloi.
Gleden var enorm når jeg så at panduro hua faktisk IKKE hadde spist ynglene sine, Hun var i ferd med å ta dem i munn når jeg lyste forsiktig inn i hula. Noen få bare, men et skritt i riktig retning.
Apistogramma elizabethae hannen er på flørten etter hua og jager henne litt. Han er nok ute etter litt stell....
I Apistogramma trifasciata karet er det gravd ut en del av den ene hula, uten at hua er gul. Så muligens noe kommende på gang der, vi får se. Hannen er bare utrolig flott, og blå som havet i måneskinn.
Ynglene/ung fiskene av Apistogramma sp xingu og cf huascar vokser fort nå, enormt fort og det ser ut som det er hue i hver kar som styrer begge karene. Akkurat som vi mannfolk ikke er vandt med det?!
Iallefall den ene agassizii hua har yngler enda. Så den ene flørta litt og løftet litt på kjolen for å få snøret i bånn. Antar derfor at den hua ikke lengre har yngler, om hun da ikke er ei flyfille da, uten ansvar for sine små...
Skulle bytte isboksen som mine 3 sp schwarzkehl og den ene bitaeniata ynglen har vært i en god stund nå. Når jeg skulle ta ut boksen av karet så jeg plutselig en yngel I KARET der. Men fant fort ut at den var den ene bitaeniata yngelen som hadde hoppet over kanten av boksen.
Vil tro han klarer seg da den er mye større enn schwarzkehl ynglene. Sistnevnte vokser enormt tregt selv med god foring.
Avslutter med min store glede, at det fortsatt er Apistogramma pantalone yngler i 222L karet øverst i høyre reol del
1 panduro hua plukker opp ynglene i munn
2 elizabethae hannen på damejakt
3 en av schwarzkehl ynglene
Ser ut til at jeg må ha et innlegg til for bilder..
Postet 01.10.12 kl 23:22
Postet 01.10.12 kl 23:49
Vakre bilder som vanlig Loffa
Men hvor får man kjøpt eikeblader?
Har ingen Eiketre i nærheten..
Simen: Har ett 190l hjørnekaret, men har haugevis av ciklidehuler, kokosnøtter og andre gjemmesteder samt røtter.
De jeg har lyst til å beholde er Otto'ene og honningguramiene og mallene.
De knæsj rød/rosa Smykketetra var jo rimlig lekre da. Farger som syns iallefall
Så kanskje finne en rolig apisto gjeng som passer sammen med de jeg har og smykketetraen.
Må iallefall få sjekket hvordan det er med vannverdiene og at alt går sammen
Men hvor får man kjøpt eikeblader?
Har ingen Eiketre i nærheten..
Simen: Har ett 190l hjørnekaret, men har haugevis av ciklidehuler, kokosnøtter og andre gjemmesteder samt røtter.
De jeg har lyst til å beholde er Otto'ene og honningguramiene og mallene.
De knæsj rød/rosa Smykketetra var jo rimlig lekre da. Farger som syns iallefall
Så kanskje finne en rolig apisto gjeng som passer sammen med de jeg har og smykketetraen.
Må iallefall få sjekket hvordan det er med vannverdiene og at alt går sammen
Postet 02.10.12 kl 00:25
Blir smigret av all rosen her, men bøyer meg i støvet og bukker dypt. Jo det leikes og yngler godt mer, 530, men grunnet noen småkar blir en del av ynglene spist. Skulle jeg bygget venstre reoldel i dag, ville det blitt med større kar. Helt til venstre i venstre del skal jeg neste mandag på begynne litt utvidelse av kar str, hva angår de to venstre karene. De karene som er der nå er vel rundt 60-70L og skal byttes ut og bygges om til 2x128L.
Eikeblader er det vel muligens flere som selger på rubrikk, men om du skal til Drammen på søndag (DAK auksjon) kunne jeg jo tatt med noen never til deg.
Ja Simen, artig at tråden har blitt så lang og at så enormt mange fatter interesse, tja for meg eller fiskene. Av og til lurer jeg litt på hvordan andre akvarister ser på meg og lidenskapen/galskapen min. Men prøver å legge mine svar på det bak meg, hehe.
I morgen begynner det psykiske stresset som kommer fremover. Epillepsi spesialist i morgen Cp på fredag og EEG den 29. Det blir nok en belastning, men med fiskene som avkobling håper jeg at dette fører gode ting med seg. At ting retter seg og at jeg raskest mulig er på plass i jobb igjen. Blir en belastning å gå hjemme når en trives godt på jobben. At de andre i avdelingen min også må steppe inn og ta mine maskiner blir også en liten belastning som surrer rundt i bakhodet. 3 konferanser i forbindelse med mine tillitsverv ser det også ut som jeg må trekke meg fra. Ja ja en får ta ting som dem kommer
Yngelen på siste bildet er fra det kullet barlowiene har nå
Eikeblader er det vel muligens flere som selger på rubrikk, men om du skal til Drammen på søndag (DAK auksjon) kunne jeg jo tatt med noen never til deg.
Ja Simen, artig at tråden har blitt så lang og at så enormt mange fatter interesse, tja for meg eller fiskene. Av og til lurer jeg litt på hvordan andre akvarister ser på meg og lidenskapen/galskapen min. Men prøver å legge mine svar på det bak meg, hehe.
I morgen begynner det psykiske stresset som kommer fremover. Epillepsi spesialist i morgen Cp på fredag og EEG den 29. Det blir nok en belastning, men med fiskene som avkobling håper jeg at dette fører gode ting med seg. At ting retter seg og at jeg raskest mulig er på plass i jobb igjen. Blir en belastning å gå hjemme når en trives godt på jobben. At de andre i avdelingen min også må steppe inn og ta mine maskiner blir også en liten belastning som surrer rundt i bakhodet. 3 konferanser i forbindelse med mine tillitsverv ser det også ut som jeg må trekke meg fra. Ja ja en får ta ting som dem kommer
Yngelen på siste bildet er fra det kullet barlowiene har nå
Postet 02.10.12 kl 01:28
Galemor her inne, var her for å hente en reol jeg skulle selge før i dag. Men det rare var at hun ikke bare skulle hente noe, hun ville også legge igjen noen. Se bilde 1. At ei så hårete mus kunne være så søt hadde jeg ingen anelse om.... Nei da, når jeg viste henne rundt i karene i kjellern, skulle jeg flytte på et håndkle, og vips, der hoppet denne muse opp og ut på gulvet. Vi fikk fanget den og tatt noen bilder før guttungen slapp den ut i det fri. Har aldri hatt ei mus så nær for å studere den, men skjønner nå at små unger gjerne vil ha disse som kose dyr. VaR ETTER MIN MENING SØT KONTRA PADDENE JEG ER VANDT MED HOPPER NED I KJELLERN.
Ellers har hu ene hongsloi hua kommet ut med sine yngler og det vrimler rundt henne. I morgen antar jeg den andre hua kommer ut med sine.
Trifasciataene graver for full mugge og galemor tok hannen på fersken da han jaget hua inn i hula. Ikke akkurat gul den hua, men antar hannen trenger noen runder på å trene seg opp til da hun er gul og klar. Sp matses ene har roet seg noe ned. Hua jager ikke så mye på hannen lenger og det er godt.
Panduro hua har fortsatt sine yngler det samme agassiziiene. Viejitaene har også yngler, men bare den ene hua. Får tro og håpe at gravingen til trifascitaene betyr at noe snart vil skje. Ville i så fall vært gøy. Bilde 2 er av hongsloi hua med egg og bilde 3 av trifasciata hannen
Ellers har hu ene hongsloi hua kommet ut med sine yngler og det vrimler rundt henne. I morgen antar jeg den andre hua kommer ut med sine.
Trifasciataene graver for full mugge og galemor tok hannen på fersken da han jaget hua inn i hula. Ikke akkurat gul den hua, men antar hannen trenger noen runder på å trene seg opp til da hun er gul og klar. Sp matses ene har roet seg noe ned. Hua jager ikke så mye på hannen lenger og det er godt.
Panduro hua har fortsatt sine yngler det samme agassiziiene. Viejitaene har også yngler, men bare den ene hua. Får tro og håpe at gravingen til trifascitaene betyr at noe snart vil skje. Ville i så fall vært gøy. Bilde 2 er av hongsloi hua med egg og bilde 3 av trifasciata hannen
Postet 04.10.12 kl 01:26
Postet 04.10.12 kl 09:58
Postet 04.10.12 kl 10:11