Mange bøtter vann.. (side 127)

Hun er da ikke feit, bare rognstinn
nja, vet ikke jeg, de er noen matvrak. når de er ferdige med sin mat, stjeler de andres :p

mere bildespam. 2 slåsskjemper, sjekk kamelryggen:p

[External Image]
Pene fisker du har der
Her i asia, blir jo alt sånt unormalt sett på som vakkert, så blir han far til en haug kuppelrygger, så får du shippe dem ned hit da vettu
jeg gir sjelden fisk navn, men han må jo bare hete Quasimodo.. selv om originalen bare har en pukkel, denne fisken har to :p
helvete. knuste dekkglasset til 28 literen.. akkurat det jeg trengte nå... er visst ikke meningen at jeg skal ha smaragdina...
tror jeg skal greie å skille napoensis og c126 nå når de stresser er de nesten like...

napoensis
[External Image]

c126
[External Image]
Det var da ille hvor fete fiskene har blitt etter de kom til deg da :P

Gi dem et eget karr så kanskje det blir no småttiser vettu

Sanne
helvete. knuste dekkglasset til 28 literen.. akkurat det jeg trengte nå... er visst ikke meningen at jeg skal ha smaragdina...

Huffda, ikke alltid ting går som man skulle ønske Fine bilder av coryene, så ut som at de var klare for lek og vel så det
Galemor
Det var da ille hvor fete fiskene har blitt etter de kom til deg da :P Gi dem et eget karr så kanskje det blir no småttiser vettu :D

nåja, de har knapt fått mat den siste måneden :p jeg var hjemme kanskje 2 ganger i uka, og etter at de flyttet hit ble de sure og nektet å spise noe særlig. melonene er ikke runde. men de er jo en slankere art, disse elegansene er jo som små baller :p

ellers har jeg kjøpt småfisk hos torstein idag, 6 gjertrudae som skal gå i karet på pc pulten
rareste jeg har sett... venusene stimer med beckfordiene! de kommer ikke fra samme kontinent en gang :p 112 litern jeg venter på tar et par dager til før den kommer, så jeg er nødt til å flytte fiskene fra 15 liters boksene. jeg får heller ta tid til å innrede karet og sånt, og jakte fisk senere.
helvete #2: nitritt i de to mest belastede karene. jippi, akkurat hva jeg trenger. bytte vann som en helt nå. merkelige er at 96 litern ikke har vist noe symptomer... fiskene lager skumreder, leker og det som verre er...

blåflekkøyene står til akklimatisering. men jeg må gjøre noe med det hangonfilteret, det bråker...
gertrudaene ser ut til å ha funnet seg til rette. men, jeg har 4 hanner og bare 2 hunner.. må få fler kvinnfolk etterhvert :p men den ene hannen er rar. ser ut som noen har holdt i hver sin ende og dratt ut fisken. disse holder seg mest i øvre vannlag. lurer på om jeg skal sette inn en liten gruppe pygmaus senere kanskje..

[External Image]

64 litern med 13 habrosus, 8 stjernedanio, en bettamadamm og en horde reker
[External Image]

dårlig bilde av 52 litern
[External Image]

ser ut til at nitritt var grunnen til at coryene var misfornøyde. still oransj test, men mye nærmere gul idag. skal ta ett vannbytte til ikveld. samme i 96 litern. testen var mørk oransj igår, lys oransj idag. bare syns det er så rart at fisken ikke reagerte...
vannbytter hadde effekt de. nå er fisken ganske så hyper :p

alle "7" slaga, melanotaenia, cw23 voksen og ungfisk, napoensis og c126
[External Image]

[External Image]

beste blåøye bilde så langt. de er kvikke, 90% av bildene ble bare møl. hjelper ikke at de er små heller :p
[External Image]

jeg endte opp med 4 hanner og 2 hunner.. og ei hue fant jeg død idag. håper mannfolka ikke stresser livet av den siste inntil jeg får tak i flere damer...
ene blåøyehannen viser seg fram for den gjenlevende hunnen. hun er ikke spesielt imponert... men flott er han da :p
satt og studerte habrosusene mine tidligere idag. og oppdaget at en av de største totalt mangler barter. den ser helt snål ut! coryer skal ha bart.. denne her har ikke en stubb.. stakkar liten. men den er god og rund, så den får i seg mat ihvertfall...
fikk et bilde av den barteløse, den stod på utstilling.

[External Image]

prøvde å ta bilde av blåøyene, det var IKKE lett. herlighet for en fart de har. må få tak i flere hunnfisk, stakkarn får jo ikke fred. tydelig at det er en dominant hann hvertfall. og her får jeg et blått blikk :p

[External Image]
Ååååå, stakkars lille barteløse fisken.
Skal være enig med deg i at den ser litt snål ut. Forresten så hadde mannen min også sett snål ut uten barten.. ler.

Men søt er den uansett.
får håpe de vokser ut igjen, alle de 12 andre har sine...

en cw23 som akkurat skifter fra kamuflasje til voksenfarge
[External Image]

en liten adolfoi
[External Image]
idag hentet jeg en pakke fra aquamanias, eikebarkekstrakt som jeg var nesten tom for etter allt vannet som måtte fylles på nytt etter flyttinga, gjødselkuler og en jbl nitritt test. prøvde den ut, og må si det tok en stund før jeg skjønte helt... plasserte glassene feil, da stemmer lite :p
ser man det, svar fra canal digital's kundeservice klokka 9 på kvelden. trudde de gikk hjem klokka 4 som alle andre servicefolk :p

ser ut til at det jeg kjøpte som napoensis antagelig ikke er det. men en annen i elegansgruppa. jaja..
Tilfeldig bekjentskap
© Carina Olsen
Reklame for plussmedlemskap