- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 128)
Tropheus Bilder (side 128)
Postet 31.12.08 kl 15:43
Postet 31.12.08 kl 15:48
Postet 31.12.08 kl 15:56
Postet 31.12.08 kl 15:57
Vidar Alfei[QUOTE=Roger Kaasa]Stemmer det Vidar. Ilangiene mine er jeg kjempenøyd med. De har jeg snart hatt i seks år og nesten blitt en del av familien:)
*sikle sikle* Skulle nesten hatt meg en tur til deg Roger å sett gjennom det du har... :p
Velkommen på en kaffi og tropheuser.
Kanskje jeg skal spare en liten flokk med ilangi til deg på nyåret.
Postet 31.12.08 kl 16:25
Roger KaasaVelkommen på en kaffi og tropheuser. Kanskje jeg skal spare en liten flokk med ilangi til deg på nyåret.
Takk for det Roger!
Tenkte meg en tur Østover i Februar, da kan jeg sikkert ta turen innom Jessheim.
Skal hente noen fisker i Drøbak, så da er det ikke lengre turen innom.
Ha en trivlig feiring, så snakkes vi på nye året! =)
Postet 31.12.08 kl 18:53
Endret: 31.12.08 kl 18:57
Postet 01.01.09 kl 21:39
Postet 01.01.09 kl 22:38
Postet 02.01.09 kl 14:46
Postet 02.01.09 kl 17:53
Endret: 02.01.09 kl 17:55
Postet 02.01.09 kl 20:55
Postet 02.01.09 kl 21:17
Tropheus duboisi maswa på grefsen
De får OSI spirulina og Super Forte fra Tropical. De var på størrrelse 2-3 cm da jeg fikk dem fra København. Nå er de rundt 5-6 cm. Jeg er også spent på hvordan strippen kommer til å se ut. De som har fått det ser ihvertfall bred ut. Om den går hele veien ned får tiden viser.
Postet 02.01.09 kl 21:54
Endret: 02.01.09 kl 21:56
Postet 02.01.09 kl 21:56
Postet 02.01.09 kl 23:21
Har lagt ut en del nye bilder:
http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1053&thread_id=23515&message_id=281857#281857
http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1053&thread_id=23515&message_id=281857#281857
Postet 03.01.09 kl 20:51
Kjære tropheus akvarister
Jeg har kjøpt meg en gruppe på 20 stk. Tropheus Bright Red. Jeg har hatt lyst på røde troffer sååååå lenge og endelig så har jeg fått de i hus.
Jeg har hatt malawiene i et mindre kar og Troffene har fått 450 literen. Før jeg hadde de i karet så slamsugde jeg og tok et vannbytte. Bygde opp med mere steiner og hadde 5 sp. havsalt i karet.
Akvariet er godt innkjørt, sandbunn og godt innkjørte pumper, en utvendig filterpumpe og en innvendig pumpe. Jeg har godt med bevegelse i vannoverflata så de får godt med oksygen. Vannet er totalt nitritt fritt.
De ser ut til å trives, full aktivitet, og jeg er super fornøyd. Men: nå begynner jeg å tenke på bukvannsot, hjelpes. Og nå er jeg livredd for at troffene skal få det, og at jeg skal miste de. De får Spirulina Granulatfòr morgen og kveld. Er det noe jeg kan og bør gjøre for å unngå dette?
Hvis disse fiskene dør, så dør jeg også
Jeg har hatt malawiene i et mindre kar og Troffene har fått 450 literen. Før jeg hadde de i karet så slamsugde jeg og tok et vannbytte. Bygde opp med mere steiner og hadde 5 sp. havsalt i karet.
Akvariet er godt innkjørt, sandbunn og godt innkjørte pumper, en utvendig filterpumpe og en innvendig pumpe. Jeg har godt med bevegelse i vannoverflata så de får godt med oksygen. Vannet er totalt nitritt fritt.
De ser ut til å trives, full aktivitet, og jeg er super fornøyd. Men: nå begynner jeg å tenke på bukvannsot, hjelpes. Og nå er jeg livredd for at troffene skal få det, og at jeg skal miste de. De får Spirulina Granulatfòr morgen og kveld. Er det noe jeg kan og bør gjøre for å unngå dette?
Hvis disse fiskene dør, så dør jeg også
Postet 09.01.09 kl 14:31
viktige ting å huske på er vannbytter, bytt 30-50%i uken, bruke samme fôr som forrige eier,(og som ikke inneholder mer en 40% proteiner). Skal du gå over til et annet fôr bør dette gjøres gradvis.(over uker vil jeg si)
Har du flere kar med fisker som er mottakelig for bukvannsott, så bruk fast utstyr til hvert kar. (hov, algeskraper osv) Da unngår du å spre smitten over til andre kar. Det skal IKKE mye til..
Tilsett litt salt ved vannbytter om du ønsker det.
Unngå stress med å tilsette flere fisk etter gruppen har satt seg.Og unngå unødvendig "ommøblering"og roting i karet.
Ligg ut bilder av fisk og kar da
Har du flere kar med fisker som er mottakelig for bukvannsott, så bruk fast utstyr til hvert kar. (hov, algeskraper osv) Da unngår du å spre smitten over til andre kar. Det skal IKKE mye til..
Tilsett litt salt ved vannbytter om du ønsker det.
Unngå stress med å tilsette flere fisk etter gruppen har satt seg.Og unngå unødvendig "ommøblering"og roting i karet.
Ligg ut bilder av fisk og kar da
Postet 09.01.09 kl 14:58
Jeg bruker 100 gram havsalt pr 100liter, men ved sykdom så 3 dobler jeg dosen til 300 gram pr 100 liter.
Du bør medisinere med medisiner som inneholder virkestoffet "Nifurpirinol" som forebyggende tiltak. Feks. medisiner som: BeFuran, JBL Furanol, Sera Baktotabs +++.
Får du sykdom bør du ha medisiner som inneholder virkestoffet "Metronidazole" (Metro), helst i ren pulverform.
Både Jeg, Kristian og sikkert en del andre på forumet har prøvd en ekstrem medisin som heter Cloat som inneholder Metronidazole, Malakitt Green og en del andre sterke virkestoff. Men denne anbefales bare dersom ren metro ikke fungerer.
Du bør medisinere med medisiner som inneholder virkestoffet "Nifurpirinol" som forebyggende tiltak. Feks. medisiner som: BeFuran, JBL Furanol, Sera Baktotabs +++.
Får du sykdom bør du ha medisiner som inneholder virkestoffet "Metronidazole" (Metro), helst i ren pulverform.
Både Jeg, Kristian og sikkert en del andre på forumet har prøvd en ekstrem medisin som heter Cloat som inneholder Metronidazole, Malakitt Green og en del andre sterke virkestoff. Men denne anbefales bare dersom ren metro ikke fungerer.
Postet 09.01.09 kl 15:00
Endret: 09.01.09 kl 15:55
Postet 09.01.09 kl 15:02