Sølvi sine coryer og litt til :) (side 129)

Har kjøpt de ferdig i min lokale dyrebutikk ,noen grønne saker . Veldig grei å ha i hus hvis en mangler orginale sugekopper til div. ting og tang da de passer uansett .
Da får jeg høre i min lokal butikk og, hvis ikke får jeg sjekke det opp når jeg skal til Bergen igjen
God jul, MVH Pål
God Jul til deg og Pål

Får du ikke tak i ,så jeg jeg se om jeg kan skaffe til deg og sende de i posten.
Meg også, Sølvi, hvis jeg får kjøpt meg disse Breeding Box'ene!
Får du ikke tak i ,så jeg jeg se om jeg kan skaffe til deg og sende de i posten.

Supert Da gir jeg evt en lyd igjen!
MVH PÅl
Dobbeltsidige sugekopper tok jo nær livet av meg her, fant dem tilslutt på eBay. Men ettersom det ble lagt egg før de kom fant jeg en løsning ved hjelp av Eheimkopper tredd i hverandre, bilde i innlegg 916, boksen plassert i innlegg 926.
Du er jo en mester til å finne gode løsninger og det der var jo ikke dumt
Tok noen søk på nettet i dag men fant ingen der,så må ta meg en tur i nærbutikken i morgen og se om de har flere ,evt. om de kan bestille noen .
Hadde glemt hvilet firma som leverte sugekopper til Norge, men akkurat i dette øyeblikk datt det ned et nyhetsbrev i mailboksen. De heter Display Products Ltd, frakten var rene landeveisrøveriet fordi de sendte noen få gram som registrert post, men sugekoppene var topp...
Greit å vite for de som trenger slike og ikke får tak i
Satser eller på å få fatt i flere av mine i morgen ,prisen var heller ikke noe å si på hvis jeg ikke husker helt feil
Linda W
Dobbeltsidige sugekopper tok jo nær livet av meg her, fant dem tilslutt på eBay. Men ettersom det ble lagt egg før de kom fant jeg en løsning ved hjelp av Eheimkopper tredd i hverandre, bilde i [URLBLOCK1], boksen plassert i innlegg 926.

Dette var jo og en smart løsning Så de sitter godt i hverandre altså?
MVH Pål
Pål sine fisker
Dette var jo og en smart løsning :) Så de sitter godt i hverandre altså? MVH Pål

Vannstanden i breedingboksen er marginalt høyere enn i karet, så det eneste sugekoppene skal er å forhindre at hele stasen velter eller suser rundt i karet. Ville kanskje ikke fylt boksen med vann og hengt den kun på sugekoppene utenfor karet, men det er det vel ingen grunn til heller...
Vannstanden i breedingboksen er marginalt høyere enn i karet, så det eneste sugekoppene skal er å forhindre at hele stasen velter eller suser rundt i karet. Ville kanskje ikke fylt boksen med vann og hengt den kun på sugekoppene utenfor karet, men det er det vel ingen grunn til heller...

Godt poeng Dette burde prøves! Er kjekt og ha den inni av flere grunner!
MVH Pål
De var tom på butikken i dag, men skulle bestille inn til meg.Så i uken etter nyttår skulle de være på plass
Så har kvelden senket seg ,treet er pyntet og pinnekjøttet i vann .
Nå er jeg klar for dagen i morgen så godt det går an.
I morgen er det fullt kjør,først på gravene å tenne lys ,så i kirken og da få den roen og freden som skal til for å få en skikkelig "god" jul. Deretter hjem og lage videre på middagen og få familien på besøk. I år blir vi 11 stk. med stort og smått og det gleder vi oss til.

Ha en fin jul alle sammen
Plussmedlem
God jul! Med 11 stk blir det nok fullt kjør, men det er jo så utrolig hyggelig med familie-kos på julaften, da! Også er det vel sånn at du har små barnebarn? Da blir det vel hypre småttiser under gave-åpningen også...
Det blir det nok ,riktignok bare 4 barnebarn i dag men de skal nok lage litt liv i heimen tenker jeg
Kommer vel en nisse på besøk også selv om hunden ikke liker det .Hun prøver vært år å ta livet av julenissen he he
Vi har bare vært 4 stk. (bikkja inkludert). Vi har ingen julenisse, så bikkja har ikke fått brynt seg på det, men de sender ubetalelige blikk over mot oss mennesker når vi begynner å gå rundt juletreet og synge. Eller normalt gjør i hvert fall Kaisa det. Men i år var hun så avslappet at hun ikke brydde seg. Det kom ett frustrert snøft fra sofaen. Så rullet hun seg over på ryggen, spriket med alle de fire beina, og mer eller mindre forlangte å bli klødd på magen. Og der sovnet hun jammen mens vi sang. Hun våknet litt seinere på kvelden, da jeg begynte å pakke opp en julegave som var til henne. Det luktet deilig! Men så er også noe av innholdet nå behørlig spredd utover i sofaen etterpå.

Nå har vi (nesten) funnet roen i senga. Jeg sier nesten fordi jeg er litt kjellerredd, og du kan jo gjette på hvor VI ligger. Jada, jeg ligger der helt frivillig, ettersom det er det roligste og mest skjermede rommet i huset (ellers er det veldig lydt her). Men jeg liker altså ikke kjellere. En ting er at det går sorte biller over gulvet, det går helt fint. Disse kalles for Blåmann her, og jeg har ikke noe annet navn på dem. De er helt ufarlige, selv om de kan bite hardt når de føler seg truet - men det gjør de svært sjelden. Edderkoppene har jeg litt dårligere forhold til. Jeg har edderkoppskrekk, men tåler de fleste utenom digre kjelleredderkopper, og de er det heldigvis langt mellom her. Men, så er det selve kjelleren, da. En kjeller er gjerne kald og klam og dårlig belyst, og det er denne kjelleren også. I tillegg blåser det ille ute, og det uler i pipa. Jeg ligger på en madrass én meter unna peisen i kjelleren, og det er ikke fullt så hyggelig for en som fra før av ikke liker kjellere så godt. Ja, det er helt idiotisk å være redd, men sånt handler sjelden om logikk. Det tar nok litt tid før jeg finner nok ro til sovne, men heldigvis har jeg jo PC-en å kose meg med så lenge... God Jul til dere alle der ute, selv om dere er i en kjeller eller ikke...
Uff da Inger Anne ,håper det ble litt søvn på dere likevel.

Julenissen overlevde i år og heldigvis selv om han bråkte fælt da han kom brakene ned gjennom pipen

Hunden ble litt blidgjort da hun fikk et godt bein å gnage på pluss strupe ,dette er beste hun får .Dessverre får hun skjelden sånne godbiter pga. allergien ,det går stort sett i agurkbiter som snop. Så desto bedre blir det når hun en skjelden gang får det.Hadde forresten gått å snusp på haugen med gaver hele dagen så hun kjente nok lukten gjennom plast og papir.

Julaften ble en fin kveld,god mat ,fine presanger og hyggelig samvær.

Fikk forresten en ny artemiaklekker og egg, så den må få en plass i vaskekjelleren .
Nå kan jeg klekke artemia så det står etter ,må bare få noen småttiser å gi de til

I dag skal vi i besøk og feire jul med resten av barnebarna
Ser ut til at klekkeren kommer i gang før jeg egentlig hadde tenkt,så nå nå må jeg finne en plass å henge den samt sinne noe lys som er brukendes.

Det har seg nemlig sånn at før jeg skulle reise i besøk,tok ut noen C121-egg .Disse har vært der noen dager, men så bare noen få så brød meg ikke om de. Men det fløt så mye løse blader rundt i karet så derfor ville jeg tak disse vekk. Da jeg begynte å plukke disse bladene oppdaget jeg fler og flere egg. Så enden på visen var 16 egg og da fant jeg ut at jeg ville ta disse ut . Så nå prøver jeg på ny med bbt og håper jeg lykkes denne gangen .Planen er ihvertfall og la de gå i bbt til de blir store nok til å ikke bli spist av bette-yngelen.Tror det var det som skjedde da da rømte breedingboksen over i kjøkkenkaret.Har ikke sett de siden ,så regne med de er blir snaddermat.

Det var forresten i siste liten at de ble tatt ut,for noen av eggene begynte å klekke like etterpå .
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap